8 טיפים שיעזרו לילדכם לעבור את החורף בשלום

 

כל שנה, לקראת החורף, עולה החשש הידוע: "מחלות חורף". הילדים שלנו נוטים להידבק בגנים ובבתי הספר, וזה יכול לקרות מספר פעמים בחורף אחד.

האם קיימת דרך להתכונן לקראת החורף המגיע ולחזק את הגוף? עינת ששון, דיאטנית קלינית ויועצת מדעית ל”מדיבר", תוספי תזונה לילדים, מציעה מספר טיפים שימושיים:

פיפי ולישון: בחשיבות השינה אין צורך להרחיב, אך חשוב לדעת כי ילדים זקוקים לשינה אפילו יותר ממבוגרים. ילדים בגילאי 3-5 שנים זקוקים לכ- 11-13 שעות שינה ביום ואילו ילדים בגילאי 5-10 זקוקים לכ-10-11 שעות. לכן, כדאי להקפיד שהילד יקבל מספיק "שעות בריאות" בשינה.

"והרי החושך – ילד טוב": איכות השינה לא פחות חשובה ממספר שעות השינה. כדי שהורמון השינה (מלטונין) יופרש בכמות מספקת, יש להקפיד שהילדים ישנו בחושך. כמו כן, מומלץ להוציא מחדרי השינה מכשירים אלקטרוניים, היות ונמצא כי חשיפה לאור חזק המופק ממכשירים אלו לפני השינה, משפיעה על איכות השינה.

"תצאו בחוץ": פעילות גופנית חשובה לחיזוק הגוף. נסו להוות מודל שהילדים ישמחו לחקות. צאו איתם החוצה ועשו פעילות משותפת כמו רכיבה על אופניים, שחקו כדורגל או כדורסל במגרש או לכו לגן משחקים עם מתקני כושר למבוגרים ולילדים. הילדים ישמחו לבצע פעילות גופנית אם תהיו איתם במגרש ותעשו זאת איתם.

"הסבון בכה מאוד": רבות ממחלות החורף הינן מדבקות ועוברות בקלות במגע ידיים או התעטשות. למדו את הילדים לשטוף ידיים במים וסבון. שימו לב בעיקר לשמירת ההיגיינה לפני ואחרי ארוחה, לאחר משחק בחוץ, קינוח האף, ולאחר חזרה מהגן או מבית הספר. אפשר ליצור עניין בקרב הילדים על ידי שימוש במגבות צבעוניות ורכות או סבונים ריחניים בצורות ובצבע האהוב עליהם.

פרוביוטיקה: בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בפרוביוטיקה בהקשר למחלות שונות ובמיוחד לטיפול ולמניעת שלשולים וזיהומים במערכת הנשימה העליונה. לקראת החורף ובמהלכו, ניתן לתת לילד תוספת של פרוביוטיקה כדוגמת דובוני מדיבר בטעם שוקולד, העשויה לתרום לאיזון אוכלוסיית החיידקים שבמערכת העיכול. את דובוני מדיבר ניתן לתת גם במקביל לטיפול אנטיביוטי, במידת הצורך.

די לסוכר (הפשוט)!: אכילה ושתייה של מאכלים המכילים סוכר פשוט, עלולה לפגוע בתגובת מערכת החיסון למספר שעות. נסו לגרום לילדים להפחית שתייה מתוקה, ממתקים ועוגות המכילים כמות סוכר גבוהה ובעלי ערך תזונתי נמוך. הוסיפו לתפריט שלכם ושלהם, פירות וירקות טריים העשירים בויטמינים ומינרלים כמו ויטמיןC  ואבץ. הצבעים השונים של הפירות והירקות מעניקים מגוון של נוגדי חמצון. פירות הדר הם דבר נהדר, אך אל תוותרו על תפוחים, בננות, עגבניות, פטריות, גזרים ובטטות.

צאו מהלחץ: הלחץ והמתח היומיומיים שלנו ההורים מועבר גם לילדים. על הילדים מופעל לחץ רב להצטיינות ולהישגיות, המתבטא בהרבה חוגים ופעילויות, ובעמידה בלוחות זמנים. תגובת הגוף ללחץ אצל הילדים דומה לזו שאצל המבוגרים- רמות הקורטיזול והאדרנלין עולות. כאשר ישנה עלייה בהורמוני הסטרס ישנה ירידה בתגובה החיסונית. לכן, כדאי להפחית את הלחץ במשפחה. לפעמים שווה לקחת פסק זמן קצר, לנוח ולשמור על פרופורציות נכונות, שיעזרו לכם לשמור על בריאות טובה יותר.

תוספי תזונה, עזרה בחורף: ישנם תוספי תזונה שיוכלו לסייע לילדכם במיוחד בתקופת החורף. במחקרים שנערכו על אכיניצאה וסמבוק נמצא כי השימוש ברכיבים אלו, יעיל בטיפול נגד זיהומים במערכת הנשימה העליונות ובהתקררות וכי ויטמין C הינו נוגד חמצון חזק, בעל תפקיד חשוב בהגנה מפני מחלות. תוספת של ויטמין C בשילוב פרופוליס ואכיניצאה המותאמת לילדים, עשויה לסייע לגוף לעבור את החורף בשלום.%d7%9e%d7%95%d7%a6%d7%a8%d7%99-%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%91%d7%a8-%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%a3

 

לסיכום, אולי לא נצליח למנוע את כל מחלות החורף בקרב הילדים, אך לפחות ננסה להפחית את הגורמים למחלות אלה.