מי מפחד מהנקה בציבור?      

בסניף פתחתקוה של רשת הנעליים טוגו בחרו לסלק אישה שהניקה את תינוקה. בתגובה האם וחברתה הפיצו את הנושא והעלו תמונות של האם המניקה לרשתות החברתיות.

 

רחלי מיטב מניקה בחנות נעלי TO GO

רחלי מיטב מניקה בחנות נעלי TO GO

 

בשנים האחרונות הנקה פומבית הפכה לדבר נפוץ שכבר לא גורר, בדרך כלל, מבטים או הערות לא נעימים. אבל כנראה שעם כל ההתקדמות בנושא חשוב ומבורך זה בשנים האחרונות, בחנות הפתח-תקואית של רשת הנעליים “טו-גו” לא הפנימו שהנקה היא בעצם הענקה וסירבו לאפשר לאם שהגיעה לחנות להניק את בנה.

ביום שני בבוקר הגיעה רחלי מיטב יחד עם חברתה בת שבע ביק-שטרן לחנות בקניון הגדול בפתח-תקוה. שתיהן נמצאות כעת בחופשת לידה והגיעו עם ילדיהן. “רציתי להסתכל על נעליים ונכנסנו לחנות”, שיחזרה ביק-שטרן. “הבן של רחלי התחיל להיות קצת נודניק והיא התחילה להניק בפינה בחנות. היא הייתה מכוסה בסינר הנקה ולא הפריעה לאף אחד. גם החנות הייתה כמעט ריקה כך שהיא לא תפסה מקום או משהו כזה”.

את מה שקרה מיד לאחר מכן, שתיהן לא העלו על דעתן. “פתאום המוכרת בחנות ניגשה  אליה ואמרה שאסור להניק בחנות כי יש פה מצלמות”, סיפרה עוד ביק-שטרן. “אמרנו לה שרחלי מכוסה בסינר הנקה והמצלמות לא מפריעות לה כי גם ככה לא רואים כלום. היא אמרה שאי אפשר להניק ופשוט סילקה אותנו מהחנות”.

מיטב וביק-שטרן כבר אמהות ותיקות ולמרות זאת היו בהלם מהתנהגותה של המוכרת. “הנקנו כבר בהרבה מקומות ותמיד התייחסו אלינו בצורה יפה וטבעית. בחיים לא האמנו שיכולים להתנהג ככה”, הוסיפה. “לפני שנכנסנו לחנות ישבנו בבית קפה ושם אני הנקתי את הבן שלי. יש מקומות שאפילו נותנים כוס מיץ לאישה מניקה ולכן חשבנו שעברנו כברת דרך בנושא הזה ואין סיכוי שיסלקו אותנו ככה מחנות”.

השתיים אמנם עזבו את החנות אבל החליטו לא לשתוק והפיצו את סיפור המקרה ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק. למרות שהן ניסו ליצור קשר עם הנהלת רשת טו-גו, פנייתן לא נענתה. “גם ככה בשעות שבהן היינו בקניון, מרבית המבקרים הן אמהות בחופשת לידה”, סיכמה ביק-שטרן. “לא הפרענו לאף אחד ולא עשינו שום דבר רע. אין ספק שלחנות הזאת לא נגיע יותר, למרות שחשוב לנו להדגיש שאין לנו שום דבר נגד הרשת”.

מרשת טו-גו נמסר בתגובה:"רשת נעלי TOGO  המוכרת בעיקר בשל מתן מענה בתחום ההנעלה לנשים וילדים דוגלת בהעצמה נשית ואף מעסיקה בעיקר נשים ואימהות ברשת ובתפקידי מפתח בחברה.

נודע לנו על מקרה בו לקוחה שלנו לא הייתה שבעת רצון בזמן שהניקה באחת מהחנויות שלנו.

אנו מתנצלים אם חשה באי נוחות מסוימת ומצרים על כך!

לרשת אין כל נוהל האוסר על האימהות שלנו להניק בסניפי הרשת נהפוך הוא !

מעבר לזה הפרזנטורית שלנו, עדי הימלבלוי היא אמא טרייה לתינוק מקסים בשם ליאו ואנחנו זוכים לביקור של השניים באופן קבוע.

אנחנו מחבקים את כל האימהות והקטנטנים שלהן ותמיד נהיה להם לבית חם"