2015-04-30_23.05.52

כשהילדודס היו קטנים, הייתי משתפת את אימי בקשיים : "השיניים שבוקעות לאט  גורמות להם לחום גבוה ולנו לחוסר שינה".."הגמילה מהטיטולים לוקחת יותר מחודש..בכל מקום בבית יש שלולית". "הוא כבר בן רבע לארבע מתי יתלבש עצמאית" ..?

ובהיבט שלנו כזוג " אנחנו בקושי יוצאים בלילות, עייפים תמיד מכדי לקרוא לבייביסיטר וכשסוף סוף יוצאים, הבייביסיטר גומרת לנו את תקציב הבילויים..".

ואימי בחיוך של אדם עם ניסיון רב שנים אמרה לי "ילדים קטנים – צרות קטנות. את עוד תתגעגעי לגילאים האלה"..

כשהילדים בגרו מעט והלכו לביה"ס אתגרים אחרים החלו :

"הילדה שכחה לעדכן שיש לה מבחן, נזכרה רק בבוקר ולא התכוננה, ישבתי ללמוד איתה ואיחרתי להגיע לעבודה"..

"הילד השתולל עם חברים בהפסקה וקיבל הערה ביומן…שוחחנו איתו ואנו מקווים שילמד להבא"…

בשיחתי עם אימי היא תמיד החזירה אותי לפרופורציות, "הכל שטויות, הם לומדים מעולה וקורה ששוכחים או משתובבים פעם אחת, אל תיקחי כל דבר ללב. תגדירי גבולות ותעברי הלאה"..

חלפו מספר שנים ומהיסודי עברו לתיכון והתלבטויות מסוג אחר החלו :

"לאיזה מגמה כדאי לשלוח את הבת, היא יצירתית, אוהבת לערוך, לעצב ולצלם. האם מגמת ניו מדיה עדיפה על מדעית ? לאן כדאי שתתקבל ? מה יפתח לה דלתות בעתיד ?

וכמובן שמה שהכריע את הכף הייתה הבחירה של הילדה, מה שמעניין עבורה הקל עליה להצליח ולהצטיין ולא מה שאנו יכולנו לבחור עבורה כמקצוע לימודים המתויג כמוביל בתחומו.

בגיל 17 החלו היציאות של המתבגרת שלנו בלילות עם החברים והחברות והקושי החל

"חסל סדר שינה, עד שהילדה לא מגיעה הביתה לא נרדמים.."

ומה הפתרון שמצאנו  ? להירדם ולהתעורר עם הגעתה ולשוב לישון.

כעת רגע לפני גיוס, אני חשה שהילדים בגרו מהר ועוד רגע הצבא הוא זה שיקבע היכן ובאיזה תפקיד תשרת, מתי תשוב הביתה וכו'. אני נזכרת בדאגות הקטנות שנראו רציניות כשהילדים היו קטנים ומבינה איך החיים מאפשרים לראות דברים בפרופורציות ומלמדים אותנו לשחרר שליטה עם השנים.

ואתן אמהות למתבגרים, איך אתם מתמודדות עם השינויים ?