בעלת הבלוג:  ליטל א-ב של עוגה בחושה

טרנד הטבעונות לא פסח גם עליי ( אני צמחונית, אך לא טבעונית), ואני מקבלת בקשות רבות לעוגות טבעוניות.  אישית, אני מעדיפה לאכול עוגות שלא מכילות ביצים ולכן מפתחת וממציאה עוגות טבעוניות.

את העוגה הזו, עוגת לוטוס- בננות המצאתי בחורף והבאתי אותה לערב טו בשבט שחגגנו עם חברי מערכת העיתון ( הא,בין שאר הכובעים שלי, אני גם עיתונאית. בעלת בלוגים, כותבת, ציירת, יוצרת, מטיילת, משווקת- נעים מאוד  (:  ). בקיצור- העורך שלי שמח מאוד להצעתי להביא עוגה לערב המסיבה שנערכה בביתו ( על הדרך עשה גם חנוכת בית ) ואני הבאתי את העוגה בחששות, כי בכל זאת, עוגה חדשה שאפיתי, אומנם קצרה מחמאות מבן הזוג וגם אני אהבתי, אך תמיד רועדות לי הברכיים כשאני נותנת עוגות לאנשים אחרים, מבחוץ. מבחן המציאות על אמת.

השולחן הייה ערוך לארוחת ערב טעימה- הכל תוצרת בית של אשת העורך בעיקר וחברי המערכת, ואני הלכתי לשים את העוגה על השולחן שיועד לקינוחים.  לאחר היכרות עם האנשים שכותבים בעיתון ( זוהי לא מערכת עיתון רגילה שרואים בסרטים שבה כולם יושבים ביחד ועושים סיעור מוחות. אנחנו עצמאיים וכל אחד עובד מביתו. רק את העורך ועוד עיתונאית הכרתי)- הכרנו, צחקנו, ריכלנו, אכלנו  והגענו לקינוח. היתה גם העוגה שלי- זוכרות?  2 בנות פשוט ניכסו לעצמן את התבנית ולא שבעו עד שחיסלו כמעט את כל העוגה, וכל הזמן שמעתי מחמאות. כמעט ונזלתי מהכסא והפכתי לשלולית….  הרגשתי אושר וגאווה כאילו שילדתי את העוגה והיא הגיעה למצוות….  נדרשתי למתכון והבטחתי שייעלה בבלוג.  לאחר זמן מה פגשתי את מי שביקשה ממני את המתכון והיא אמרה לי שהכינה את העוגה והיא יצאה לה נפלא.

עוגת לוטוס בננה של ליטל מאיריאני מעניקה לכן את המתכון באהבה רבה ושיהיה סופ"ש נהדר!!

(:

האמת? העוגה קלה להכנה ואף מהירה, נטולת ביצים ומוצרי חלב- מתאימה לטבעונים. מה שצריך להכין מבעוד מועד: עוגיות לוטוס טחונות דק דק לכדי קמח.

מה צריך?

** 1 כוס קמח רגיל ** 1 וחצי כוסות עוגיות לוטוס טחונות דק דק לעוגה ועוד רבע כוס של עוגיות טחונות לפיזור על העוגה לפני הכניסה לתנור  ** חצי כוס סוכר ** 2.5 כפיות אבקת אפייה ** רבע כפית סודה לשתיה ** קורט מלח ** 1 וחצי בננות מעוכות ** חצי כוס שמן **    חצי כוס משקה בטעם אגוזי לוז ( אם אין- אז חלב סויה, או משקה אורז)

מה עושים?

מנפים קמח לקערה ומוסיפים את קמח עוגיות הלוטוס, הסוכר מצטרף גם ואיתו אבקת האפייה, הסודה לשתייה והמלח. מערבבים. מוסיפים את השמן ואת החלב לערבב ולבסוף להטמיע את הבננות המעוכות. יוצקים לתבניות ואח"כ מפזרים מעל עוד עוגיות לוטוס טחונות.

תנור

180 מעלות כ 35 דקות, קיסם יוצא יבש או לח מעט. תבנית אינגליש קייק צרה וארוכה ועוד אחת קטנה – לא לדחוס את כל עיסת העוגה בתבנית אחת.

סופ"ש נעים וטעים !