גזירת הבשר – 5 טיפים לתזונת ילדים בריאה

ידוע מזה מספר שנים כי בשר מעובד מכיל חומרים המזיקים לבריאות. אולם כעת ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי צריכתו מהווה גורם סיכון לסרטן. הורים רבים מוצאים את עצמם מבולבלים. מדובר בגזירה לא פשוטה שהרי רבים מן הילדים צורכים כמויות רבות של בשר מעובד כי הוא זמין, קל להכנה ולפעמים טעים להם יותר. ואם לומר את האמת, קשה  גם לנו ההורים שלא להתפתות להקל על החיים ולהכין ארוחה ב2-3 דקות.  אז מה זה בדיוק בשר מעובד? מה כן מומלץ לתת לילדים לאכול? ובאיזו כמות? 

 

בשר מעובד הוא בשר בקר/עוף/הודו/ כבש אשר עבר תהליכים לשיפור המרקם והטעם או תהליכי שימור, עישון, כבישה והמלחה. אפשר להסתכל על רשימה הרכיבים ולחפש רמזים לתהליכים אלו. החוקרים לא ציינו כמות מדויקת אשר מותר לצרוך, אולם משרד הבריאות הישראלי פרסם מספר הנחיות לציבור הרחב אשר מתייחסות לנושא והמליץ להגביל את כמות הבשר המעובד שצורכים, בעיקר בקרב הילדים, ללא יותר מפעם בחודש. עוד צוין במשרד הבריאות כי ניתן לצרוך בשר דל שומן, עוף ודגים וכן לא חייבים לאכול בשר בכל יום.

5 טיפים לתזונת ילדים  בריאה

 

  • אפשר לגוון לפחות פעמיים בשבוע את המנה החלבונית בקטניות בשילוב דגנים כמו – קוסקוס וגרגרי חומוס/ אורז ועדשים/ פתיתים ושעועית לבנה/ בורגול ופול ועוד. אפשר גם להכין קציצות מקטניות מבושלות ולהקפיא אותן ורק לחמם כשצריך.

 

  • כמובן שבאווירת החורף, מרקים עם קטניות מאוד מתאימים. לילדים אשר לא אוהבים "חתיכות" במרק, אפשר לטחון את הקטניות ולהגיש את המרק עם אטריות כמו שהם אוהבים. למשל: מרק כתום עם עדשים טחונים, מרק אפונה ומרק מינסטרונה עם שעועית לבנה.

 

  • אפשר להכין שניצל עוף/הודו בייתי אפוי בתנור, עם פירורי לחם וביצה, לחתוך בצורות שונות ומעניינות ולהקפיא מיד לאחר האפייה.

 

  • אפשרות נוספת היא לשלב בשר אדום דל שומן עם עוף ולהכין קציצות או בולונז בשילוב השניים. כך הטעם האהוב נשמר, כמויות הבשר האדום לא גדולות והילדים נהנים ממינראלים, ויטמינים וחלבונים הנמצאים בבשר.

 

  • ולגבי אכילה מחוץ לבית, תחילה מומלץ להפחית את התדירות ולגוון את הבילוי המשפחתי בפעילות גופנית משותפת, טיול משפחתי, הצגה, סרט ועוד. וגם כאשר אנו יוצאים לאכול בחוץ, חשוב לעבור על התפריט מראש, לבדוק שיש מנה המתאימה לילדים ולתת להם 2 אפשרויות בחירה מבין מנות שאנו ההורים בוחרים עבורם.

תזונת ילדים בריאה אכילת בשר מדיקידס
מאת מיה בן אבו/ דיאטנית קלינית/Medikids  מרכז מומחים לרפואת ילדים

נכתב על ידי: Lady In Red

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *