עוגה / קאפקייקס בראוניז בטעם שוקו ללא ביצים

מתכון וצילומי עוגות:  מאירי ליטל

 

טוב, תקשיבו, המצאתי מתכון לעוגות / מאפינים / קאפקייקס  ( כל אחד והעדפתו הוא  (:  ואיך שהוא קורא למה שהוא הכי אוהב לאכול ובאילו תבניות הוא אופה את הבלילה )שהם בעצם בראוניז. בקיצור- אני אפיתי הפעם גם עוגה וגם קאפקייקס מאותה הבלילה. איך יצא אתם שואלים?  נ ה ד ר !!  ללא ביצים ומרקם כשל בראוניז. ילדים יטרפו ( אז תכינו כמות כפולה), החברים יחלקו לכם מחמאות, ואני מרשה גם לכם לאכול… אתם לא מבינים עד כמה אני שמחה לאפות. בילדותי, וגם כשבגרתי, היה על המטבח שלט גדול 'אין כניסה' חחח, לא באמת שלט, אך מספיק היה במבטה של אמי….המטבח היה הממלכה שלה, ורק שלה. גם אבא שלי ניכנס למטבח כדי להכין לעצמו ארוחות קלות ולעזור לאימי. אך אני, גם כשביקשתי להסתכל מה היא עושה וללמוד ממנה, נעניתי ב "תלמדי אחרי שתתחתני". הא, כי לפני החתונה לא צריך לאכול….אז אני לא נשואה ובכל זאת אופה…. גיוועלד!  חיה עם בן זוג מקסים ששמו צביקה והוא סובל אותי ואת כל השגעונות שלי, אך נהנה מהאפייה שלי והוא משמש בעצם על תקן של שפן ניסיונות לכל מה שאני אופה ( מישהו צריך לעשות את זה, לא?). צביקה הוא זה שעודד אותי להיכנס למטבח ( לא ידעתי להכין אפילו חביתה…), ולאט לאט התחלתי לאהוב את המטבח ואת המאכלים הביתיים. .טחינה ביתית ומרק ירקות היו המומחיות שלי ( אל תצחקו). על אפייה לא היה מה לדבר ואת העוגה הראשונה אפיתי במיקרו, אבל גם אותה שידרגתי.עם מה? עם קצפת של מילקי…תאמינו או לא!! אבל, היי! זו היתה ההתחלה הכי מתוקה בחיים שלי ובזה התאהבתי. לאט לאט התחלתי לאפות ממתכונים שלקחתי מספרים ומגזינים, עד שיום אחד התחכמתי והחלטתי להוריד מרכיב אחד ולהשתמש באחר. ראיתי כי טוב והתחלתי לשחק במטבח ,ואין יותר כיף ומהנה מזה. נכון שאפייה היא מדע מדוייק  יותר מבישול, ונכון שהטוסטר אובן שלי וגם הרצפה ידעו ימים יפים יותר… ( עוגה שגלשה, תבנית שנפלה, יותר יידי אבקת אפייה ובודה לשתייה, עוגה שלא תפחה כי שכחתי להוסיף לה אבקת אפייה, בקיצור- אני כבר חצי מדענית מכל הניסויים). אני אוהבת מאוד לערוך ניסויים ולנסות כל דבר חדש, בגלל זה אני מפתחת וממציאה מתכונים. מקסימום יוצא לא טוב- תמיד אפשר לעשות נקניק משוקולד או כדורי שוקולד, ובמקרים ממש קשים שהעוגה על ערש דווי, יש את פח האשפה שלא שמעתי אותו מתלונן עד כה…. ואולי הוא אוכל את הכל??
נתקדם לדבר החשוב באמת?  לנתכון?  יאללה- מיד הוא מופיע
מה צריך?

** 1 כוס קמח רגיל ( או תופח) **שלושת רבעי כוס סוכר ** חצי שקית של פודינג שוקולד ** 1 כפית אבקת אפייה ( באם משתמשים בקמח רגיל) ** כף וחצי אבקת קקאו **חצי כוס שמן ** חצי כוס יוגורט 3 % ** שליש כוס טחינה ** שליש כוס שמנת עמידה לבישול 15 % ** שליש כוס חלב סויה
מה עושים?
בקערה שמים את כל החומרים היבשים ומערבבים קלות עד להטמעה. לאחר מכן מוסיפים את השמן ואת היוגורט. ערבובון. טחינה, שמנת וחלב סויה מצטרפים לחגיגה. מערבבים ( לא יותר מידי) עד לקבלת עיסה אחידה.
תבניות ותנור
אינגליש קייק, קאפקייקסים, תבנית עגולה- מה שרוצים ותלוי מה האירוע. לילדים הכי מתאים עוגות אישיות מגניבות.  תנור מחומם מראש ל 180 מעלות. כחצי שעה- העוגות יוצאות לחות מעט.
קקאו וטחינה ללא ביצים 1- מאירי  ליטל קקאו וטחינה ללא ביצים- מאירי  ליטל