השנה השמינית של פסטיבל "בוצרים ונהנים 2015" באוגוסט בכרם ויקב יפתחאל באלון גליל. בציר מהנה לכל המשפחה והכנת בקבוקי תירוש, טעימות יין ודבש, ולראשונה – דגם של גת קדומה, ובציר בשעות הלילה המסתיים סביב מדורת אש

 בוצרים ונהנים. צילום אדוה אופיר

יקב יפתחאל באלון הגליל יארח בחודש אוגוסט את השנה השמינית ברציפות של פסטיבל היין והבציר, המותאם לכל המשפחה ולכל הגילאים – "בוצרים ונהנים 2015". במסגרת הפסטיבל יוכלו הילדים לקחת חלק פעיל בבציר ענבי יין בכרם הסמוך ליקב, ובקבוצות קטנות ותחת הדרכה כמובן של משפחת אופיר בעלי היקב, המשתתפים יפרידו את הענבים מהשזירות, ימעכו אותם, יסחטו ויסננו במכונות שנבנו במיוחד להפעלה על ידי ילדים ובסוף ההליך, כל ילד יקבל בקבוק אישי של תירוש, פקוק בשעם כמובן. את הבקבוק הוא מוזמן לעטר בתחנת היצירה והאמנות בתגית אישית. בנוסף להליך ייצור הבקבוק האישי מוזמנים ההורים לטעום ממבחר יינות היקב והקטנים יטעמו את הדבש מהמכוורת המשפחתית, וכולם ביחד יחזו בסוף הפעילות במרכז המבקרים, הממוקם בבקתה קסומה בלב המשק, בסרט המסביר על הליך ייצור היין. כל הפעילות היא בהדרכה צמודה של צוות המדריכים.

 

השנה הכניסה משפחת אופיר, מגדלי הגפנים ובעלי היקב, מספר חידושים לטובת חווית הבציר. לראשונה, יעמוד לרשות המבקרים גם דגם משוחזר של גת קדומה, עליה תודגם דריכת ענבים מסורתית בתקופת התנ"ך. בנוסף, מציעים למשפחות המחפשות הרפתקאות גם להצטרף אחת לשבוע לבציר בשעות הלילה. מעין 'א"ש לילה" של ימינו שישלב את בציר הענבים, סחיטתם והכנת בקבוקי התירוש עם מדורה, פיתות וזעתר על טבון, קפה שחור ואפילו "צ'יזבטים" של היקב – הכול בחושך ובמטרה לחוות את הבציר והכרם בשעות קרירות יותר ולא שגרתיות.   

 

כרם ויקב יפתחאל נמצאים ביישוב אלון הגליל בסמוך לצומת המוביל, בקרבת מקום לשרידי העיר התנכ"ית יפתחאל ותוואי הנחל הנושא את אותו שם . בלב המשק ממוקם מרכז המבקרים בבקתת עץ עתיקה שנבנתה בשנת 1840 בקירוב בהרי האפלצ'ים שבמדינת וירג'יניה שבארה"ב בסגנון סקוטי והובאה בשלמותה לישראל לפני כעשור. מרכז המבקרים, היקב, המכוורת והכרמים נמצאים במשק של משפחת אופיר, המגדלת מאז 1991 ענבים מסוג קברנה סוביניון, מרלו, שירז, סנג'ובזה ופטיט סירה. אדמות הכרמים נמצאות במורדות הדרומיים של נחל ציפורי והגפנים גדלות באדמת גיר אדומה, המהווה בית גידול מצוין לכרם יין. רוב היינות של יקב יפתחאל מיוצרים בלי ערבוב (בלנד) של זנים, והם זוכים להצלחה גדולה ולפרסים, כולל פרס אשכול הזהב היוקרתי  (יינן אחראי – קובי טוך). במקביל ליין מגדלת משפחת אופיר כוורות מהם מיוצרים  תשעה סוגי דבש, המאופיינים באחד מטעמי העצים הפורחים בסמוך לכוורות:  דבש הדרים, דבש תלתן, דבש שיזף (עץ הדומים), ודבש חרוב ופרחי בר שונים.

 

בשנים האחרונות הפך "בוצרים ונהנים"  לאחד האירועים המרכזיים של מגדלי היין באזור עמק יזרעאל והגליל התחתון בחודש אוגוסט, ולכן מומלץ לתאם מקומות מראש בטלפון -052-4641849

 

תאריכים: מה 7 לאוגוסט ועד ה 29 לחודש (כולל) בכל יום ויום

שעות פעילות:

ימים א'-ה': 10:00-12:00   ו- 16:00-19:30

ימי שלישי – סיור לילה ייחודי בשעה 20:00.

ימים שישי-שבת: 09:00-14:00

35 ₪ למשתתף, 25 ₪ למלווה  (תוספת של 5 ₪ למשתתף בפעילות הלילה)

יקב יפתחאל ומכוורת אופיר. אלון הגליל. בסמוך לצומת המוביל  http://yfw.co.il/

צילומים: אדוה אופיר

בוצרים ונהנים. קרדיט אדוה אופיר. יקב יפתחאל