איך לגדל ילדים בחופשה בלי להשתגע ?

טיפים ועצות איך לעבור את החופשה הגדולה

איך לגדל ילדים בחופשה בלי להשתגע ?

בזמן שהבנות שלי משחקות בגינה אני שומעת שתי נשים משוחחות ושאלת השאלות עולה איך לגדל את הילדים בחופשה בלי להשתגע ? התשובות היו מגוונות וכמובן שהצטרפתי לשיחה כמו שאר האמהות שהיו בגינה . היינו עשר נשים והתקבלו בערך עשרים תשובות שונות .

את התשובה שלי אני מבססת על ניסיוני כאמא לשתי נסיכות בהפרש של שנה וארבעה חודשים אחת מהשניה ועל הצלחתי לבלות איתן בבית בזמן חופשות ברוגע, בנועם ובהמון אהבה. וכן על כך שאמהות אחרות בסביבתי באות אליי לצפייה וחקר על מנת ללמוד לראות ולשמוע איך לעשות את זה אחרת .

אתחיל בסיפור קטן מילדותי וכך תבינו שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ וגם אם נופל השורשים ממשיכים להפריש אליו מהידע והניסיון שלהם.

הייתי בת 4 ילדה מלאת אנרגיה שהכי אהבה לשחק בגן שעשועים הסמוך לביתינו, אמא שלי היתה באה איתי לגינה ומאפשרת לי לשחק תוך השקפה כמובן אך ללא התערבות נכון נפלתי, נדחפתי, נהדפתי, התקבלתי בשמחה למשחק עם יתר הילדים לעתים חוויתי דחיה והיא שם לחבק להכיל לאהוב בלי לומר מילה ואני למדתי תוך התבוננות בה איך היא מתחברת עם שאר האמהות ראיתי את שפת הגוף שלה את טון הדיבור שלה ולמדתי ממנה איך להתנהג בחברה דבר שעזר ועוזר לי ככל הנראה עד היום.

זו השיטה שלי עם בנותיי אני מאפשרת ומשחררת

הן לא רכוש שלי וזה לא מתפקידי לחנך אותן ולרסן אותן ולשמוח שהן ילדות ממושמעות או בשליטה ממש לא הן נהדרות ואנרגטיות ושמחות ומתרוצצות וזה בדיוק מה שאני מצפה מהן שיהיו.

 

איך לגדל ילדים בחופשה בלי להשתגע ?

לסיכום קבלו חמישה טיפים נהדרים ,איך לא להשתגע כשהילדים בחופשה:

 

  1. תיאום ציפיות – לא ,לא עם הילדים עם עצמכן שבו וחישבו טרם הגעת החופשה מה אתן מצפות מעצמכן, אני מצפה מעצמי להיות קשובה, אוהבת, כיפית, משחררת ומלאת סבלנות
  2. הכנת פעילויות מראש והכנה מוקדמת – לא להגיע ליום הראשון בחופשה ואז בלחץ לחפש מה לעשות הכינו חומרים ליצירה לפי גיל, בידקו מחירים של אטרקציות שמתאימות, קנו כרטיסים אם יש מקומות שצריך. הכנה מוקדמת וה"שיגעון"מתרחק.
  3. תהנו – כמה פשוט. חיזרו בעצמיכן לילדות ותהנו איתם , תשחקו , תצחקו, תרקדו, תשירו אל תנסו למלא כל שניה איתםפ ותישלחו אותם להעסיק את עצמם תהיו שם נוכחות ופשוט תהנו.
  4. מטלות הבית- עוברים כרגע אם זה לא כך בדרך כלל כמו אצלי למקום שני ואפילו לשלישי לאמיצות במיוחד. אתן אחר כך הילדים ואחר כך הבית. אפשר ורצוי כמובן לשתףאת הילדים במטלות הבית שהלא זה הבית שלהם ומרחב המחיה שלהם תלוי גיל כמובן .
  5. הכי חשוב- לעשות דברים פשוטים באופן יזום :

לשתות, לנשום, לאכול, לחייך ולצחוק. שימו לב שכל הדברים נעשים מתוך מחשבה על כך וכחלק מסדר היום.

 

בהצלחה וחופשה מהנה.