חולמת על עור פנים בריא וחלק? טיפים לניקוי וטיפוח עור הפנים

מאת ד"ר דב סטמפלר, מומחה למחלות עור ומין ויועץ למותג דוקטור עור

דוקטור עור, בפיתוח רופאי עור מציגים: מגוון מוצרים לניקוי ולטיפוח עור הפנים

מי מאיתנו לא חולמת על עור פנים בריא וחלק? עור נקי הוא עור מטופח ולכן ניקוי עור הפנים הינו צעד חשוב וחיוני בטיפוח העור.

 

עור הפנים מצריך טיפול נכון ועקבי על מנת להשיג מראה נקי, בריא וחלק. פעולת ניקוי העור מאפשרת לו יכולת ספיגה יעילה יותר של לחות והזנה. חוסר הקפדה על שגרת טיפוח וניקוי, עלול לפגוע בתהליך התחדשות התאים ולגרום למראה עור עייף וחסר חיים. חשוב לזכור שהעור נחשף לפגעים שונים לאורך השנים: נזקי השמש, זיהום אוויר, חומרים כימיקליים ופגעים אחרים, לכן ישנה חשיבות רבה לשמירה על שגרת טיפוח לעור הפנים, כבר מגיל צעיר. ההמלצה היא לאמץ שגרת ניקוי יומיומית, בוקר וערב, על מנת להפחית נזק לעור הפנים בגיל מבוגר יותר כדוגמת פיגמנטציה, קמטים, פצעונים ועוד.

בבסיס כל שגרת טיפוח עומדת שגרת הניקוי היומיומי של עור הפנים, בבוקר ובערב. מטרת ניקוי הפנים הינה הרחקת לכלוך כגון: חלקיקי אבק, חול, פיח, שאריות של חומרים קוסמטיים ומוצרי איפור, חלב המופרש דרך קבע מהעור, זיעה, תאים מתים וכדומה.

כדאי להקפיד על שמירת עור הפנים גם בהקשר לעונות השנה: בקיץ, חשוב להגן על העור מנזקי השמש, בעוד בחורף חשוב להזין את העור בלחות גבוהה על מנת למנוע היווצרות יובש, אדמומיות ועוד.

 

ד"ר סטמפלר, מומחה למחלות עור ומין ויועץ למותג דוקטור עור, מציג מספר טיפים לניקוי עור הפנים:

  • רופאי העור מגדירים את סביבת עור הפנים כ"סביבה חומצית". הכוונה היא לכך שרמת ה-pH (חומציות) נעה בדרגה של בין 5-6. לכן, בעת בחירת מוצרי ניקוי העור, חשוב לשים לב ולבחור במוצרים השומרים על סביבת חומציות מאוזנת בעור, ברמת חומציות שבין 5-6. מוצרים אלו מכילים ליפופילים, המוגדרים כחומרים "אוהבי שומן" הנדבקים למולקולות השומניות, ממיסים את הלכלוך שעל העור ומחזירים לעור את הלחות שהוא זקוק לה.

 

  • מומלץ לא להשתמש בסבונים קשים, שרמת החומציות שלהם גבוהה מ- pH5-6. שימוש בסבונים אלה יחד עם המים, המכילים אחוז גבוה של מלחים, עלול לגרום לעור להתייבש.
  • מומלץ לעשות שימוש באל-סבון, כיוון שהוא שומר על האיזון הטבעי של העור ולא פוגע בחומציות שלו, אך בו בעת, מסיר את שכבת השומן ואת שאריות הלכלוך שהצטברו. חשוב לזכור שאין צורך לשפשף ולקרצף את הפנים, אלא לנקות ולנגב אותם בעדינות.

 

  • לשגרת הניקוי היומיומית מומלץ להוסיף פעולת ניקוי עמוק יותר (פילינג) פעם עד פעמיים בשבוע. מטרתה היא לבצע ניקוי יסודי של עור הפנים, להסיר את התאים המתים ולגרום לתאי העור להתחדש בכל ניקוי.

 

  • כדאי לבדוק בעת הקנייה כי הסבון אינו מכיל חומרים שעלולים לגרות את עור הפנים, כמו רכיבי בושם, צבע ועוד.

 

  • מומלץ לבצע עיסוי של הפנים באמצעות כריות האצבעות מספר פעמים בשבוע.

 

  • לאחר השטיפה מומלץ לייבש את הפנים בעזרת מגבת נקייה ורכה.

 

  • לאחר ניקוי הפנים, יש להקפיד למרוח קרם לחות, כדי לשמור על גמישות עור הפנים ולהעניק לו לחות והזנה. כמו כן, במהלך היום מומלץ להשתמש בקרם לחות המכיל גם מסנן קרינה וגם אחוז גבוה של לחות .