השולחן שלי הוא כחול ולבן

8 טיפים לעיצוב שולחן חגיגי ופטריוטי לחגיגת יום העצמאות

מעמד עוגה כחול קרדיט. ניקול

יום העצמאות הוא חג שכולם אוהבים לחגוג. אין בו איסורים ומגבלות, מזג האוויר לרוב מסביר פנים והכל סובב סביב אוכל ואנשים אהובים שזה תמיד מבורך. כדי להפוך את החג הלאומי שלנו לעוד יותר כייפי, מה דעתכם לעצב שולחן חג ברוח "הדגל שלי הוא כחול ולבן"? הנה מצעד של טיפים פשוטים וקלים שיהפכו שולחן סתמי לשולחן ברוח ישראלית.

 

הכל מתחיל בבסיס: הכי חשוב בעיצוב שולחן חגיגי הוא לבחור בתשתית הנכונה, או במילים אחרות-  לבחור ברקע המתאים. אנחנו מתכוונים למפת שולחן ולמפיות בצבעי דגל ישראל. לניקול יש מפה פטריוטית בדיוק ליום העצמאות: מפת שולחן מעוצבת עם משבצות כחולות ולבנות. מדובר במפה שמתאימה גם לאירוח בגינה וגם לפיקניק בחיק הטבע, היא עשויה חומר פלסטי נוח לניגוב, כך שאפשר להשתמש בה יותר מפעם אחת, והיא עמידה בשמן ומים.

אל תצאו מהכלים: אחרי שיש לכם בסיס טוב ויציב, בחרו כלים רק בצבעי הלאום – רב או חד פעמיים. אפשר כמובן לשלב בין הכחולים, הלבנים והתכולים, עגולים או מרובעים. מבלי להתאמץ, כבר יש לכם שולחן חג מעוצב וחגיגי.

מעמד עוגה כחול קרדיט. ניקול

וואשי טייפ: פלא עיצובי שכל חובב DIY לא יכול בלעדיו. מדובר בסוג של סלוטייפ מנייר בשלל צבעים ועיצובים, בעזרתו אפשר לשדרג כל פריט. רכשו לכם כמה סלילים של וואשי טייפ בצבעים הרלוונטיים – כחול, לבן, תכלת או שילובים שלהם למשל פסים כחולים ולבנים ותתחילו לשדרג. אפשר לשדרג בעזרתם כלים חד פעמיים.

דוגמאות? בבקשה: צרו מגן דוד על גבי כוסות חד פעמיות לבנות פשוטות; שמרו קופסאות פח של מזון לתינוקות ולפפו לכל אורכן בוואשי טייפ כחול ולבן (או מפוספס בכחול-לבן או מנוקד) וכך תוכלו ליצור אגרטלים לפרחים או לעציצים קטנים לשולחן החג; הדביקו על קערות שקופות מגיני דוד בוואשי טייפ; וכך הלאה כיד הדמיון הטובה עליכם.

 

השולחן שלי הוא כחול ולבן 8 טיפים לעיצוב שולחן חגיגי ופטריוטי לחגיגת יום העצמאות

תקשטו גם בעצמכם

שרשרת דגלונים: אחד הפריטים העיצוביים הכי טרנדיים בסביבה הוא שרשרת דגלונים בצורת משולשים. נכון, אפשר לרכוש כזו, אבל גם אפשר להכין בעזרת הילדים ממש בקלות. אפשר להכין שרשרת מבדים או שרשרת מנייר, הכל הולך.

לשרשרת נייר כל מה שצריך הוא דפים בצבעי הדגל (כחול, לבן, תכלת, ושילובים שלהם), עיפרון, סרגל, מספריים, חוט או סרט כלשהו ודבק או שדכן סיכות משרדי. גוזרים משולשים בגדלים זהים (לפי סימון בעזרת עיפרון וסרגל), ומקפלים את הבסיס של כל משולש מעבר לחוט או לסרט ומדביקים / משדכים. ממשיכים כך הלאה לפי האורך שרוצים. אפשר להצמיד אותם זה לזה או לרווח ביניהם, ואפשר לשדרג אותם למגיני דוד ובמקום משולש ליצור מגן דוד (שני משולשים הפוכים). תולים שתי שרשראות דגלונים בצורת X מעל שולחן החג ויש לכם יופי של קישוט פטריוטי.

 

 

רואים שקוף: טרנד כייפי וקיצי שתוכלו לאמץ גם באירוח של יום העצמאות הוא הגשה בצנצנות שקופות. אפשר להגיש כך שייקים ומיצים, חמוצים, סלטים, קינוחים או קשים, מפיות וסכו"ם. כל מה שצריך הוא שלל צנצנות, שלא חייבות להיות תואמות כי הסוד הוא באקלקטיות, מהן תסירו את התוויות בעזרת ההברקה הפשוטה הבאה: www.mynikol.co.il/%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%A7%D7%95%D7%AA/#!video_4887

 

תפריט כחול-לבן: שלבו כמה שיותר מנות ישראליות. מלבד בשר צלוי על האש, הכינו צלחות חומוס לניגוב, פיתות, פלאפל, סלט טחינה, סלט חצילים, סלט ירקות קצוץ דק דק, לימונדה, יינות מיקבים ישראלים, בירות מקומיות וכמובן אבטיח. אפשר לשלב נוסטלגיה עם גזוז טעים.

 

עוגה כוכבת: אי אפשר לדאוג שכל האוכל בחגיגת יום העצמאות יהיה כחול ולבן (זה גם לא נשמע טעים במיוחד), אבל אפשר לדאוג שכל הכלים יהיו ברוח החג. כך למשל את העוגה המושקעת שלכם תוכלו להגיש על מעמד עוגה מרשים ו… כחול.

 

בלב נקי: לאהוב את הארץ שלנו זה אומר לשמור עליה ועל הסביבה ולא להשאיר לכלוך בתום המסיבה. הצטיידו בכמה שקיות גדולות וחזקות והשאירו את השטח נקי לחגיגות הבאות.

 

 

 

 

חג שמח!