FOX HOME תומכת בסטודנטים לעיצוב

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל יזכו לעצב פריטים לרשת  FOX HOME  במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל יזכו לעצב פריטים לרשת  FOX HOME  במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו

סוף אלון_קרדיט צילום פלורה דבורה פטור מתשלום

בבצלאל מוכיחים שלימודים זה לא רק הנייר. כ-16 סטודנטים מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית של בצלאל עיצבו מערכות כלים לקינוחים, במסגרת קורס מיוחד שבנו בבצלאל, האקדמיה המובילה לאמנות ועיצוב בישראל בשיתוף FOX HOME. הסטודנטים המצטיינים של הקורס "עושים כלים" יקבלו מענק כספי ועבודות של סטודנטים נוספים יזכו לככב בקולקציות עתידיות של הרשת. רשת פוקס הום נותנת להם הזדמנות וחשיפה, במה ראשונה, שאפו על התעוזה, יוזמה וניסיון.

עירית אבא, מנחת הפרויקט וד"ר ערן ארליך, ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל הפגישו את הסטודנטים עם הצוות הבכיר של הנהלת הרשת. טליה פורת, מנכ"לית , FOX HOME ועומרית גזית קניון, סמנכ"לית פיתוח ועיצוב של FOX HOME ליוו את התהליך הלימודי, אפיינו את המותג והציגו את הפעילות המסחרית: כיצד הרשת מצליחה לייצר כלים שהם פרקטיים, מסחריים ומעוצבים כאחד, ואף קיימו פרזנטציה בנושא הצגת המוצרים בחנות וכיצד נכון להנגיש את המוצרים למבקרי החנויות. הסטודנטים הונחו לעצב כלים כאשר הדגש ניתן לעיצוב מוצרים שיהיו בעלי אמירה עיצובית ובו זמנית יהיו פונקציונליים, פרקטיים ונוחים לכיס מבחינת תמחור.

לאחר שהסטודנטים הציגו אבטיפוס ראשוני של עבודותיהם עם מגוון מעניין של כלים, לצד ההשראות האישיות והסיפורים שמהם יצאו לדרך, הצוות המקצועי נתן פידבק, הכוונה נוספת ודגשים בנושאים כמו סוג המוצר, גודלו, פונקציונאליות ופרופורציות.

הסטודנטים ערכו מחקר יסודי על הרשת, קהלי היעד שלה, למדו להבין מי הקהל עבורו הם מעצבים וכמובן למדו על תמחור הפריטים לקראת ייצור המוני, דוגמת כמה עולים אלמנטים, סוגי חומרים וכדומה. התוצאות המקוריות ומעוררות ההשראה יוצגו בתערוכה שתתקיים בסמוך לחנות FOX HOME שבקניון רמת אביב בין התאריכים 4.10.18 עד ה-11.10.18, שם גם יוכרזו שמות הסטודנטים שיזכו בפרסים כספיים מתנת FOX HOME. כמו כן, באירוע יוצגו הפרויקטים שיזכו להשתלב בקולקציות עתידיות של הרשת וייוצרו בייצור מסחרי. השיקולים למתן הפרס הם מקוריות, מסחריות (האם חברה מסחרית יכולה לייצר את הכלי) וחשיבה לעומק של ניתוח הקונספט שהסטודנטים בחרו להציג.

לדברי עומרית גזית קניון, סמנכ"לית פיתוח ועיצוב של FOX HOME: "אני גאה לראות את המוחות המבריקים, הצעירים, הבועטים והמבטיחים של בצלאל ואת פרי העבודה המשותפת. עברנו ביחד מסע מרתק ומוצלח ואני בטוחה שכולנו יוצאים עם סל כלים מחודש ומשודרג להמשך הדרך. התוצרים הסופיים של הקורס מוכיחים שהמעצבים הצעירים יוצאים מהפרויקט עם כלים שימושיים שיכינו אותם ליום של אחרי הלימודים. כחברה מובילה בתחום זוהי חובתנו לקדם את היצירה המקומית המקורית ולתרום לעידוד ולפיתוח המוחות הצעירים המקומיים ולהעניק להם במה לפעול ולעסוק בענף".

ד"ר ערן ארליך, ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל מוסיף: "המהלך שפיתחנו יחדיו, FOX HOME ובצלאל, הוא חלק מתפיסה הרואה במפגש של הסטודנטים עם המציאות המקצועית הזדמנות להבין כיצד בנויים תהליכים בתעשייה ולא רק באקדמיה וכיצד נכון להם לפעול במציאות הזו בהתאם למי שהם. במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית יש סטודנטים מעולים ולנו חשוב לחשוף אותם בפני התעשייה המקומית ובחו"ל כדי שבעתיד יוכלו לנצל התחלות אלו כצבירת נסיון מקצועי. פיתוח פרויקטים קרמים הוא תהליך מאד מורכב ודורש הבנה עיצובית וחומרית עמוקה כדי שבסופו של תהליך יהיה מוצר שהוא גם מיוחד, גם יפה, גם שימושי וגם נכון מבחינת תהליך הייצור שלו. הסטודנטים שהשתתפו בסטודיו עם FOX HOME בחרו במיוחד בקורס הזה בגלל האתגר שהוא הציב להם ואני בטוח שהם יצאו נשכרים מכך. מעבר לעובדה שחלק מהעיצובים נבחרו על ידי FOX HOME לייצור סדרתי שזו הזדמנות שמעט מעצבים זוכים להם ובמקרה הזה סטודנטים בשנים ב'-ג' קיבלו את הצ'אנס הזה שבעתיד יסייע להם לפתוח דלתות נוספות בעולם העיצוב".

קרדיט צילום פלורה דבורה

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל יזכו לעצב פריטים לרשת FOX HOME במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו

 

תיאור עבודות הסטודנטים:

  • קרולין אייל בורשטיין (שנה ד'): מערכות כלים אקלקטיים כמו קומקומים שיוצרו בעבודת אובניים ובהדפסי תחריט.
  • סוף אלון (שנה ב'): כלים לארוחת בוקר מחימר לבן המעוטרים בפרחים מאוירים בעבודת יד.
  • מור אמגר (שנה ב'): ספלי "קנגרו" הומוריסטייםמפורצלן בעבודת יד, עם כיסים לנשנושים הקטנים שמתלווים לשתייה החמה.
  • צפנת בוהדנה (שנה ג'): מסננות ככלי הגשה לפירות שטופים בטכניקה של חומר קרמי, גלזורות מעורבות, עבודת אובניים וחירור ידני.
  • דביר בן-טל (שנה ב'): כלים נערמים
  • רחל בסוק (שנה ג'): כוסות גלידה מפורצלן בטכניקה של ערבוב עם סטיינים צבעוניים על האובניים; כוסות אספרסו ותחתיות חרוטות בהתאם למסורת בני המנשה.
  • אלעד גרוזובסקי (שנה ב'): קערית בצבעוניות פירותית מפורצלן בעבודת אבניים ובעלת עיטורים צבעונים בצביעת יד.
  • ענב דוידוב (שנה ב'): מערכת כלים של כוסות ותחתיות בעלות קווים נקיים ובצבעים נייטרליים, שישתלבו בכל סגנון עיצובי.
  • מורן לי יקיר (שנה ג'): צלחות הגשה "נגוסות" למנות אחרונות.
  • דגנית מרמרלי (שנה ג'): צלחת הגשה לקינוחים מחימר.
  • נטע פרבר (שנה ג'): סטים של כלים בעבודת יד למשקאות מרעננים מפורצלן, בצבעי פסטל עם נגיעות של צבע.
  • נעם קלומק (שנה ג'): צלחת הגשה מפורצלן.
  • מעיין קרמר (שנה ג'): ערכה לפונדו מחימר לבן ותבנית לעוגה שניתן גם לאפות בה וגם להגישה למרכז השולחן.

כעת ניתן לומר שלא רק שירות, איכות אלא נתינה והזדמנות ראשונה, פוקס הום, עושים טוב לבית שלך