ההצגה שלושה חברים וטורףהמוצגת בימים אלה במסגרת פסטיבל הצגות הילדים בהרצליה מהווה משב רוח רענן ושונה ממופעים רבים המוצגים בחנוכה. המלצה.

חג החנוכה הפך כבר לפני שנים לחג של מסחטת כספים מההורים עם הפקות ענק גרנדיוזיות דוגמת הפסטיגל ומחזות זמר אחרים והורים רבים מחפשים אלטרנטיבה שפויה יותר – הן מבחינת המחיר אבל בעיקר מבחינת האיכות והרצון לחשוף את הילדים לתכנים רכים יותר המתאימים לגילם.

בדיוק בנקודה זאת נכנס פסטיבל הצגות הילדים בהרצליה המתקיים זו השנה השביעית. במסגרת הפסטיבל, מועלות מספר הצגות לילדים בהפקה עצמית של התיאטרון אשר פועל גם כתיאטרון יוצר.

ההצגה “שלושה חברים וטורף” (מחזה: מוטי אברבוך, בימוי: יניב גוטוירט) הייתה חוויה אמיתית לילדים. מדובר בקומדיה מצחיקה שמדברת גם אל ילדים בני ארבע וגם אל כאלה בני תשע, ואפילו עשר.

סיפור המעשה הוא פשוט יחסית: אל המחילה הקטנה של מר מרמיטה, שבמעמקי האדמה, מגיעה גברת גע-גע הברווזה. היא מספרת על טורף אכזרי שביקש לאכול את הביצים שהטילה ובכך מטילה אימה על מר מרמיטה. כאשר מגיע לביקור במחילה הדוד בונבונה, הבונה, סבור מר מרמיטה שמודבר בטורף האכזרי שהתחפש לחברו הטוב.

על מנת לסלק את בונבונה, מר מרמיטה מחליט להתחלות לחולה ב”ברווזת” וכאשר הבונה, שרוצה לטפל בו, הולך לחפש עבורו דגים, חוזרת למקום הברווזה והבונה סבור שהמחלה של מר מרמיטה קשה משחשב ושהוא הפך למפלצת.

הפחד מפני הטורף המסתורי משתלט על שלושת החברים ומוליד חשדות, בלבול זהויות ובהלה,המובילים לשרשרת של מצבים מצחיקים עד דמעות. כאשר השלושה נמצאים על סף מלחמה הנובעת מהפחד ששולט בהם, הם מבינים את שהתרחש ולא מאפשרים לחרדה לנהל אותם. כך הידידות והתקווה ניצבים מול הפחד, מנצחים אותו והשקט שב אל כנו.

 

ההצגה מהווה דוגמה ומוכיחה שגם ללא תקציבי עתק, שואו-אוף מטורף וסאונד מחריש אוזניים ניתן ליהנות – ואולי אפילו יותר. הקסם שבפשטות, התפאורה הנעימה ושלושת השחקנים גרמו לילדיי שעה של הנאה צרופה והותירו אותם עם טעם של עוד ועם הבנה שצריך לברר דברים לעומקם לפני שנותנים לפחד לנהל את החיים.

 

גם הבחירה ב“היכל בעיר” בו התקיימה ההצגה הוכחה כנכונה. המקום נעים ומזמין, אינו המוני וצפוף ובלובי המקום אף נערכה פעילות יצירה לכל אורך היום.

 

ההצגה מתקיימת בתיאטרון העירוני הרצליה

מי שלא יספיק בחנוכה, ההצגה תרוץ גם לאחר מכן – הכרטיסים הולכים ואוזלים – מומלץ למהר

 

"שלושה חברים וטורף" תיאטרון עירוני הרצליה