מכת כינים?  לא רק בהגדה של פסח, הדרין פותרת את הבעיה

הדרין פרוטקט הדרין חברת רפא

פסח הוא זמן טוב לבדוק מה קורה בתחום הכינים בישראל ומה אמהות באמת חושבות על החיות הקטנות שמטיילות על ראשם של ילדיהם 


מסקר שנערך בישראל עולים כמה נתונים מעניינים:
המטלה השנואה ביותר על אמהות בישראל היא טיפול בכינים
אמהות מעדיפות טיפול אחד שיעשה את העבודה וסבורות שדווקא לשיער ג'ינג'י סיכוי נמוך להדבק בכינים


לעשות "סדר" גם בראש – סקר בנושא הורים וכינים

אחד הדברים שמחברים בין הורים בנקודות שונות של זמן ומקום הוא הטפיל, שכולנו תופשים אותו כצורר אמיתי: הכינה. היא ליוותה אותנו כשהיינו ילדים, והיא חוזרת לחיינו ולראשנו כשהתבגרנו והפכנו להורים. לקראת פסח, ערכה חברת התרופות רפא, משווקת סדרת הדרין להגנה ולטיפול בכינים ובביצי כינים, סקר בקרב אימהות לילדים בגילאי 3-14, שנדבקו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה בכינים. כמה אימהות נדבקות מילדיהן בכינים, והאם יש מקום להעיר להורים, שילדיהם מסתובבים עם ג'ונגל של כינים על הראש ומדביקים אחרים?
הדרין חברת רפא

שונאות, פשוט שונאות לטפל בכינים

כינים נחשבו לאחת המכות הקשות שידעה מצרים, ולאחת המכות שממנה סובלים הורים וילדים בכל דור ודור. הבעיה היא שהאורחים הכי לא רצויים בביתנו ועל ראשי ילדנו, מגיעים לביקור לעיתים תכופות מדי.
80% מהאימהות הצהירו שילדיהן נדבקו בכינים לפחות פעם- פעמיים בשנה האחרונה, וכחמישית מהם נדבקו מעל ל-5 פעמים. כלומר, אנו נאלצים להתמודד עם ניקוי ראשי ילדינו לעיתים קרובות מדי. אפשר לומר, שהמטלה הזו די שנואה עלינו. עד כמה? בסקר נמצא שטיפול בכינים ובביציהן זוהתה כמטלה השנואה ביותר בקרב אימהות ביחס לשאר המטלות הלא נחשקות כמו לעשות סדר בארון הבגדים או להכין את הילד למבחן.


מעדיפות לטפל פעם אחת ודי

כשאנחנו היינו ילדים, והחיים היו פחות אינטנסיביים, האימהות שלנו יכלו להרשות לעצמן לפלות את הכינים מראשינו באצבעותיהן או לסרק את שערינו במסרק סמיך במשך שעות. טיפולים אחרים, פחות נעימים שיצא לנו להכיר הם התספורות הקצוצות והמגולחות, שגרמו לנו לברוח בבכי מהמספריים של אימא או של הספר, או שטיפת ראשינו בנפט וחומץ, שאף יכלו להזיק לנו.
היום, כשאימהות מודעות לחוסר היעילות של הטיפולים המסורתיים הללו, וכשאין ברשותן שעות רבות לטפל בכינים, 60% מהן מעדיפות טיפול אחד בלבד, מבלי הצורך לחזור שוב על הטיפול אחרי שבוע. האם זה אפשרי? בוודאי. היום תוכלו למצוא על המדף מוצרים המכילים שילוב מרכיבים ייחודי, המיועדים להשמיד את הכינים ואת ביצי הכינים בטיפול אחד. השמדת הביצים חשובה ביותר, כי הן הסיבה לכך שתוך 7-10 ימים בוקע דור חדש של כינים, ומעגל ההדבקה לא נפסק.


אבל למה גם אני נדבקתי?

קשה לנו לראות את ילדינו מגרדים וסובלים, אבל מה קורה כשהכינים זוחלות לביקור על הראש של ההורים? כשאנחנו בקרב קולגות, חברים או בכלל עם קבוצת המבוגרים, לא נעים לנו לגרד ללא הרף את הראש. 65% מהאימהות הודו שהן נדבקו מילדיהן בכינים בשנה עד השנתיים האחרונות. הקרבה הפיזית בין אימהות לילדיהן מאפשרות לכינים לטפס ולזחול מראש אחד לאחר. למרות זאת, הרי לא נפסיק לחבק ולנשק אותם, אז מה כדאי לעשות? אם לילד יש כינים, מומלץ שכל בני הבית ייבדקו. אם נמצאו כינים חיות, יש לערוך טיפול להשמדתן ולהשמדת הביצים שלהן. חשוב לדעת, שכיום חלק מהמוצרים מתאימים לתינוקות מגיל חצי שנה ומעלה, ומיועדים גם לנשים הרות ומניקות. בנוסף, תוכלו למצוא מוצרים המיועדים למניעת התרבות ג'ונגל נוסף של כינים, וניתנים לשימוש קבוע על ראש נקי, שעבר טיפול.

 

בלונדיניות נהנות יותר?

לא רק שהן נהנות יותר, הן כנראה גם מגרדות פחות. בסקר שערכנו, עלה כי שיער חום נתפס בקרב האימהות כסוג השיער שהכי בקלות נדבק בכינים, ואילו בעלי שיער בלונדיני או ג'ינג'י נתפסים ככאלה שפחות נדבקים בטפיל.


הורים, לא הבנתם את הרמז?

רק אתמול עמלנו והשמדנו את הכינים ואת ביצי הכינים שחגגו על ראשה של ילדתנו. למחרת בבוקר אנחנו מלווים אותה לגן, ובכניסה ממתינה לה החברה היקרה שמקפצת משמחה לקראתה, ואיתה מקפצות כל הכינים שישמחו להגר לראש חדש ונקי. רוב הסיכויים שהילדה הזו לא תתארח אצלנו בקרוב. כמעט שני שליש מהאימהות הודו, שהן מתנגדות לארח חבר של ילדיהן מספר ימים לאחר שנדבקו בכינים. מה עושים כאשר מאתרים ילד או ילדה בגן, שאחד מסימני הזיהוי שלהם הוא הגירוד הבלתי פוסק? שומרים על איפוק או אומרים להוריהם? 71% מהאימהות סבורות שיש מקום להעיר להורים, בצורה מנומסת ואדיבה.

אז רגע לפני שאתם עורכים את שולחן ליל הסדר, בין הניקיונות והקניות, רצוי שתערכו "סדר" למהדרין בראשם של הילדים. נצלו את ימי החופשה הקרובה כדי לבער לא רק את החמץ והמיותר, אלא גם את הכינים ולקבל את האביב ואת חג הפסח בראש שקט ונקי.

הדרין פרוטקט הדרין חברת רפא