"הורי ראשל"צ נגד החול בגני העיריה"

פרעוש החול, גן עירייה בראשון לציון

כיצד הייתם מגיבים לו ילדכם הפעוט היה חוזר ממשחק בארגז החול בגן עם סימני פריחה בכל חלקי גופו ?

טל אלאלוף מרמלשטיין, אם לשלושה מראשון לציון, גילתה כי בתה הבכורה בת ה-3 שנים הלומדת  בגן עירייה במזרח ראשל"צ, נעקצה וגופה התמלא בשלפוחיות בשל "פרעוש החתול".

"פרעוש החול" נמצא בארגז החול בגן העירייה בו היא לומדת.

 

 

טל מספרת: "הכל החל כשבתי חזרה מהגן עם עקיצות, תחילה חשבנו שזה בגלל שהיא אלרגית לעקיצות ומאחר והתקופה הייתה קיץ לא נבהלנו. בחלוף הזמן הפריחה התפשטה והאזורים בגוף הפכו למוגלתיים ולא השתפרו, הרופא נתן לילדה אנטיביוטיקה שלא עזרה ומשחה סטרואידית כדי שהמצב ישתפר, אולם המצב החמיר והופיעו שלפוחיות שהיה צריך לנקז".

 

במהרה התברר לטל שכל ילדי הגן "פורחים"  ובתה אינה היחידה. היא החלה לבדוק בכל העיר וגלשה בפורומים בהם כותבים הורים וראתה שמעלים במספר קבוצות מידע דומה על פריחה אצל ילדים בגיל גן ואף קבלה תמונות של מצבים דומים.

 

במקביל עלתה כתבה ב"ערוץ 2" שחקרה את נושא הפריחה לאחר פניה של הורים מגנים שונים בראשל"צ . התחקיר העלה שבדיקת הוטרינר קבעה שהפריחה נגרמה מארגז החול שאינו מטופל כראוי וגורם לזיהומים כתוצאה מחיידקים הנמצאים בהפרשות של בע"ח.

 

טל החליטה שמרגע זה לא תשב יותר בשקט ופנתה למשרד החינוך, משרד הבריאות ולעירייה ובמקביל פתחה את הקבוצה בפייסבוק "הורי ראשל"צ נגד החול בגני העירייה" שתוך זמן קצר מנתה 1018 חברים.

ההורים בקבוצה אינם רוצים את החול שקיים בגני ילדים ומבקשים פיתרון יצירתי, מבקשים שיטפלו בחול בצורה מיטבית אחת לשבוע שמשמעה חול כמו בגינה או החלפה לדשא סינטטי.

 

טל טוענת: " אין צורך בחול בכמות כזו בכל גן ילדים, מטרתנו היא שיחליפו את כל החול במשטחים. מספיק שישאר ארגז חול קטן שקל לטפל בו ולא ארגז גדול אליו נכנסים גם חיות שגורמות למצב אליו הגענו".

טל ממתינה כעת עם הורים נוספים לתשובות של הגורמים המוסמכים במטרה להיפגש עימם כדי לקדם את הנושאים.

 

מעיריית ראשון לציון נמסר: "חוזר מנכ"ל משרד החינוך ממליץ על מספר אפשרויות למשטחי חצר פעילה של גן ילדים.

כאשר אחת מהאפשרויות זה חול, וכך זה קיים בגני הילדים ברחבי בעיר.

בימים אלו עיריית ראשון לציון בוחנת מספר חלופות לחול. יש לזכור כי לצד יתרונות של משטחים אחרים, ישנם גם חסרונות, לעיתים בטיחותיים ותברואתיים.

עיריית ראשון לציון מציבה לנגד עיניה את טובתם והתפתחותם הבריאה והתקינה של ילדי העיר

ולכן בחינת החלופות והשלכותיהן נשקלת בכובד ראש על ידי גורמי מקצוע".

 פרעוש החול, גן עירייה בראשון לציון