החיילת שלנו ממשיכה את המורשת

פלג זילברמן ניסים

 

בתי פלג בת ה18.5 התגייסה לפני כחודשיים לצה"ל. ככל תיכוניסטית היא התלבטה רבות איזה מסלול לבחור כדי לתרום ולהיתרם בשירותה הצבאי. להפתענו ולשמחתנו פלג בחרה בדרך שהיא למעשה ממשיכה את המורשת של סבתה כרמית (אימי), בלא שידעה על כך.

בסיוע גלגל הזמן נחזור אחורנית 46 שנים… אימי כרמית הייתה מפקדת כיתת טירונים בבה"ד 12, במסלול ייעודי לקצונה שנקטע בשל מות אביה באופן לא צפוי. אימי אהבה את תפקידה והמשיכה לשרת כמ"כית לאורך כל תקופת שירותה וזכתה להערכה רבה. עם השנים למדה הוראה והפכה למחנכת לרבבות של תלמידים בראשון לציון.

אני הבת הבכורה של הורי ופלג היא בתי הבכורה, כך שאימי הפכה לסבתא בגיל צעיר יחסית. החיבור העמוק ביניהן החל בבית החולים כשפלג נולדה, הסבתא הצעירה קיבלה אותה מידיה של המיילדת והחזיקה אותה. התינוקת חייכה אליה את החיוך המתוק והמנומנם שלה ואימי נמסה.. מרגע זה  אימי הפכה לחלק מהותי בחייה של פלג, היא סייעה בגידולה והייתה דמות חינוכית, ערכית ואפילו קצת ציונות (את מקצועה כבר הזכרתי..).

כשפלג קבלה את הצו הראשון והשני ובמהלך מסלול החיול לצבא, היא התלבטה בין אפשרויות השיבוץ השונות. כי ידעה שזו בחירה שתהיה לה השלכה לשנתיים של שירות צבאי. מאחר שהייתה פעילה בכיתה יב' ב"נוער מוביל שינוי – אחריי", היא חיפשה תפקיד חשוב ומשמעותי בצה"ל להשתבץ אליו .בתחילה רצתה להיות לוחמת ב"סנפיר" בחיל הים אבל הגיבוש היה מורכב, לכן  התחילה לחשוב על אופציות אחרות .פלג החלה סדרה מטעם "אחריי" שם עברה גיבושון במשך חצי שנה בשילוב סדרות פעם בחודש כשכל אחת נמשכת בין יומיים לארבעה ימים. הסדרות כללו המון ימי שטח, אימונים פייזים,חברים ,לימודים עיוניים וצוות מדהים ,תומך ומכיל, שהיא זוקפת לזכותם חלק משמעותי בדרך שעשתה עד היום.

בנובמבר 2015 התגייסה לטירונות למסלול מ"כיות, "ההלם הראשוני" מהלינות הרבות בשטח, ללא מקלחת, בתנאי שדה, עם אוכל שונה מאד מהאוכל הביתי. למזלנו ולמזלה עבר במהרה לאחר ההכנה האינטנסיבית במסגרת" "אחריי".

בכל פעם שפלג מגיעה לסופ"ש הביתה, היא מחליפה חוויות עם סבתה על ההווי בבה"ד 12, על ההתמודדות עם אתגרים, עם מפקדים שגדולים ממנה בשנה, עם חניכות שהן בנות גילה. פלג מבינה שתכונות רבות שהיא מעריכה בסבתה החלו את דרכן בשלב זה, בו מתבגרים ורואים את החיים באופן שונה. תכונות כמו : אחריות, הקשבה, דאגה, ביצוע מטלות בזמן ובמדויק. בצבא לתכונות אלו יש משמעות רבה מאד.

את הדרך שעברה עד כה פלג היא מסכמת : "קשה לי להאמין,  אבל הגעתי לקו הסיום של חלק מהדרך אך האמת היא שקו הסיום הוא גם קו ההתחלה למסלול הבא".

כאם אני חשה שפלג התבגרה רבות בחודשיים הללו, שלחתי תיכוניסטית קצת שטות ניקית וקצת רצינית וקבלתי בת בוגרת שמדברת בטון פיקודי ומבינה את חשיבות המשימה שלקחה על עצמה. "מורעל" – נראה שכן.

והסבתא מסכמת: "איזו נחת, אני חוזרת אחורה לשירותי הצבאי, מרגישה שותפות למסלול של פלג ושמחה שהיא תוכל להיתרם ולתרום כך".

אנו מאחלים שירות בטוח, מועיל ותורם לכל חיילנו באשר הם !!
פלג זילברמן ניסים