עמותת "אתגרים" הפועלת למען אנשים עם מוגבלויות משיקה חוג שייט למשפחות

עמותת "אתגרים" הפועלת למען אנשים עם מוגבלויות משיקה חוג שייט למשפחות

שייט בעמותת אתגרים
קרדיט צילום אנה קופ 3

למען ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים: עמותת "אתגרים" משיקה חוג שייט למשפחות

 

עמותת "אתגרים", הפועלת לשיקום, שילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלויות באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע, משיקה חוג שייט עבור משפחות בהם ישנן ילדים ובני נוער עם מוגבלויות. הפעילות תתקיים במועדון השייט של העמותה במרינה בתל אביב, בימי שבת בכל שבוע, ותועבר על ידי מדריכים מקצועיים ומתנדבים. ביום שבת ה-27 לינואר, תקיים העמותה אירוע היכרות לפעילות עבור הקהל הרחב, שיכלול הפלגות בים להתרשמותם של המגיעים.

 

פעילויות השייט של "אתגרים", מתקיימות למעלה משני עשורים ובהם לוקחים חלק מאות משתתפים ועשרות מדריכים, ימאים ומתנדבים, המתמקצעים בהעברה של תהליכים שיקומיים לאנשים עם מוגבלויות. העמותה מפעילה שני מועדוני שייט ברחבי הארץ, במרינה בתל אביב ובמעגן השייט בחיפה, בהם מתקיימות פעילויות במהלך כל ימי השבוע, הכוללות חוגים וקבוצות שייט חברתיות לצד קבוצות שייט תחרותיות. בנוסף, מקיימת "אתגרים" תכניות שיקום באמצעות שייט מפרשיות, במערך החינוך המיוחד עבור מגוון רחב של בתי ספר, ופעילות ייחודית ומשותפת למשרד הביטחון בפרויקט "הספינה שטה", המיועד לשיקום נפגעי פוסט טראומה.

 

מנכ"ל עמותת "אתגרים", אבנר בלקנאי, מסר: "אנו גאים להשיק את תכנית השייט המיוחדת מתוך מטרה ליצור חוויה משפחתית-חברתית ייחודית, שתסייע להעצמתם של ילדים ובני נוער עם מוגבלויות. פעילויות השייט השונות של "אתגרים", הינן מהתוכניות הוותיקות של העמותה, המוכיחות את עצמן בכל הנוגע לסיוע וחיזוק יכולות המסוגלות תוך התגברות על המגבלות של חבריהן".

 

עמותת "אתגרים" פועלת כבר למעלה מ-20 שנה לקידום, שיקום, שילוב בחברה והעצמה של אנשים עם מוגבלות דרך ספורט ופעילות אתגרית בטבע. אתגרים מפעילה חוגי ילדים ונוער בתוכניות שיקומיות חינוכיות בבתי ספר וגני החינוך המיוחד, ומקיימת מגוון חוגים לבוגרים: ריצה, אופניים, שייט, גלישה וטיפוס, קיאקים, טיולי אתגר, צלילה, סקי מים ועוד.

 

במשך השנים טיפחה העמותה את האמונה ביכולתם של אנשיה לפרוץ גבולות בכוחם להתגבר על מכשולים, לממש ולהוביל את עצמם לחיים מלאי תקווה וסיפוק ובכך לשנות את מציאות חייהם. כיום שותפים לפעילויות השונות של אתגרים כ-5,000 ילדים וכ-1,000 בוגרים.

 

*השתתפות בחוג מיועדת לילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים החל מגיל 7 ובליווי הורה/ בן משפחה בוגר.