מאז ומתמיד טענתי שאדם חייב לאהוב את עצמו כדי להיות מסוגל לאהוב אחרים. מאז שאני אמא אני טוענת שאין לי זמן לזה. אך מה… ברגע שאין זמן לנשמה גם אין זמן לאהבה ולכן ערב ראש השנה החלטתי להסכים לרצונות בעלי ולקחת חופשה קצרה של כמה שעות, נסיעה קצרה לקיבוץ געש ליד שפיים לחמי געש (רבע שעה מהרצליה), ממש מרחק של כחצי שעה מהבית.

הזמנתי בייבי סיטר את השכנה ואמרתי לה, האוכל מוכן, תשחקי איתו כמה שעות עד שאני חוזרת הביתה. היא כמובן הסכימה ואנחנו מיהרנו לנסוע. כבר ברגע שהגענו לשם קיבלה את פנינו טניה עם חיוך. ואני הרגשתי מוזר. אתם מרגישים את התחושה שכמו יצאתם לסרט ומסך אחר וחוויה אחרת נחשפת בפניכם. כך היה זה הפעם, במרחק קרוב מהבית, ממש כמו אתנחתא מוזיקלית קלה אך התחושה שונה לגמרי כי סיפקה לנו אוויר לנשימה.

 

אתר המרחצאות חמי געש נחשב כיום לאתר המוביל ברמת החידושים הטכנולוגיים והסטנדרטים הבינלאומיים, באתר 4 בריכות טבעיות עשירות במינרלים ובמלחים והשילוב של מרחצאות חמים עם בריכת שחיה חצי אולימפית

מתחם חמי געש כולל מספר בריכות בגדלים וטמפ' שונים. אולם מרחצאות עם בריכת מים טבעיים עשירים במינרליים ובמלחים עם ג'טים לעיסויי ממריץ, בריכה חמה בטמפ' של 40 מעלות, בסמוך לה בריכה גדולה בטמפ' של  37 מעלות ובריכה נוספת של 38 מעלות, אולם משופץ של 1000 מטר בו בריכת מים תרמו-מינרליים. בנוסף, בריכת שחיה אולימפית הפתוחה בקיץ ובריכת פעוטות. בסמוך לבריכות החמות מתחם הרגעות, סאונה יבשה וסאונה רטובה, עיסוי מימי חזק מזרמי מי גופרית, אולמות מקורים המתאימים לאירוח בודדים וקבוצות. מתחם ספא בו 14 חדרי טיפולים מרווחים בהם ניתן להזמין  היצע רחב של עיסויים וטיפולי גוף חדשים ומעודכנים.

קבלת פנים חמי געש

 

הגענו וקיבלנו חלוקים ומיהרנו לעבר המסז. בספא   קיימים מגוון טיפולים ועיסויים כגון פילינג שוקולד, לוונדר, עיסוי במקלות במבוק ועוד. בספא קיימים מבחר טיפולי פילינג ועיסויים כגון: פילינג חמאת שיאה בניחוח תפוח ודבש העושה נפלאות לעור הגוף, מעניק ריחניות ויעיל להזנת העור ולהענקת רכות ולחות, עיסויים בחמאת תפוח או חמאת דבש, פילינג פירות הדר. אישית אני אוהבת מסזים ובמיוחדים חוויות מיוחדות. כמה מכן עברתן ועשיתן מסז בכדים?עיסוי בכדי חרס

 עיסוי בכדים. טיפול חם בעל איכויות רבות המעניק התחדשות ורעננות. זוהר טיפלה בי ואני ניסיתי לעצום עיניים, לשחרר אנרגיות, לשחרר מחשבות ופשוט לתת לעצמי לנוח. זוהר עוסקת במסז הזה כבר למעלה משנה. הכדים הינם כלי חרס אך בעלי מרקם ומגע שונה: מחוספס, חלק, חולי ועוד. מזכיר בתחושתו את מסז האבנים החמות אך שונה. מיוחד יותר לדעתי.

20150911_134842

ידעתם ש כבר מימי קדם נודע כי למרחצאות טבעיים יתרונות בריאותיים רבים. מעבר לפינוק ולרוגע, הטבילה במים החמים והעשירים במלחים וגופרית, מקלה על בעיות פרקים ושרירים, מרגיעה כאבי גב, משחררת כאבי ראש  ומסייעת בהורדת לחץ הדם. בעולם, מקומות כמו באדן-באדן ביער השחור בגרמניה, או בעיירה ספא שבבלגיה (כן, מכאן מגיע השם), התפרסמו בשל מעיינות המרפא שלהם והפכו מוקד עלייה לרגל עוד מתקופת הביניים לעשרות אלפי תיירים מדי שנה. גם לנו במרכז הארץ יש מרחצאות חמים לכן לא ממש צריך לנסוע רחוק כדי ליהנות מטבילה נעימה ומרגיעה.

אחרי המסז, הייתי רעבה, פתחתי את הארוחה עם מבחר סלטים כיד המלך ולאחר מכן ארוחה בשרית. בדרך כלל במקומות כאלו האוכל לא ממש איכותי והשירות בכלל על הפנים, כאן הם היו נעימים, שירותים, אדיבים וגם האוכל היה טעים ואיכותי כפי שניתן לראות.

מבחר סלטים בחמי געש20150911_143112

 

 

 

 

המשכנו לבריכות הקרות אך לא הספקתי הרבה כי הזמן פשוט טס והבייבי סיטר הייתה צריכה ללכת. הצטערתי והתבאסתי שהבילוי נגמר כל כך מהר. כנראה שהקלישאה נכונה אך כשנהנים הזמן טס. מרוב שמיהרתי בכלל לא הצטלמנו אך אני מאמינה שנחזור שוב. החיסרון היחיד לדעתי בחוויה הזו, שהיא פשוט חלפה טסה מהר מדי.

 

 

 

חשוב לדעת:

במהלך סוכות תבנה סוכה כשרה ליד המסעדה הבשרית שם יוכלו אורחי המסעדה להנות מתפריט עשיר של מנות בשריות איכותיות. ובימים שלישי רביעי וחמישי במהלך חוה"מ סוכות תתקיים במקום שירה בציבור ומסיבת ריקודים בשעה 19:00.

הוראות הגעה אל חמי געש: עולים על כביש חיפה – תל אביב, כביש החוף (כביש מספר 2)

מכיוון צפון – לאחר שעוברים את מכון וינגייט פונים ימינה למחלף חוף השרון, ממשיכים ישר עד לפנייה לגעש.

מכיוון דרום – אחרי רשפון נוספים בעקבות השילוט ימינה לכיוון געש, במעבר תחתי ופונים שוב ימינה לגעש.

 

על מרחצאות חמי געש: כבר מימי קדם נודע כי למרחצאות טבעיים יתרונות בריאותיים רבים. מעבר לפינוק ולרוגע, הטבילה במים החמים והעשירים במלחים וגופרית, מקלה על בעיות פרקים ושרירים, מרגיעה כאבי גב, משחררת כאבי ראש  ומסייעת בהורדת לחץ הדם. בעולם, מקומות כמו באדן-באדן ביער השחור בגרמניה, או בעיירה ספא שבבלגיה (כן, מכאן מגיע השם), התפרסמו בשל מעיינות המרפא שלהם והפכו מוקד עלייה לרגל עוד מתקופת הביניים לעשרות אלפי תיירים מדי שנה. גם לנו במרכז הארץ יש מרחצאות חמים לכן לא ממש צריך לנסוע רחוק כדי ליהנות מטבילה נעימה ומרגיעה. בקיבוץ געש, חמש דקות מהרצליה, 20 דק' מתל אביב, פועל אתר טבע ייחודי הטובל בירוק, שעבר שדרוג, ומכיל מספר בריכות טבעיות עשירות במינרליים, שמעוצבות ומסוגננות בסטנדרטים אירופאיים. הבריכות מוקפות בחלונות גדולים המאפשרים לאור הטבעי לחדור אל בריכות המים חמים בטמפרטורות שונות, עם עשרות נקודות של זרמים שנובעים מדפנות ורצפת הבריכה.

 

חמי געש, קיבוץ געש, לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בטלפון: 09-9529404

יש הנחות ל"חבר"

www.hameigaash.co.il