לפני שלושים וחמש שנים נולדתי. נולדתי בשבוע 31. לשמחתי אני קיבלתי חיבוק ראשון, ואני גם נותנת חיבוק ראשון לילדי עוד ברחם וכמובן ברגע יציאתם מהעולם ומה עם תינוקות נטושים?

כוחו של חיבוק, האגיס תורמים לעמותת חיבוק ראשון

האגיס, מותג הטיטולים הטוב ביותר בישראל (לדעתי גם בעולם כולו) תורם בשמכם 5 שקלים על כל תמונה שתפרסמו עם האשגטאג על כל תמונה שתעלו עם האשטאג #כוחו_של_חיבוק" ויחבק את הפגים בישראל באמצעות עמותת חיבוק ראשון.

מדי שנה ננטשים כ – 300 תינוקות במחלקות היילודים של בתי החולים בישראל. על תינוקות אלה נגזרת בדרך כלל שהות ממושכת בבית החולים, ללא טיפול הורי מסור.

תינוקות אלה זקוקים כמו כל תינוק לחיבוק חם, למגע, לליטוף ולאהבה, ולדברים הבסיסיים להם זוכים תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם. הצוות הרפואי המופקד על חדר עמוס תינוקות דואג לטיפול הפיסי בתינוקות ועל בריאותם, אך עקב העומס היומיומי הרב, אינו מסוגל לרוב לדאוג למלוא צרכיהם הרגשיים.

עמותת חיבוק ראשון נולדה בשנת 2004 כאשר מיכל קוריאט, מנכ"ל ובעלים של חברת טרנסקום גלובל, נתקלה בפוסט באינטרנט שעסק בתינוקות נטושים. את הפוסט פתחה ד"ר תמר שלזינגר, אשר טיפלה באופן עצמאי בתינוקות נטושים באיכילוב, וחיפשה מתנדבות שיחליפו אותה עקב מעבר למגורים בצפון. מיכל החליטה כי אינה יכולה להישאר אדישה. ככל שלמדה יותר על התופעה הבינה כי יש בידיה את הכלים והחזון בכדי להקים את הארגון הנכון והמתאים בכדי לטפל בנושא. מיכל האמינה כי רק ע"י הקמת עמותה מסודרת ומאורגנת תצליח להגשים את חזונה – טיפול בכל תינוק נטוש ובודד בישראל.

העמותה שמה לה למטרה למלא את החלל הנוצר בהיעדר הטיפול ההורי, ולספק עד כמה שניתן את הצרכים הרגשיים והקוגניטיביים החיוניים כל כך להתפתחותו התקינה של התינוק. העמותה מטפלת גם בתינוקות בודדים שלא חווים נוכחות הורית מספקת מסיבות שונות.

אנחנו מחבקים תינוקות מכל מוצא ומכל סיבת נטישה. מתנדבות "חיבוק ראשון" דואגות לבלות עם התינוק מספר שעות בכל יום, להעניק חום, אהבה ומגע, וכן לשחק, לשיר שירים, להקריא סיפורים ועוד.

לשמחתי לי הייתה אמא אוהבת, מחבקת ומלטפת. לילדי אין מה לדבר, אני חושבת שאין יום שאני לא מנשקת ואוהבת ומה עם אותם ילדים שאין להם?

אמהות שרוצות להזמין צמיד כזה מוזמנותhttp://www.huggies.co.il/ThePowerOfHug/utm_source=movilot&utm_campaign=pagim 

בהאגיס מזמינים אותכם לענוד את הצמיד ולתרום!
תודה על החיבוק