מותג חדש של אבוקדו כובש את המדפים

גרנות משיקה אבוקדו תחת מותג "אבוקדו גרנות"

אבוקדו בית אריזה חקלאי גרנות צילום חגי נתיב

אבוקדו בית אריזה חקלאי גרנות צילום חגי נתיב

הוא נחשב למלך הפירות, ובצדק. הוא מזין, הוא בריא והפך מזמן בישראל לפרי האהוב ביותר. מהיום ניתן לרכוש אבוקדו מסוג "אבוקדו גרנות" המבטיח שהוא מגיע מהמטעים של החקלאים החברים בגרנות ונושא תו איכות של מצוינות, איכות ובטיחות מזון • לכל אורך השנה ישווקו "חקלאי גרנות" אבוקדו, לפי זני העונה, בעיקר אבוקדו מסוג אטינגר, הנחשב לאבוקדו המשובח והטעים ביותר

תוצרת חקלאית ממותגת מבססת יותר ויותר את מעמדה ברשתות המזון. פירות וירקות נושאים שמות המספרים לרוב מי גידל את התוצרת החקלאית ומהיכן היא מגיעה. למהלך זה מצטרפת כעת "חקלאי גרנות", עם מיתוג של הפרי הנחשק ביותר שכבר זכה למעמד של כבוד במטבח הישראלי – האבוקדו. מהיום, תחל חברת "חקלאי גרנות", המשווקת תוצרת חקלאית טרייה של פירות וירקות לרשתות המזון, לשווק גם אבוקדו ממותג תחת השם "אבוקדו גרנות". האבוקדו של גרנות מגודל על ידי החקלאים הישראלים החברים בגרנות, ומגיע מהמטעים הפרוסים לכל אורך השפלה התיכונה, מקיבוץ נחשונים ועד קיבוץ נחשולים. אבוקדו גרנות ישווק באריזת רשת של 2 קילו, עם חבק ממותג עם תמונות מתחלפות של החקלאים המגדלים.

"חקלאי גרנות" נמצאת בבעלות "גרנות", הארגון הכלכלי הגדול ביותר מבין הארגונים של הקיבוצים, בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, והוא כולל גם את חטיבת "אבוקדו גרנות", הכוללת שטחי גידול, מטעים ובית אריזה מרכזי לשיווק והפצת אבוקדו. מערך ההפצה של התוצרת החקלאית יפעל ממרכז האריזה של האבוקדו וההדרים בגרנות, כשההפצה לשווקים ולרשתות השיווק ברחבי הארץ תבוצע על ידי התנועה עמק חפר (שבבעלות גרנות). לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל חקלאי גרנות, "אנו מבקשים לשפר את החוויה של הצרכן עם האבוקדו. נדאג לכך ששם המותג שלנו יהווה הבטחה לאיכות התוצרת, טריות הפרי וטעם משובח".

לאחרונה פרסם משרד החקלאות דו"ח מחקר שביצע בנוגע למחיר האבוקדו, ממנו עולה כי מחיר האבוקדו בישראל נמוך משמעותית מאשר בצרפת, גרמניה ובריטניה. מבדיקה שערכו בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, שהשוותה את מחירי האבוקדו בין ישראל לבין אירופה, מתברר כי בישראל אנו משלמים את המחיר הנמוך ביותר לפרי הירוק! בחטיבה לאסטרטגיה במשרד החקלאות, בדקו את המחירים גם בשנים האחרונות, והפרשי המחירים לטובת ישראל נשמרים לאורך זמן.

האבוקדו מכיל בעיקר שומן בלתי רווי וכמות גבוהה של ויטמיני B, A, E, C ויטמין K וחומצה פולית. כמו כן הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן. האבוקדו נחשב לשומן בריא, הוא הפרי היחיד המכיל שמן, חוץ מזיתים ואגוזים. כ- 20% מהרכבו התזונתי הם שמנים, בעיקר שמנים בלתי רוויים, השמנים הבריאים עבורנו, בעלי תכונות המונעות כולסטרול, תהליכי חמצון ומחלות לב, ובמיוחד חומצה לינולאית, המסייעת לגוף לייצר הורמונים חשובים. יש בו כמות גבוהה של ויטמינים מאחר ותכולת השמן בו גבוהה, הוא מכיל גם ויטמינים מסיסים בשמן, שעיקרי ביניהם הוא ויטמין E. זהו נוגד חמצון חשוב ביותר, שכמו תפקידו בטבע, להגן על רקמות הצמחים מפני נזקי חמצון, קרינה והרעלה, כך גם תפקידו בגופנו, בנוסף לתפקידיו האחרים.

כעת משווק לשווקים אבוקדו מסוג אטינגר, שהינו הזן העיקרי הפותח את עונת האבוקדו ונחשב כזן המבוקש ביותר ע"י הצרכנים הישראלים. האטינגר הינו אבוקדו מזן בכיר, הפרי – אגסי, בעל צבע ירוק קלאסי וקליפה חלקה ומבריקה וצפוי להישאר בשוק עד לחודש ינואר, אחריו ישווקו אבוקדו מסוג פוארטה ופינקרטון.

בית האריזה גרנות עובד תחת כשרות הרב אפרתי. כמו כן משווק אבוקדו תחת כשרות בד"צ עדה חרדית.

 

טעים, רך, פתרון נהדר לחורף הקר 🙂

 

מחיר מומלץ לצרכן לאבוקדו באריזת רשת: 9.90 – 12.90 ₪ לק"ג (המחיר הסופי נקבע על ידי רשתות המזון).

להשיג ברשתות המזון ברחבי הארץ.