גל זילברמן ניסים

בביתי גדלים להם בנחת שלושה מתבגרים מהזן המודרני : בני 17.5, 14.5 ו9.5.

שלכל אחד מהם הוא אינדיבידואל עם רצונות, צרכים ומחשבות.
הצורך של הילדים הפרטיים שלי ומניסיוני כמורה לשעבר גם של מתבגרים אחרים הוא להיות בצנטרום של המשפחה, לקבל תמיכה בעת הצורך ומאידך עצמאות כראוי לגיל ההתבגרות.
הקונפליקט הוא בין הרצון שלנו ההורים להתגבש ולבלות יחד כמשפחה, למצוא את הזמן והפעילויות המשותפות לכולנו, בעוד המתבגרים מעוניינים לבלות זמן רב ככל האפשר עם החברים, מכון כושר ולהתבודד בחדרם, במקרה הטוב גם לעבוד ולהשתכר כסף בחופשים ולסייע בהוצאות לימודי הנהיגה, ביגוד ממותג ונופשים עם חברים לקראת גיל הגיוס.
טיפים ודרכים שמצאתי לגבש את כולנו יחד כמשפחה ויכולים לעזור להורים למתבגרים :
1.  עריכת קידוש וארוחה חמה מדי יום שישי בערב – בהרכב מצומצם או מורחב,  ארוחה חמה עם קינוחים מפנקים, שיחה קולחת ותשומת לב מלאה אליהם, שילוב של  הומור ובדיחימין לשבת מקנים זמן איכות.
2. זמן איכות בקולנוע הביתי – לבחור סרט טוב שמתאים לגילאים של כולם, להכין פיצה טעימה, אדממה, פופקורן ולשבת להתכרבל יחד, זה נעים ומהנה ומגבש.
3. זמן איכות לכל ילד – לכל ילד יש תחביבים או עיסוק שנעים לו מדי פעם שההורה יחווה או יצטרף אליו. לחוג בו הוא לומד, ארוחה משותפת במסעדה האהובה, טיול רגלי או בילוי בבית קולנוע, העיקר הביחד האיכותי ללא כל השאר.
4. הפתעות – להרגיל את הילדים שחשוב להפתיע ולשמח אחד את השני וזה הדדי, הן ההורה יכול להפתיע ולשמח את הילד בתשורה שתשמח או לה חכה וציפה, או בפעילות משותפת. וגם הילד יכול לשמח את הוריו , הן ביום המשפחה שזה יום סמלי לערכה של המשפחה והן בשאר ימות השנה.
הקשבה, זמן איכות, שיחות ושיקוף אחד את דברי השני – כך שורדים את גיל ההתבגרות …..

אחדות