מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים

מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים

ירושלים, העיר המיוחדת והיפה ביותר בעולם אבל מה ירושלמים תמיד סיפרו לי שאין מקומות בילוי בעיר, שמרגישים את הדתיים ובקיצור, יש כאלו המקנאים בתל אביב, אבל אם נודה באמת, אחרי ביקור שלי בעיר, הבנתי שרק ההפך הוא הנכון.

ירושלים מדהימה, דולפין ים עוד יותר.

אז אחרי תקופה ארוכה שלא יצאתי לדייט זוגי, רמזתי לבעלי שכדאי שנפנה זמן לעצמנו, נכנס לרכב וניסע לעיר הגדולה.

אחרי נסיעה לא כל כך ארוכה (משום מה לאנשים שגרים מחוץ לירושלים היא נתפסת ונראית כמו עיר חורף רחוקה אך המציאות כמובן שונה). הגענו, אפילו מצאנו חניה. נשמנו את אוויר המדרחוב, טיילנו בקטנה וקינחנו בארוחת פאר, ארוחת מלכים.

מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים

קרפציו לוקוס

בהתחלה, קיבלנו מספר מזאטים לשולחן. מזאטים כמו: איקרה טעימה, סלט סלק, סלט גזר ועוד מגוון של רחב, עשיר, גדוש אך לא מדי ובעיקר טעים של סלטי פתיחה.

לצד הפתיחים (שהאמת גם אם הם מעולים והם באמת מעולים וטעימים, חבל לדעתי להתמלא מסלטים ולא מהאוכל ובעיקר מפירות הים במקום), אכלתי קרפציו לוקוס רך, עדין, והאמת מנה שנגמרה ברגע. מנה נוספת בפתיחה הייתה שרימפסים עם חזה אוז, מנה מעניינת, מיוחדת, שונה! ולא אגיד לא נורמטיבית אלא היא חדשנית וכאן זהו בדיוק המקום דולפין ים, לאכול את פירות הים הטובים ביותר בירושלים ולדעתי בין המנות הטובות בארץ.

מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים והים נמצא בדגים המעולים, בפירות הים, בשרימפסים, במולים ובאיכות, טריות ואהבת הבישול המאפיינת את המסעדה, המקום וחווית האוכל המיוחדת הזו, מעטים בארצנו מקומות מיוחדים אשר יודעים ואוהבים את המטבח כמו בדולפין ים, ירושלים.

מנות עיקריות לא איחרו לבוא, ואני הזמנתי מנת דג. האמת, שאני אוכלת בלא מעט מקומות דגים בין אם בארץ או בעולם, כמובן שאין מה להשוות את המנה הזו למסעדת דגים פשוטות או אפילו מפוארות וידועות.

מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים

דג מושלם בדולפין ים

שיטת בישול הדג הייתה שונה ומיוחדת, תחילה בטיגון עם חמאה ולאחר מכן הוסיפה רוטב עם לימון. בעלי, חובב לימון מושבע, עם עץ לימון בגינת הוריו אותה טיפח לא מעט שנים וכאשר טעמתי, קראתי לו לעזוב את המנה שלו ולאכול את שלי. צורת הבישול מאפשרת לדג מעין קריספיות עם קראסט מכיוון שהיא מטוגנת ומבושלת בשני אופנים. ולדעתי, וכמובן לא אכלתי את התפריט, אך אני ממליצה בחום לטעום, לאכול, להתמכר.

בפועל, לא עזבתי אלא מנת הדג הסתיימה מהר מדי והוא אכל את פלטת הפינוקים: שרימפס וסקאלופ ברוטב חריף מתוק, מולים ברוטב שום, שרימפס וסקאלופ לימון ונענע.  גם אחרי שסיים לאכול את פירות הים, בעלי לא עזב את הרוטב ונשנש אותו עם לחם, עד אשר המנה חוסלה לחלוטין ללא כל זכר לאשר הגישו קודם לכן.

מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים

מנת פינוקים

אחרי שהתפוצצתי עד תום בליווי כוס יין לבן ובעלי שתה יין אדום. יש כרגע שיתוף פעולה לרגל 50 שנים למסעדה, ו 50 שנים לניצחון הכובש במלחמת ששת הימים. בין המסעדה ליקב אורטל. שנים חשבתי שאני אלרגית ליין, אך האמת שכאשר למדתי לשתות את היין הנכון הבנתי שהגוף שלי מגיב טוב לטעמים איכותיים, מומלץ לשתות את היין ולפעמים הגוף פשוט רוצה וצריך מנוחה נכונה, גם ככה אמא יקרה, את ודאי עובדת קשה, ואם את כבר מרשה לעצמך לצאת לדייט זוגי עם בעלך שזה לדעתי כמעט מצווה ובאמת עשייה נורא חשובה, ועבודה חשובה היא גם הזוגיות אז תרשמי לעצמך מדי פעם, להרים כוסית לחיים וגם לחייך, כי מגיע לך.

אחרי שלגמנו, שתינו, נרגענו ונחנו, הגיעו לשולחן שני קינוחים, אך אני רוצה לספר על קינוח אחד, עוגת שוקולד בלגי שבחיים!! אבל בחיים לא הייתם מאמינים שהיא ללא סוכר. חשוב שתדעו ששוקולד (חוץ מזה שהוא צמח כמובן), עוזר לגוף ובמיוחד שוקולד מריר. כלל לא מרגישים שהמנה היא ללא סוכר. ועל כך שאפו, המנה מתאימה לסכרתיים וגם לנשים בהריון עם סכרת הריון אשר בקלות במסעדה זו יכולות למצוא מה לאכול ובהחלט להנות.

מסעדת דולפין ים ירושלים, מצאתי את הים הטעים ביותר בירושלים

אין לי ספק שאמליץ על המקום, וכבר המלצתי. אין לי ספק שאחזור למקום. ואפילו המסעדה בהחלט שווה נסיעה. המחירים סבירים בהחלט, כמו כל מקום אחר שמכבד את עצמו ואת לקוחותיו. על חומותייך ירושלים הפקדתי שומרים ובידייך האוכל הטעים, דולפין ים, I'll be back