בתי image (1)הבכורה פלג בת ה-18 תתגייס בחודש נובמבר לצה"ל וההתרגשות במשפחתנו מרובה.

פלג חובבת ספורט אתגרי ושובצה כמ"כית טירונים.

לשיבוץ קדמו תהליכי מיון ושייכות למסגרת עליה ברצוני לספר מזווית ראותנו ההורים.

תכנית ההכנה של "אחריי" לצבא שקיימת ברוב הערים, נועדה להגביר את הנכונות והמוכנות לשירות צבאי משמעותי בקרב בנות ובנים בגילאי 16-18, מתוך אמונה שגם אני מאמינה בה כהורה, כי שירות משמעותי בצה"ל הוא מפתח להצלחה בחיים האזרחיים. בתהליך החינוכי עוברים בני הנוער אימונים פיזיים, הדרכות ודיונים, התנדבות בקהילה וסדרות שטח, תוך פיתוח האישיות והידיעה כי ניתן לסמן מטרה ולחתור אליה בהצלחה תוך התמודדות עם המשברים שבדרך.

פלג בתי הצטרפה לקראת סוף כיתה יא' למסגרת זו  ומזה שנה וקצת היא חלק ממשפחת "אחריי" , האימונים שלה החלו בריצות ואימונים באזור המגורים כשרמת הקושי עולה כל פרק זמן, כמו כן, בנים ובנות מתעמלים יחד, מה שיוצר אתגר, תחרות ועניין וקבוצה מגובשת.

"אחרי" עורכים טיולים ומסעות שכוללים לינות שטח בתנאים שמכינים את הנער/ה לצפוי להם בהמשך בשירות הצבאי.

הברק בעיניה של בתי כשהיא חוזרת עייפה ומרוצה מהטיולים וקילומטראז' החוויות שחוותה גורם לנו שמחה ותחושה שהילדה מתבגרת ומקבלת כלים שתוכל לממש בשירות הצבאי ובהמשך חייה כאזרחית, האישיות והבגרות האישית עולים דרגה וכן היכולת להתמודד עם קושי.

גם בבית כשעולה שאלה ואני אומרת לה איך תתמודדי עם סיטואציות שונות, תשובתה היא שתדע להסתדר ואכן לרוב זה כך.

בטיול האחרון בו ישנה בשטח עם שקי שינה ללא אוהלים באזור ירושלים, התמודדו פלג וחבריה עם "מסע אלונקות", הם התעוררו לפנות בוקר לאחר לינת שטח ללא מקלחת, סחבו בתורנות אלונקות עם שקי חול במשקל המקביל למשקל אדם וחצו שטח בין גבעות.

כדי לעודד את הנוער המשתייך ל"אחרי" הגיעו אישי ציבור שונים לתמוך, להעצים ולעודד וסיפרו מקורותיהם ביניהם  : האלוף לשעבר "יה- יה", יורם יאיר, רקפת רוסק עמינח מנכ"לית בנק  לאומי ונפתלי בנט , שר החינוך ושר התפוצות שהיה בעבר לוחם בסיירת מנכ"ל שחווה עימם חלק מהמסלול והציג כושר ראוי להערכה.

כל הכבוד לצה"ל ולאחראים על מסלול ההכשרה, אין ספק שבני הנוער שלנו משתנים ומתבגרים בצורה מיטבית בסיוע ההדרכה וההכנה שהם עוברים במסלול זה. תודתנו לכם !!

בהצלחה לבתי ולחבריה בהמשך דרכם בצה"ל, שתתרמו ותתרמו בעצם עשייתכם המספקת.

אתם העתיד של כולנו  !!