"ארבע העונות וויוואלדי אחד"  – הצגה חדשה של תיאטרון זיקית

 

ההצגה מבוססת על הטקסט שכתב אנטוניו ויוואלדי כפתיח ליצירה "ארבע העונות" והמוסיקה של יצירתו מלווה ומובילה את ההצגה ומכתיבה את הקצב של האירועים.

ויוואלדי הקטן שומע מאבא את הסיפור על הנער פדרולינו, רועה הצאן. קורותיו של הנער שזורים בחילופי עונות השנה ומחזוריות הטבע המלווה את התבגרותו. חדרו של ויואלדי הילד הופך לזירת ההתרחשויות של הסיפור, בדמיונו,  הרהיטים משתנים והופכים את צורתם בהתאם לכל עונה, באופן מפתיע והומוריסטי מול עיני הצופים. כל פריט על הבמה מקבל בהצגה חיים משלו, מספר סיפור וסוחף את הילדים למסע מרגש בארץ הדמיונות והפנטזיות – בו הכל יכול לקרות.

ההצגה משלבת טכניקות של תאטרון בובות בשילוב עם שחקנים, תאטרון צלליות ועוד.

 

יום שבת 25 במרץ,  ב- 11:00 , צוותא, תל-אביב

הצגת הילדים החדשה "ארבע העונות וויוואלדי אחד" של תיאטרון זיקית, תעלה בבכורה בצוותא תל אביב, ב-25 במרץ. ההצגה שייכת לז'אנר התיאטרון החזותי, ההצגה משלבת טכניקות של תאטרון בובות בשילוב עם שחקנים, תאטרון צלליות ועוד

הסיפור מבוסס על הטקסט שהמלחין ויוואלדי כתב כפתיח ליצירה "ארבע העונות". ויוואלדי הקטן שומע מאבא את הסיפור על הנער פדרולינו, רועה הצאן.

קורותיו של הנער שזורים בחילופי עונות השנה ומחזוריות הטבע מלווה את התבגרותו. חדרו של ויוואלדי הילד הופך לזירת ההתרחשויות של הסיפור. בדמיונו,  הרהיטים משתנים והופכים את צורתם בהתאם לכל עונה, באופן מפתיע והומוריסטי מול עיני הצופים. המוזיקה של "ארבע העונות", מובילה את ההצגה ומכתיבה את הקצב והאווירה של האירועים.

"בעידן בן הצגות ילדים רבות חושפות את ילדינו ליתר גירויים והצופה הצעיר הופך לפאסיבי, יוצרי התיאטרון בחרו ליצור במסגרת הז'אנר החזותי, כדי לתת ביטוי לדמיון העשיר של הילדים ולאפשר מקום לפרשנות אישית של כל ילד וילדה", אומר פבלו אריאל מנהל התיאטרון.

ההצגה מיועדת לגילאי 9-4

מאת: אפרת הדני  פבלו אריאל, עיצוב בובות : אפרת הדני , מוסיקה: "ארבע העונות" של אנטוניו ויוואלדי,

בימוי: פבלו אריאל, ביצוע: איל פורטר, אפרת הדני , פבלו אריאל, קריינות: מוטי ברקן, תפאורה: הילה פלשקס, בניית תפאורה: עידו אופיר

 

תיאטרון זיקית הינו תיאטרון רב-תחומי של אנשי תיאטרון מהגליל, יהודים וערבים, הפועל מתפן שבגליל ומופיע ברחבי הארץ והעולם. הרב-תחומיות מתבטאת במיעוט מלל ושימוש יותר בשפה חזותית  אוניברסלית; תיאטרון בובות, תיאטרון חפצים, תנועה ומחול, צלליות, מגזרות נייר, מוסיקה, תאורה ועוד כל אלה מאפשרים לדוברי שפות שונות ליהנות מההצגה באותה מידה. התיאטרון מפיק הופעות למבוגרים ולילדים, ומידי שנה יוצא לסיבובי הופעות בחו"ל בפסטיבלים ובאירועי תיאטרון וזכה בפרסים רבים בארץ ובעולם. בית זיקית שוכן בתפן שבגליל המערבי, וכולל בין השאר אולמות להצגות, סדנאות עבודה לבובות ותפאורה.                                                                       

 טריילר "ארבע העונות וויוואלדי אחד":  https://youtu.be/-_o2iKXetNI

"ארבע העונות וויוואלדי אחד": יום שבת, 25/3 , ב- 11:00 צוותא, תל אביב

מחיר כרטיס: ילד 50 ש הורים 40 ש מהילד השלישי חצי מחיר

טל' לרכישת כרטיסים: 036950156    www.tzavta.co.il