מאזניים עם אופק סרטן

 

ילדתי לפני שנה בנובמבר.

באוגוסט התחלתי לעבוד בחצי משרה בתור מזכירה רפואית במרפאה פרטית בה עובדים רופא משפחה וילדים, רופאת עור, אורטודנט ומרפאה בעיסוק, כולם בני אותה משפחה.

לאחר  כמה שבועות נכנסתי לרופאת עור כי יש לי כתם חום על הלחי והוא גירד לי. קיבלתי משחה למרוח ובאותה הזדמנות הרופאה בדקה לי גם שני כתמים חומים בצוואר שלא נראו לה טוב.

נשלחתי לכירורגית פלסטית כדי לבצע ביופסיה. קבעתי תור בקופת חולים ובתאריך הנקוב התייצבתי בקופת חולים. הרופאה שאלה אם אני רוצה לעשות את הביופסיה באותו היום ואמרתי שכן. נלקחו שתי דגימות ואמרו לי שיהיו תשובות לאחר חודש פלוס אז שאקבע תור לביקורת אחרי חודש וחצי וזה מה שעשיתי.

בתאריך 18/11 התקשרו מקופת החולים ואמרו לי לבוא יום למחרת לרופאה בבוקר. אני בשיא האדישות עוד אמרתי שאני עובדת בבוקר ויכולה רק בצהריים אז האחות אמרה לי שזה דחוף:8:00 בבוקר הרופאה תחכה לך!!!!.
ניתקתי את הטלפון והבנתי שדחוף זה אף פעם לא משהו טוב. הייתי לבד עם הילדה, בהכנות לקראת יום הולדת שנה והתחילו לרדת הדמעות. בעלי נכנס הביתה וכשסיפרתי לו אמר ישר שהוא בא איתי ושזה כלום. עוד כמה חברות ניסו להרגיע ואמרו שזה כלום, אבל אני ידעתי: דחוף זה לא טוב. הבנתי שזה זה, ה"מחלה", סרטן.
יום למחרת 8:00 אנחנו בקופת חולים וחיכינו חצי שעה שנראתה כמו נצח. נכנסנו לרופאה והיא ביקשה שוב לראות את המקום. שאלתי מה התשובה והיא ענתה שיש לי שתי מלנומות. לא הגבתי, אפילו הרגשתי תחושת הקלה כי ידעתי את זה מאתמול, משיחת הטלפון. בעלי חשב שלא הבנתי אז אמר לי זה סרטן עור. עניתי שאני יודעת.
הסבירה שצריך להסיר את הנגעים בניתוח, הפניה לקפלן וזהו, הביתה. זה היה ביום חמישי.
ביום ראשון כבר היה לי תור בקפלן במחלקת כירורגית פלסטית. הרופאה הסבירה מה צריך לעשות ואמרה שאקבל תור לניתוח בהקדם. הניתוח נקבע לשבועיים אחרי. בזמן הזה ההומור השחור נשפך ממני כי ככה אני מתמודדת עם מצבים כאלו.

 

לפני 3 ימים עברתי ניתוח בצוואר להוצאת שני הנגעים, הוציאו לי גם בלוטות מהבית שחי ועוד אחת ממקום אחר בצוואר. עוד שבועיים-שלושה יהיו תוצאות לביופסיה הזו ומקווה שהסרטן מאחוריי. עכשיו אני מתאוששץ בבית עם 5 צלקות טריות.

שכחתי לציין בהתחלה שאני ג'ינג'ית עם נמשים ועור בהיר. השמש קטלנית בשבילי ומאז ומתמיד ידעתי שמתישהו זה יגיע גם אליי. לא שאני יושבת בכוונה בשמש אבל יש אצלנו שמש כל הזמן, גם בחורף ואני והשמש לא חברות.
לכו להיבדק אם משהו לא נראה לכם. אצלי זה התגלה במקרה.

סרטן

 

תודה רבה לכל מחלקת כירורגית פלסטית בקפלן המדהימים. תודה על הסבלנות, ההסברים, התשובות על כל השאלות, היחס האנושי.

תודה ענקית לדר' הלנה פייס ממרפאת פייס בגדרה על הכל.

תודה לחצי השני שלי, איל פרייזלר, על הכל. על התמיכה הנפלאה, על ההבנה, על זה שעצבנתי אותך ולא התלוננת יותר מדי.
תודה למשפחתי האהובה על כל העזרה. אין עליכם. שיהיו רק שמחות.

סרטן עור מלנומה שלב 3