שבילי הקסם שבינינו – הגן הבוטני בירושלים – חוויה שלא תשכחו

חפש את המטמון דרך האגדות

שבילי הקסם שבינינו - הגן הבוטני בירושלים - חוויה שלא תשכחו

גנים יפים יש לנו במדינה, אך משום מה אנחנו כמו חיים את היום יום ולא מודעים כמה מדהימה היא ארצנו היפה.  במרחק נגיעה קצרצר, נסיעה של פחות משעה ממרכז תל אביב ותגלו נוף ויופי שונה ואחר.

 

הגן הבוטני בירושלים מציע כעת לילה מהאגדות. סיור מיוחד עם משחקים של פיות וחפש את המטמון תוך כדי צפייה, היכרות בנופים המיוחדים ובמקום הקסום.

הילדים יכולים להפוך לדמויות בסיפורי האגדות,  להתהלך ביער המסתורי עם מספר הסיפורים ולפגוש את הפיה הקסומה והשדונים הקטנטנים ולפתור חידות וליהנות מחווייה מהאגדות.

 

עם רדת החשיכה יהפוך המקום לגן קסום עם אוירה מופלאה ומרתקת, מלאת צלילים, סיפורים, משחקים והפעלות למבקרים. לראשונה בארץ מוזמן קהל המשפחות 'להיכנס לאגדות' ויחד עם הילדים ליהנות מחווייה לילית מרתקת בגן הבוטני ובשביל התגליות שיהפוך למסלול מתפתל המשתרע לאורך מאות מטרים, טומן בחובו פינות חמד מפתיעות בהם יתרחשו מפגשים מפתיעים עם דמויות שמסמלות את חוויית הילדות הגדולה מכל – האגדות.

שבילי הקסם שבינינו - הגן הבוטני בירושלים - חוויה שלא תשכחו

צילם: רפי דלויה

בגן ימתינו למבקרים דמויות מסיפורי האגדות ביניהם: שדונית שובבה, גמד מכרות חרוץ, פיה קסומה, מספר סיפורים ועוד שילוו את הילדים בשביל התגליות שהואר בתאורה קסומה ומיוחדת ואפקטים של גחליליות, הקרנות על צמרות העצים והצמחים באזור, מוסיקה וצלילים קסומים שקיימים רק באגדות.

את פני המבקרים יקבל מספר הסיפורים שיעניק לכל אחד כתב חידה ומפה. הילדים יוכלו להצטלם עם דמויות מהאגדות ולבקר ב-7 תחנות משחקים בהם תתקיים פעילות חווייתית מיוחדת הכוללת: משחק מחבואים עם שדונית שובבה במפל הנסתר, הליכה בעקבות רעש הפטישים בצלע ההר וחיפוש זהב במכרה יחד עם הגמדים, כניסה ומשחק ביער הפיות המיניאטורי, טיול על גשר בין צמרות העצים, כניסה לעץ מתחת לבטן האדמה ולקינוח מתחם של חגיגה קסומה מהאגדות.

'היה היה פעם..' – כתב חידה

המסלול מתחיל עם מספר הסיפורים, בנקודה בה מתחיל כל סיפור אגדה קלאסי 'היה היה פעם' – הילדים והמבוגרים יוזמנו להיכנס אל תוך הסיפורים ולצאת למסע חיפוש בעקבות הדמויות מהאגדות.

בכניסה יש מפה וכתב חידה (אחד שמתאים לקטנטנים ואחד ליותר גדולים), מכוונים  לתחילת שביל התגליות. בדרך עברנו סביב אגם עגול/ביצה מדהים, עם צמחי מים.

כל ילד יקבל ממספר הסיפורים כתב חידה שיצורף למפת שביל התגליות, על מנת לפתור את כתב החידה יוכלו המשתתפים לחפש ולמצוא את כל הדמויות מהאגדה הממתינים לאורך השביל ובגן. להקשיב לכל צליל, לזהות מוסיקה מסתורית, לגלות אלומת אור ולהפעיל את כל החושים.

שבילי הקסם שבינינו - הגן הבוטני בירושלים - חוויה שלא תשכחו

צילם: ניר ווילד

בהמשך יעבור המסלול במפל הפיות אל ארץ השדונים  ומשם אל מכרות הזהב כשבדרך קולות הכושים של הגמדים החוצבים במרץ וגמד אחד במיוחד שייתן רמז נוסף לפתרון.. בהמשך עם השביל המתפתל מוזמנים המשתתפים לגן הסלעים  ומשם אל היער הנסתר. ביער יוכלו הילדים לשחק בצעצועים מיניאטוריים ולהמשיך לטיול על גשר תלוי בין צמרות העצים.

 

בתוך היער הנסתר, בינות צמרות העצים, יחזו הילדים במופע פיות מרהיב וססגוני. מי שיחפש וימצא את פיית המשאלות יוזמן להביע משאלה בעזרת אבקת פיות נוצצת, להמשיך עם פתרון נוסף בכתב חידה, לעבור בתוך גזע ענק של עץ שנפל, ולקנח במסיבה קסומה עם מאכלים קסומים לילדים (בתשלום).

 

המפעילים מחכים מחופשים ומסבירי פנים לילדים. מתקדמים לאורך השביל והתחנות  דרך בצמחיה מדהימה. בכל תחנה חיכתה דמות מהאגדות עם תחפושת מושקעת. פיות שדונים, בחלק מהתחנות הייתה פעילות לילדים כמו סיפור או  כרית זהב מהנהר עם מסננות. התאורה בגן מרשימה ונותנת תחושה קסומה.

 

מחירים:

45 ₪ לאדם.

מנויי הגן הבוטני ומחזיקי כרטיס תושב ירושלים בתוקף: 35 ₪

כרטיס משפחתי: 190 ₪ (זוג+3 ילדים) כרטיס משפחתי לתושבי ירושלים או מנויי הגן הבוטני 150 ₪ (זוג+3 ילדים) כל ילד נוסף מהמשפחה בתוספת של 30 ₪ .

 

פעילות לכל המשפחה מתאים לילדים בגילאי 3-12

(לא מתאים לעגלות ילדים).

למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות הקשורות לאגדות

 

שעות הפעילות:

ימים א-ה בין השעות 17:00-22:30

שבתות 10:00-22:30

http://www.botanic.co.il/

יהודה בורלא 1 ירושלים