שרה נתניהו תובעת את בעלה הראשון על ספר שרצה לפרסם; שייקה לוי הגיש תביעת דיבה נגד מוסקו אלקלעי;מי גרם לטומי לפיד לשלם על דברים שאמר; חנה סנש קמה לתחיה 50 שנה לאחר מותה?; הומו. מעליב?; מה אמר השופט לבני סלע, האנס הסדרתי, כשהגיש תביעה כי פגעו ב"שמו הטוב"?; מי זכה בשקל כאשר תבע בשל פגיעה בשמו הטוב?; לקוחה שיצאה מהחניון וקראה לשומר אתיופי מסריח נתבעה. כמה כסף זה עלה לה?; נתן שרנסקי סוכן ק.ג.ב?; איך הצליח אביגדור ליברמן ללמד את תנועת "יש גבול" שלו עצמו אין גבול?;  חברת סלולר שהחליטה להעליב את אחד הלקוחות שלה על מעטפה שנשלחה אליו הביתה; אשה שהלכה ברחוב וצולמה לכתבה על מגיפת ההשמנה בלא ידיעתה וללא קבלת אישור ממנה; עו"ד מירושלים שתבע תוכנית כי לעו"ד בסדרה היה אותו שם משפחה ולקוחות וקולגות למקצוע חשבו שמדובר בו לאחר שראו פרסומים על אוטובוסים; לשון הרע תוך כדי לוויה עוד לפני שהגופה התקררה; על מבקר מסעדה שהגזים בביקורת שלו; תביעה נוספת של בני סלע;

כל אלה וסיפורים נוספים השובים את לב הקוראים נמצאים בספר שכתב עו"ד רון לוינטל ומאויירים באיורים צבעוניים ע"י דיאגו ויסמן.

תביעות אלו ותביעות נוספות שמופיעות בספר מציגות את הסיפורים האנושיים שעומדים מאחורי הדמויות, התובעים הנתבעים ואף השופטים.

 

חוק איסור לשון הרע חוגג 50 שנה. עו"ד רון לוינטל מכיר לנו את החוק ואת עולם תביעות הדיבה ולשון הרע בספרו הראשון.

עו"ד רון לוינטל, מתמחה בתחום הדיבה ולשון הרע. מנהל משרד עורכי דין פרטי ומכהן כיו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין. בעברו היה יושב ראש ועדת הביקורת וחבר מועצת העיר בעיריית תל אביב יפו, היה איש תקשורת ברדיו ובטלוויזיה.

על פי רון "לשון הרע הוא תלוי הקשר, ולפעמים גם תלוי בשופט. מה שנחשב לשון הרע במקרה אחד, מוגן מבחינה משפטית במקרה אחר, ומה ששופט אחר רואה כזוטות, עשוי להיחשב חמור יותר באולמו של חברו לכס השיפוט. גם ההלכות המשפטיות משתנות עם השנים".

ארץ דיבת חלב ודבש

בהוצאת מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ

235 עמודים

cover_front

מאוד נהניתי לקרוא את הספר. הכתיבה של רון מעניינת ולפעמים הומוריסטית והרגשתי כאילו אני נמצאת באולם הדיונים.

ספר שכיף לקרוא, איורים בצבע המוסיפים מימד קומי לסיפורים.

מחכה לספר הבא.