ירושלים – בירתנו, עירנו וכעת לקראת חנוכה- הסופגניה הירושלמית

קובי קחלון, חבה בשוק

ירושלים, אהובתי.

כמה גדלתי עלייך, על סיפורייך.

את העיר המיוחדת ביותר בעולם,

וכעת החג הגיע, וכבר ממש נמצא.

זהו חג הסופגניות

ואין יותר מתוק מסופגניה טעימה ומתוקה.

עיריית ירושלים יצאה לכבוד החג בפרויקט מיוחד, והיה מושלם, להכיר את המקומות, המסעדות, לחוות את האנשים, הריחות ואני ממליצה לכולם להיכנס לרכב ולנסוע. מבטיחה חוויה מיוחדת. נגמרו כבר הימים של הסופגניה הפשוטה עם הריבה האדומה והסוכר המפוזר מעל, כעת, חוויה חדשה.

רעות עוזיאל בסיור בעקבות הסופגניה הירושלמית עם מרים סלע

צילמה חברה טובה
מאחורי, שף מסעדת חבה, קובי קחלון

לכבוד חנוכה יוצאת עיריית ירושלים בפרויקט קולינרי מדליק 

15 שפים וקונדיטוריות ירושלמיות לקחו השראה מירושלים ויצרו את "הסופגניה הירושלמית"

 

אסף גרניט ממחניודה יצר סופגניה ברוח "קולנוע סמדר" הנוסטלגי,

השפית רחל בן אלול יצרה סופגניה בצורת "המפלצת" מקריית היובל,

מאפיית אנג'ל בשיתוף מסעדת חצות יצרו סופגניית "מעורב ירושלמי"

אבי לוי הפתיע עם ספינז' כבד אווז,  קרן ואיציק קדוש קיבלו מוזה  מטחנת הרוח מונטיפיורי, ואסף רותם יצר סופגנייה בהשראת סוכריית מציצה הכה ירושלמית

 

לקראת חנוכה, דוברות עיריית ירושלים יוצאת בקמפיין שמטרתו לאתר את "הסופגנייה הירושלמית". האולטימטיבית. שפים וקונדיטורים ירושלמים הוזמנו ליצור הסופגנייה הכי ירושלמית לחנוכה, ולהנציח את הסמלים והרעיונות הכי מזוהים עם העיר.

התהליך שכלל חשיבה על הסמלים הכי ירושלמיים, הוליד שורה של רעיונות המזוהים עם עיר הבירה וביניהם: הבייגלה הירושלמי, המלבי הירושלמי, סוכריית המציצה, המעורב הירושלמי, והעוגה הבחושה של קולנוע סמדר. לצידם מככבים סמלים כמו המפלצת מהפארק בקריית היובל ועד הכותל המערבי. בעלי העסקים שלקחו חלק בפרויקט יציעו את הסופגניות ב "מהדורה מוגבלת" לקראת החג ובמהלך החג.

העסקים שמשתתפים במיזם כוללים את מאפיית אנג'ל, מסעדת המונא, בוטיק סנטרל, בית קפה בן עמי, מסעדת מחניודה, מסעדת בראסרי, בתא (BATA), חבה בשוק, בית הקפה המיתולוגי אביחיל, מאפיית מרציפן, קפה קדוש, בית קפה שרגא ורשת הקונדיטוריות תופיניי, דוכן רחל בשדרה.

המשתתפים והסופגניות היצירתיות – הסופגניה הירושלמית

  • אסף גרניט ואורי נבון, מסעדת "מחניודה"- סופגניה בהשראת קולנוע "סמדר"- סופגניה בסגנון העוגה הבחושה שנמכרה בקולנוע "סמדר" הנוסטלגי
  • רחל בן אלול, מאסטר שף, בעלת דוכן כריכים ירושלמי "רחל בשדרה"- סופגנייה בהשראת "מפלצת קריית היובל"
  • מאפיית אנג'ל בשיתוף מסעדת חצות המיתולוגית- סופגנייה בהשראת "מעורב ירושלמי"
  • אבי לוי, מסעדת המוציא- סופגנייה בהשראת שוק מחנה יהודה
  • שלומי ואיציק האחים לבית מאפיית מרציפן – סופגנייה בהשראת חומות העיר העתיקה
  • דויד אלירז, בית קפה בן עמי- סופגנייה בהשראת פתקים בכותל המערבי
  • לירז שדה, בראסרי- סופגנייה בהשראת חטיף הקוקוס הורוד שמוכרים בעיר העתיקה
  • מושיקו גמליאל, מסדעת המונא- סופגנייה בהשראת גן הורדים בירושלים
  • לילך רובין, קפה שרגא- סופגנייה בהשראת טיול בעיר העתיקה
  • אריק דהאן , בוטיק סנטרל- סופגנייה בהשראת האימרה הידועה ירושלים של זהב
  • קרן ואיציק קדוש, בית קפה קדוש – סופגנייה בהשראת טחנת הרוח מונטיפיורי
  • אסף רותם, בתא  -BATAסופגנייה בהשראת סוכרייה (מציצה) ירושלמית
  • קובי קחלון, טרטוריה חבה- סופגנייה בהשראת מלבי ירושלמי
  • מסעדת אדום – סופגנייה בהשראת הבייגלה הירושלמי.

 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הדגיש כי "שוב העסקים הירושלמים הוכיחו שהם הכי פורצי דרך, הכי מקוריים, הכי פטריוטים – ובעיקר הכי טעימים! לקראת חנוכה, הם מוסיפים אור גדול לירושלים".

לצד רוח חג החנוכה שמעודדת אחווה, קהילתיות והתפתחות חיובית – יוזמה זו היא חלק מהפעילות ארוכת-הטווח של עיריית ירושלים לקידום המיתוג של ירושלים כעיר יצירתית, חדשנית, אומנותית ובעלת סצנה קולינרית תוססת ומתוחכמת.

 

צעד זה מצטרף גם ליוזמות נוספות לקידום המעמד העסקי בעיר ולתהליכים להגברת ההיחשפות של ציבור התושבים והמבקרים לסצנה הירושלמית בתחומי קולינריה, תרבות ופנאי. הוא עתיד ליצור חיבור מיוחד בין בתי העסק היצירתיים לבין הלקוחות והקהילות שיחוו את חג החנוכה בירושלים גם באמצעות חוש הטעם. כמו כן, המיזם מהווה חלק מקידום ירושלים כעיר רבגונית, מיוחדת ואהובה על ידי תושביה ומבקריה כאחד – ברוח מיצב I Love JLM שהוצב בכיכר ציון.

 

הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

מרים סלע בשוק מחנה יהודה

לקראת חג החנוכה, ערב החג, הוזמנתי לסייר בעיר המדהימה ביותר בעולם, בירתנו ולאכול סופגניות. תאמינו לי, החיים הטובים. משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער תחת ניצוח הפרויקט הזה, תחת ידייה של מיכל כהן רוזנפלד מרקיע וירקיע שחקים. כי אני מבטיחה שהיא עושה עבודה מעולה.

בתחילת הערב, הגענו למסעדת בן עמי. האמת שהמילה מסעדה לא בדיוק מתאימה כי זה מעין בית  קפה, אך השירות והאוכל הפתיעו לטובה, כמה חבל שהוא לא נמצא לידי, מבטיחה שאחרת היה הופך להיות בית הקפה הקבוע שלי.

קפה בן עמי, ירושלים

בית קפה בן עמי הציג סופגניה אפויה אך לדעתי כמה מפתיע היא הייתה אחת המומלצות ביותר בערב זה.

הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

סופגניה שמצע על בריוש, ובפנים מתחבא פתק עם משפט הקשור לעיר, למשל: "יאללה הפועל" ועוד.

מנת המקום שהפתיעה בטעמה הוא הקרפלך, ואני מגיעה מבית אשכנזי, כזה שאחד מזכרונות ילדותי הוא שאמי ז"ל הייתה מכינה קרפלך אחד אחד, סופרת אותם כדי שישאר מספיק לכולם ובעיקר לילות לבנים של עבודה.

תרשמו לכם, המקום שווה ביקור, אפילו נסיעה מיוחדת ממרכז הארץ.

מסעדת מונא, ירושלים

הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

מסעדת מונא – הסופגניה הירושלמית

משם המשכנו למסעדת מונא, הביקור היה קצר למדי כך שלא הספקתי לחוות הרבה. אמנם הציעו צייסר, אך כאמא מניקה, אני לא שותה כמעט ולכן ויתרתי על החוויה. לא לפני שטעמתי מהסופגניה, טעימה, אך היה חסר לי קצת מילוי בפנים. זוהי סופגניה בהשראת גן הורדים.

מסעדת חצות ירושלים

אחרי מונא, שמנו פעמינו, נפשנו לחוויה ירושלמית, שאני נשבעת שאין לי מושג איך לא הכרתי עד היום. מסעדת חצות. אתם מגיעים למוסד ירושלמי. מוסד עם פיתות טעימות רכות, נימוחות, ולא מתפרקות, פיתות בשרניות, מגוון סלטים על השולחן, ואני כאמור רק רציתי לחזור הביתה בשלום, לטעום סופגניה אך כאן הייתה חוויה מיוחדת. חגיגת יום הולדת בשולחן אחר,וכעיתונאית לא יכולתי שלא לקפוץ לצלם, אז כמובן המון מזל טוב.

כאן מגישים את הסופגניה הירושלמית המיוחדת ביותר שתשמעו, מעורב ירושלמי בסופגניה. והרי אם תחשבו על זה יש בזה היגיון, הרי מהי למעשה הסופגניה – לחמניה – פחמימה מתוקה. שילוב מיוחד ומעניין. בעלי אכל ונהנה. ולטבעונים – תדעו שיש מעורב טבעוני מיוחד.

הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

מסעדת חצות, המנה הטבעונית, מרים סלע מדמנת

מאפיית מרציפן ירושלים

הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

צילום אנטולי מיכאלו

משם הגענו לשוק מחניודה, כמובן שכדאי ואף הרבה יותר מזה לטייל בשוק. שם טעמנו בזריזות במאפיית מרציפן. מקורות יודעי דבר, סיפרו לי שאם אתם מגיעים למקום אל תוותרו לעצמכם ותטעמו, תקנו את הרוגלך לשבת ואם לא לשבת לפחות שיהיו בבית, לאורחים, לילדים ולנפש שלכם.

בוטיק סנטרל, ירושלים

בוטיק סנטרל, הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

אספנו סופגניה טעימה מבוטיק סנטרל, סופגניה מקושטת בזהב. סופגניית זהב מעוטרת בזהב.

חבה, ירושלים

חבה ירושלים, הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער

אוי כמה אני שמחה שכאן קינחנו. וואו, היה מושלם!!!

מפחיד כמה שזה טעים אילו הייתי מנסה לשמור על עצמי יכולתי לאכול כמה סופגניות בקלות.

קובי קחלון, אדם מקסים ששמחתי להכיר הכניס אותנו פנימה לליבו, הכין את סופגניית המלבי. אבא שלי אכל ונהנה, חייך וריבה מיוחדת ממלבי נזלה ממנו. איך אני אוהבת נדיבות, אני אוהבת כשיודעים לתת זה כל כך חשוב להרגיש שפשוט יש אנשים שמבינים שצריכה להיות תמורה בעד האגרה וכאן יש חוויה שלמה. אנינות טעם.

אכלתי גם את סופגניית הלימון ליים שלו, אני אומרת לכם, אני מסוגלת לעזוב את המחשב ולנסוע במיוחד, מעולם לא טעמתי סופגניה כל כך טעימה. ואיכשהו רגע לפני שהאוטובוס הגיע, לקחת אותנו חזרה הביתה, קובי יצא עם לביבות איטלקיות, לא היה אדם אחד שלא ליקק את שפתיו וחבל… חבל שלא לקחתי את המתכון. אוףףף. אבל הכל לטובה, ובמילים אחרות, אני לא יודעת איפה אתם נמצאים אבל תעזבו הכל, ותסעו, תסעו לירושלים, תתפנקו, תתענגו, חיים פעם אחת ותהנו!

חבה ירושלים, הסופגניה הירושלמית - משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי סער