מה משותף לויולדי, מוצרט, שוברט, מנדלסון ואהוד מנור? הקונצרט 'קטנים כגדולים' של 'מקהלות מורן' יוצר מפגש ווקאלי מרתק בין מלחינים גדולים שכתבו יצירות לילדים, ובין ילדים גאונים שכתבו יצירות לגדולים. חוויה מוזיקלית של שירה בשילוב סיפור ותנועה ובשיתוף קהל הילדים.

 

הקונצרט 'קטנים כגדולים' של 'מקהלות מורן' יתקיים ביום שבת 27.2.2016  בשעה 11:30 באודיטוריום רוזין המחודש, רח' דרזנר 2 רמת אביב ג'

 

את סיפורו המופלא של וולפגנג אמדיאוס מוצרט כולנו מכירים. ילד הפלא שכבר בגיל 5 כתב יצירות מדהימות והופיע בקונצרטים ברחבי אירופה. אבל לא רק מוצרט פרח בשמי המוזיקה כבר בילדותו. פליקס מנדלסון היה ילד גאון ממשפחה יהודית שחלומותיו הפכו למנגינות קסומות במחזה 'חלום ליל קיץ' של שייקספיר; פרנץ שוברט שימש בנעוריו כנער מקהלה שזכה להזדמנות חייו להחליף את המנצח בזמן שחלה ומאז עלה לגדולות; אנטוניו ויוואלדי כתב לנערות ולנערים יתומים בפיאטות בוונציה ,להן הקדיש את רב יצירותיו; ואיך אפשר בלי גאון משלנו – אהוד מנור שנפטר לפני עשור והשאיר אחריו יצירות מופלאות לילדים, ששלוש מהן יבוצעו בקונצרט על ידי 'מקהלות מורן'.

 

'קטנים כגדולים'  הוא הקונצרט השני מסדרת שלושת הקונצרטים  "קסם הקולות". הקונצרט מהווה מפגש חווייתי בשיתוף קהל הילדים וההורים עם שירת המקהלה על כל גווניה ויופייה, וחושף את הקהל הצעיר ליצירות הידועות ממיטב הקלאסיקה הווקאלית העולמית  (וגם הישראלית…) שנכתבו על ידי ילדים עבור מבוגרים, ועל ידי מבוגרים עבור ילדים…

 

מקהלות מורן הוקמה ב- 1986 ע"י נעמי פארן, המשמשת כמנהלה המוזיקלי מאז ועד היום: "ילדים הבוחרים לשיר במקהלות מקבלים כלים נפלאים לחיים: יכולת מוזיקלית והקשבה עמוקה, רגישות למילה ולמשמעותה, סובלנות, מזג אנושי רגוע והרמוני ומעלות רבות נוספות", אומרת נעמי פארן.

 

כשהייתי קטנה, אמי זיכרונה לברכה נהגה לקחת אותי לשמוע מוסיקה קלאסית ואף הופעות של הפילהרמונית לילדים ולנוער.

חינוך למוסיקה קלאסית הינו חשוב לדעתי. נעמי פארן מוסיפה ואומרת ש:""הקניית רגישות מוזיקלית לדור הצעיר היא בשבילי שליחות של ממש, לא רק עבור ילדי המקהלה אלא עבור כל ילד וילד, ולכן אני מקפידה לשתף את כל הילדים הנוכחים באולם בחוויית השירה המשותפת, וכולנו יחד הופכים למקהלה אחת גדולה. עבורי, שירה היא הביטוי האנושי הטבעי והעמוק מכולם, שיכול ליצור גשר בין אנשים, תרבויות ועמים, ואף יותר מכך אצל ילדים, המגיעים לשירה ממקום נקי וטהור, וללא קיבעונות או חסמים".

 

מקהלת מורן גדולים כקטנים

צילמה: נוגה שדמי

בקונצרט 'קטנים כגדולים' תארח מקהלת מורן את האחיות הקטנטנות ליזה וקטיה גרביץ, פסנתרניות מחוננות בגילאי 8 ו-9 מאשדוד, שהספיקו בחייהן הקצרים להופיע בעשרות קונצרטים יוקרתיים בינלאומיים, ולגרוף עשרות פרסים בתחרויות ישראליות ובינלאומיות, ככוכבות עולות בשמי המוזיקה הקלאסית.

 

לרכישת כרטיסים  www.moran-choir.co.il