סינדרלה, כיפה אדומה, ופינוקיו בתוך קוף מחט!
התערוכה הנודדת של שיאן גינס ווליארד ויגאן, שמפסל יצירות בגודל אלפית המילימטר, מגיעה לשרונה


תפתח ב-1 בדצמבר עד ה- 31 בינואר 2016 ”Micro Art”התערוכה

בגלריית 'שרונה ART', בשרונה תל-אביב.

 

אמן פיסול המיקרו הבריטי הנודע ווילארד ויגאן, מפסל יצירות מופת שניתן לראותן דרך עדשת המיקרוסקופ בלבד, מאחר והן בגודל אלפית המילימטר (מיקרון). ויגאן מפסל באמצעות מיקרוסקופ בקוף מחט, ראש סיכה, גרגרי חול, גבישי סוכר, אבקת יהלום ועוד, תוך כדי האטת הדופק ובין מרווחי פעימות הלב. ויגאן הוא שיאן גינס באמנות מיקרוסקופית, כשיצר את פיסת האמנות הקטנה ביותר בעולם, אופנוע "הארלי" שמונח בקצה שיערה שגלח מזקנו, וזכה לתואר ממסדר האבירות הבריטי על עבודותיו הזעירות.

 

בתערוכה "מיקרו ארט" שתפתח בשרונה מציג ויגאן מיקרוקוסמוס תרתי משמע, עולם ממוזער וקסום של גיבורי אגדות ילדים; סינדרלה ואחיותיה המרושעות, כיפה אדומה, פינוקיו ויצירות נוספות: כדור הארץ, ציפור שיר והטאג' מאהל הקטנים שנעשו בעולם. כל היצירות מוצגות בקוף המחט או על ראש סיכה וניתן לראות אותן רק מבעד לעדשת המיקרוסקופ.

 

ויגאן, במקור מברמינגהם בריטניה, עובד על כל יצירה בין חודשיים לשלושה חודשים ובכדי לפסל בממדים של אלפית המילימטר (מיקרון), הוא משתמש במיקרוסקופ ואזמל כירורגי, שבעצמו כמעט ואינו נראה לעין. העבודה דורשת ממנו מאמץ פיזי ונפשי שכן ויגאן נכנס למצב מדיטטיבי בו הוא שולט על נשימותיו, מאט את דופק ליבו ומפסל במרווחי הזמן שבין פעימות הלב כדי להפחית את רעידות ידיו. אפילו הדהוד הנגרם מתנועה בחוץ עלול להשפיע על יצירתו.

 

ויגאן זכה להיכנס לספר השיאים של גינס לאחר שיצר את פיסת האומנות הזעירה בעולם; אופנוע "הארלי" שמונח בקצה שיערה שגילח מזקנו, בגודל שלושה מיקרון בלבד (קטן יותר מתא דם של אדם). את האופנוע הוא יצר במשך 5 שבועות והוא עשוי מ 12 שבבי זהב. 

 

 

ויגאן החל את חייו האמנותיים בגיל צעיר, כשהיה כבן חמש, "התחלתי לעשות בתים לנמלים, מפני שחשבתי שהן צריכות מקום לגור בו. לאחר מכן, הכנתי להן נעליים וכובעים. זה היה עולם פנטזיה אליו ברחתי" מספר ויגאן. ככל שפסליו של ויגאן הפכו זעירים יותר, כאלו שלא נתפסים בעין האנושית ולא נתפשים בעצם קיומם, כך הפך לימים, הילד שהרגיש כבלתי נראה לסביבה, לאמן מוביל בתחום המיקרו-ארט.

 

ויגאן יצר אומנות ובה חשיבות גדולה לפרטים הקטנים. רק תשומת לב רבה ובמבט מבעד לעדשת המיקרוסקופ חושפת אותנו לעולם שלם ומופלא של יופי, צבעוניות ועדינות. יצירותיו כונו לא פעם "הפלא השמיני של העולם" והן נמכרות במאות אלפי אירו. בין שוחרי האומנות שרכשו את יצירותיו; הנסיך צ'ארלס, סר אלטון ג'ון, סר פיליפ גרין, מייק טייסון, סיימון קאוול ואחרים. מלכת אנגליה אליזבת השנייה ביקשה את עבודתו האחרונה, 'כתר ההכתרה' כמחווה לחגיגות היובל שלה. ויגאן זכה לתואר MBE ממסדר האבירות בריטי על תרומתו לאומנות. 

 

ייחודה הנוסף השל התערוכה הוא בהתאמתה לקהל מבקרים בכל גיל, בשל ממד ההפתעה והרושם העז שמותירות היצירות אצל המבקר.

 

גלריית 'שרונה ART' הינה בית חדש ליוצרים ואמנים המעוניינים להציג יצירותיהם במרחב. הגלריה עתידה לארח אוצרים ואמנים שונים ומגוון תחומי יצירה, ונמצאת בל ליבו של פארק שרונה, בקומה השנייה בבניין טמפלרים טיפוסי, המהווה חלל מדויק ואידיאלי לאומנות.

 

התערוכה Micro Art”" תפתח ב- 1 בדצמבר עד ה- 31 בינואר, בגלריית "שרונה ART", שרונה תל-אביב רח' אלעזר 12,  מבנה 105- קומה שנייה (המקום נגיש לנכים)

www.miniart.co.il

 

ימי פעילות לקהל הרחב:

חמישי: 17:00-21:00

שישי:   10:00-16:00

שבת:   10:00-21:00

ראשון – רביעי: התערוכה פתוחה לקבוצות בלבד, מ 20 מבקרים ומעלה ובתיאום מראש:

באתר התערוכה או בטלפון077-7500858  

 

הכניסה לתערוכה כרוכה בתשלום (מגיל 4 ומעלה):

מבוגר: 30 ש"ח

ילד:     20 ש"ח

כרטיס דיגיתל / חייל / סטודנט / אזרח וותיק: 20 ₪