התינוק סובל מגזים? פרוביוטיקה יעילה להקלה על כאבי בטן וגזים בתינוקות

התינוק סובל מגזים? מצא כי פרוביוטיקה יעילה להקלה על כאבי בטן וגזים בתינוקות

התינוק סובל מגזים? מחקר חדש מוכיח: פרוביוטיקה מסוג ל. ראוטרי מקלה על התופעה

מחקר חדש אשר פורסם בכתב העת הרפואי המוביל ברפואת ילדים ה- Pediatrics מצא כי פרוביוטיקה מסוג ל. ראוטרי (מבית ביוגאיה) יעילה להקלה על כאבי בטן וגזים בתינוקות.

בשנים האחרונות פורסמו מחקרים רבים אשר מצאו כי פרוביוטיקה זו נראית מבטיחה בהקלה על כאבי בטן אשר אופייניים לתינוקות הסובלים מגזים. במחקר הנוכחי ביקשו לבדוק את יעילות הטיפול על סמך כל המחקרים שפורסמו עד כה.

לצורך כך, בוצעה מטה-אנליזה במטרה לקבוע  באופן חד-משמעי האם פרוביוטיקה מסוג ל. ראוטרי מפחיתה בכי או אי שקט בתינוקות עם כאבי בטן האופייניים לתופעת הגזים השכיחה וכן, האם קיימים הבדלים בהשפעות הטיפול לפי סוג ההזנה.

החוקרים סקרו מחקרים אקראיים  כפולי סמיות שפורסמו עד יוני 2017 אשר הקיפו מאות של תינוקות ובדקו את יעילות הטיפול בפרוביוטיקה זו מול פלסבו הניתן דרך הפה לתינוקות הסובלים מגזים וקוליק. כמו כן, בחנו את תוצאות משך בכי ואי שקט והצלחת הטיפול לאחר 21 ימים.

תוצאות המחקר הראו כי בקבוצת הטיפול הפרוביוטי משך זמן הבכי ואי השקט הממוצע היה קצר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הפלסבו. זאת ועוד, לאחר שלושה שבועות של טיפול משך הבכי בקבוצת הטיפול התקצר בכחצי שעה.

לדברי רננה מזרחי, המנהלת המדעית של מטרנה: תופעת הגזים בתינוקות, היא תופעה שכיחה המופיעה אצל תינוקות רכים ונחשבת מתסכלת במיוחד משום שאין לה פתרון חד משמעי. מחקר  זה מוסיף ומאשש מחקרים קודמים אשר מצאו כי פרוביוטיקה מסוג ל. ראוטרי הקיימת באופן טבעי בחלב אם מקלה על תופעות אלו ומפחיתה זמן בכי. עבור אמהות שאינן מניקות מומלץ להשתמש בתמ"ל אשר מתאים במיוחד למצבי גזים וקוליק ומועשר בפרוביוטיקה ייחודית זו מסוג ל.ראוטרי (מבית ביוגאיה).