רופאי הילדים באסף הרופא כתבו מדריך חדש לרפואת ילדים דחופה

רופאי הילדים באסף הרופא כתבו מדריך חדש לרפואת ילדים דחופה

 

מה שדחוף לדעת  רופאי מלר"ד הילדים באסף הרופא-שמיר הוציאו מדריך חדש לרפואת ילדים דחופה בישראל

 

מדריך חדש לרפואת ילדים דחופה יצא השבוע לשוק לטובת הצוותים הרפואיים המטפלים במצבי חירום. בספר זה, אשר נכתב על ידי רופאי היחידה לרפואה דחופה וחטיבת הילדים במרכז הרפואי שמיר – אסף הרופא, ונערך על ידי ד"ר רננה גלרנטר, רופאה בכירה במלר"ד ילדים  ופרופ ערן קוצר- מנהל המלר"ד.

בספר, ניתנים דגשים, לראשונה בעברית, לטיפול מיידי בילד הפצוע או החולה והמלצות לבירורים נוספים ואינדיקציות לאשפוז. הספר מיועד למטפלים, רופאים, צוותים סיעודיים ופרמדיקים.  התכנים מבוססים על פרסומים העדכניים ביותר מכתבי העת המובילים ברפואת ילדים ובכלל, ועל סמן הניסיון המצטבר הרב של המחברים, תוך מתן דגש מיוחד על הרפואה הישראלית והתאמה למציאות בארץ.

כשערכנו את הספר ד"ר רננה גלרנטר ואנוכי" מדגיש פרופ' ערן קוצר , מנהל מלר"ד ילדים בשמיר אסף הרופא "שמנו לנגד עינינו את הילד הישראלי, המציאות בה אנו חיים, החידושים האחרונים מהעולם בתחום רפואת הילדים ובכלל ומה מעניין, מועיל ויסייע לכל מי שעובד עם ילדים במיון, במוקדי קופות החולים ובמרפאות השונות ברחבי הארץ. אני שמח שרופאי היחידה לרפואה דחופה ילדים נרתמו למשימה החשובה הזו שהיא בעצם ארגז כלים לכל דבר ועניין".

בספר מוצעות גישות מעשיות מומלצות  לפתרון בעיות דחופות אך יש להדגיש שהמדריך החדש אינו "ספר פרוטוקולים" ויש כמובן להפעיל את שיקול הדעת לכל מקרה ומקרה.

הספר יצא לאור בהוצאת פרובוק