אקווריום ישראל בירושלים, חוויה לכל המשפחה – ים בי-ם

בואו נדבר על זה רגע, אני בחודש תשיעי, כוחותי כבר מתחילים להגמר, אך כמו כל אמא אני כמובן רוצה את הטוב ביותר לילדי.

אם חשבתם על חופש גדול, אטרקציות, פעילויות, מסיבות, ג'ימבורי ומה לא עבר במוחנו הקודח איך דבר לא יחסר לילדינו, אספר ואגלה שכדאי לשנס מתניים, להכנס לאינטרנט ולנסוע לירושלים.

אמנם הרים סביב לה, אך האטרקציה החדשה לכל המשפחה לדעתי היא בגדר חובה.

 אקווריום ישראל בירושלים, חוויה לכל המשפחה - ים בי-ם

כאמא לשני בנים, הגדול בן שלוש וחצי, הקטן עוד לא בן שנתיים, אני מחפשת כל הזמן לחדש, לעניין, לאתגר, ללמד, לפתח ובקיצור לנסות להיות אמא טובה ככל האפשר.

בינינו, בואו נגיד את האמת כמו כל אמא נורמטיבית אחרת.

רק מה… גם להם כבר נמאס מבריכה, באילת הם כבר היו לא פעם. כן, גם ביקרו במצפה התת ימי, אך אני מודה שכאן נהניתי וגם הם הרבה יותר..

ים בי-ם   אקווריום ישראל, ירושלים נפתח למבקרים

לאחר 8 שנות תכנון ובניה והשקעה של 100 מיליון ₪

 באקווריום אלפי יצורים ימיים מסוגים שונים, המגיעים מכ-20 מדינות שונות, והוא היחיד בעולם המדמה את החיים בים התיכון וים סוף

 אקווריום ישראל בירושלים, חוויה לכל המשפחה - ים בי-ם

לאחר תהליך הקמה שנמשך 8 שנים, מתוכן 4 שנים של בנייה, והשקעה של למעלה מ-100 מיליון ₪, נפתח אקווריום ישראל, ירושלים על שם משפחת גוטסמן, מיסודו של גן החיות התנ"כי בירושלים.

האקווריום העצום בגודל של 7000 מ"ר מאפשר למבקרים לחזות באלפי דגים ויצורים ימיים אחרים, אשר הגיעו מלא פחות מ-20 מדינות שונות כמו קניה, אינדונזיה, פורטוגל והולנד, ביניהם יהיה ניתן לראות סוסוני ים, דגי ים סוף צבעוניים, כוכבי ים, ברקודות, צבי ים, צלופחים, מדוזות ואפילו כרישים.

האקווריום הינו היחיד בעולם העוסק בים התיכון ובים סוף, ומטרתו הראשית היא להביא למודעות את הצורך הדחוף בשמירה על הים ובהגנה על הדגים, האלמוגים, היונקים ובעלי החיים האחרים שבו.

האקווריום בנוי ביבשה כמערכת סגורה. אנשי צוות האתר יוצרים בעצמם את מי המלח, בהתאם לרמת המליחות של הימים השונים, ושומרים לשם כך עשרות אלפי טונות של מלח במחסני המתחם.

"ברוב האקווריומים בעולם המערכות הן סגורות ולא פתוחות אל הים", מוסר שי דורון, מנכ"ל גן החיות התנ"כי והאקווריום. "המים בים מזוהמים מכדי להכניס אותם לאקווריום עם דגים, ולכן לא משתמשים במי ים, כך שלמעשה אין שום משמעות לקרבה לחוף".

 אקווריום ישראל בירושלים, חוויה לכל המשפחה - ים בי-ם

האקווריום החדש שם בראש מעייניו פעילות חינוכית והעלאת המודעות לנושאי שימור הים, בתי הגידול המימיים ומגוון היצורים המרתקים החיים בו.

כחלק מחוויית הביקור המתוכננת באקווריום – מצוי "קיר המחויבות". קיר המחויבות באקווריום יהווה הבסיס ל"קהילה פעילה" בתחום שימור הים ובעלי החיים הימיים. בסיומו של הביקור באתר יגיעו המבקרים לקיר אינטראקטיבי גדול ומרשים ובו יתבקשו להתחייב למספר כללים הקשורים לשמירה על הסביבה הימית. כך תיווצר מודעות לצורך הדחוף בשימור הים. קיר המחויבות עשוי להוות את הפורום החברתי הגדול והמשמעותי ביותר בתחום שימור הסביבה הימית בישראל.

בשלב ראשון, יפתח האקווריום להרצה – הכניסה למבקרים תהיה רק בהרשמה מראש, ליום ושעה מתואמים מראש. בתקופה זו הביקור באקווריום יהיה כולל הדרכה.

האקווריום הוא על שם משפחת גוטסמן, אשר חיה בניו יורק ופעילה מאוד בקהילה היהודית. קרן גוטסמן תרמה בירושלים למגוון פרויקטים כטיילת המסילה והספרייה הלאומית.

מחיר סיור בתקופת ההרצה: 45 ₪ לאדם. משך הסיור כשעה וחצי.

לפרטים והזמנת סיור https://www.israel-aquarium.org.il/

 אקווריום ישראל בירושלים, חוויה לכל המשפחה - ים בי-ם

ראשית המקום זמין, נגיש וממוזג. שנית, אני חושבת שכאשר בנו את המקום חשבו על כל דבר קטן איך להנגיש את המקום לילדים, שיוכלו לחשוב שהם נוגעים בבעלי החיים, בכרישים, במדוזות, בדגים.

בני הבכור כבר מכיר בעל פה את המחזה והספר: "כספיון" וככזה, רצה לפגוש את כספי, הכספיון כמובן, דג הכסף. כאן הוא קיבל את הזכות לגעת באקווריום נגיש, להכנס לתוך מבואות, כפי שניתן לראות בתמונה מעלה ולחשוב שהם חלק.

נוסף על כך, לדעתי ניתן, כדאי ומומלץ לשלב את יום הטיול גם עם גן החיות הסמוך, טיול קצר ברכבת. לירושלים יש המון דברים להציע, וכדאי לטעום ממנה.

המלצתי, לשם שינוי אקווריום ישראל פתוח לקהל הרחב רק עם הזמנה מראש, רק עם הרשמה, ולדעתי זהו צעד מבורך. הרי בכל מקום ברחבי האינטרנט והפייסבוק, אנחנו דואגים לרשום על תורים, צפיפות, הדחפויות ותלונות נוספות. מה דעתכם לשבת בערב, ופשוט לתכנן את המשך השבוע? רגע אחד לשבת, לחשוב ולומר מה יעשה לנו טוב, המלצתי, עוד רגע החופש נגמר, תשבו, תחשבו, תתכננו ותהנו הרבה יותר.

 אקווריום ישראל בירושלים, חוויה לכל המשפחה - ים בי-ם