חנוכה – חג האור, ידוע בפסטיבלים, במופעים ובהצגות שבו. מדובר בפעילויות לא זולות כלל וכשמדובר במשפחה עם כמה ילדים – הדבר יכול להגיע להוצאה של כאלף שקלים להופעה אחת.

אז כדי שחנוכה לא יהפוך לחג ההוצאות, ריכזנו לא מעט פעילויות בחינם או במחיר סמלי. כך שלא חייבים להוציא סכומי עתק על מנת ליהנות ואפשר בהחלט למצוא אלטרנטיבות שפויות יותר מבחינה כלכלית.

 

פעילויות חינמיות:

במתחם איקאה בקריית אתא  קניון שער הצפון – יתקיימו הצגות ילדים:

  • "ד"ר דוליטל רופא החיות"- הצגה מוסיקלית עם שלל דמויות ססגוניות וצבעוניות. מעבר לסיפור התיאטרלי, מעבירה ההצגה מסר של סובלנות לאדם ולטבע, אמפתיה לחי סביבנו וחשיבותה של חברות טובה. שחקנים: ניצן זיצר/עודד מנסטר , שרון שמש, אור משיח. בבימויו של אורי אומנותי.9-10.12 (ימים רביעי וחמישי) בשעה 17:30.
  • "הבובה זהבה” – הבובה מהשיר המפורסם יוצאת לטיול בין שירי הילדים הידועים כדי להכיר חברים חדשים. היא פוגשת את גיבורי הילדות שלנו, בהםהכלבה באני, דני והסבון שבכה מאוד, את המגזימנים המצחיקים ועוד. משתתפים: עדי ביטי, עודד מנסטר, גיל וסרמן, מתי אטלס, קרן ראובן ולירן קנטרוביץ. 7-8.12 (ימים שני ושלישי) בשעה 17:30.

פסטיבל קלאסיקות דר 'דוליטל

כפר סבא

7.12  כח הקצב – ברחבת הבמה מקס קניון ערים כפר סבא. חינם
8.12  האולטראס ברחבת כיכר העיר כפר סבא. חינם.
9.12 ציקולולו – ברחבת הבמה מקס קניון ערים כפר סבא. חינם
10.12 סדנאות הפקת שמן – ברחבת הבמה מקס קניון ערים כפר סבא. חינם

*כל המופעים יתקיימו בשעה 17 וברחבת הבמה מלבד המופע של אולטראס, שיתקיים ברחבת הכיכר.

חנוכה בקניון ערים כפר סבא

נתניה

בפסטיבל שייקספיר לילדים תתקיים פעילות המותאמת במיוחד לילדים ועוסקת במחזות המפורסמים של וויליאם שייקספיר. הפעילות כוללת שלושה מתחמים שיחדיו יוצרים את החוויה ההיסטורית הייחודית.

כבר בכניסה, תיערך עבורם קבלת פנים נוסח אנגליה במאה ה-16 ושייקספיר יפגוש את הילדים, יספר להם קצת על עצמו ויחלק להם את איגרת שייקספיר ובה כל הפעילויות המוצעות בפסטיבל לצד התפאורה הייחודית לפסטיבל .

הילדים ימשיכו לתיאטרון משוחזר הדומה לתאטרון המיתולוגי של שייקספיר, שם תתקיים סדנת משחק של המחזה "רומיאו ויוליה" והם יוכלו לצפות בהצגה. במתחם נוסף יתקיים יאטרון בובות דינמי בו יציגו בובנאים מוכשרים בשיתוף עם הילדים קטעים נבחרים ממחזותיו של שייקספיר, תוך שימוש ולימוד של הפעלת בובות מריונטה ובובות כף יד.

תאריכים ושעות: 10,13 ו-14 בדצמבר, בשעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00, קניון עיר ימים, בני ברמן 2 נתניה.

 

 

באר שבע

סיור מזרקות מדליקות בבאר שבע – נווה מדבר עירוני הינו פרויקט ייחודי של עיריית באר שבע, במסגרתו כבר פועלות ברחבי העיר למעלה מ-30 מזרקות ייחודיות, אטרקציות ומופעי מים.

עם רדת האור הופכת באר שבע לחגיגת אור וצבע – תאורת מבנים ססגונית מצטרפת לצלילי המזרקות ולתאורת הלילה הייחודית, ומזג האוויר המצוין מאפשר טבילה בחלק מהמתקנים רוב ימות ולילות השנה.

המזרקות מפוזרות בכל רחבי העיר. ליד רוב המתקנים ממוקמות פינות ישיבה ומרגוע. סיור מזרקות מומלץ (ברכב): מהכניסה הצפונית כביש 406 בשדרות רגר ועד שדרות טוביהו, משם עד לשדרות יגאל ידין ובהמשכן לשדרות וטיילת אימבר. שם אפשר לחנות בחניונים ללא תשלום בפאתי העיר העתיקה ולהמשיך בסיור רגלי בעיר העתיקה ועד בית העירייה.

 

גן יבנה

במתחם “פרנדלי” בגן יבנה יתקיים פסטיבל אור ואש במסגרתו תהיה פעילות של תיאטרון מיסתורין – תיאטרון חזותי, מקורי ומלא בתשוקה, שבו השפה היא שפת הקסם והמילים הבולטות הן דמיון, יופי, פיוט ותנועה.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו מופע אש מרהיב, תהלוכת בובות ענק מפסטיבל האורות בירושלים, מופע אקרובטיקה, סדנאות יצירה ותהלוכת חפצים מוארים. הפעילויות מתאימה לכל הגילאים, והיא תתקיים  בימים רביעי-חמישי ה-9-10.12 בין השעות 12:00-20:00.

 

הרצליה

אליפות הלגו תתקיים בין התאריכים 8-10.12 בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה. ילדים ומבוגרים יכולים להשתתף באליפות, לבנות את הדגם המושלם ואולי אף לזכות בפרסים חלומיים. ההרשמה עד ה-3 בדצמבר. הקהל הרחב יוכל ליהנות ממתחמי משחק ובנייה בלגו ללא תשלום. במסגרת ימי האליפות תינתן הנחה של 30% על כל מוצרי הלגו בחנות הפנינג טויס בקניון שבעת הכוכבים.אליפות הלגו קניון שבעת הכוכבים

 

יהוד

במסגרת פסטיבל המכבים שיתקיים בקניון סביונים ביהוד, יתקיימו שלל סדנאות יצירה, בישול והכנת מאכלי חנוכה, פיסול כדים, מוסיקה ותיפוף על הגוף, עיצוב חנוכיות, מופעי להטוטים ועוד והכל בהשראת המכבים.

בנוסף, במהלך כל חודש דצמבר תתקיים תערוכת עיסת נייר של האמנית רלי נירם אשר תציג דמויות מסיפורי אגדות הילדים האהובות. התערוכה תלווה בסדנאות פיסול בעיסת נייר שיתקיימו בתאריכים 17.12 ו-31.12.

קניון סביונים חנוכה 2015

רעננה

דמויות הילדים האהובות – המיקמקים, מגיעות לחגוג את חג החנוכה ביחד עם הילדים בקניון רננים ברעננה. בתאריכים 8-10.12 יתקיימו סדנת מיקמק והכנת יצירות, בינגו מלווה בפרסים בנושא מיק מק והדלקת נר עם בובת ענק של מיק מק.

בנוסף תיערך תחרות חנוכיות ממוקמקות לחג – הילדים יביאו לקניון חנוכיות בנושא מיק מק וישתתפו בתחרות שבסופה יוכרזו שלושה זוכים. כל ילד שיגיע עם חנוכייה יקבל הפתעה.

 

 

עד 30 שח למשתתף:

תל אביב

במוזיאון ארץ-ישראל בתל אביב יתקיימו סדנאות וסיורים מיוחדים לכל המשפחה בתאריכים 8-14.12.15 (למעט יום שבת).

  • בשעות 10:30, 11:30, 12:30 ו-13:30 יתקיימו סיורים לגילוי הסיפורים המסתתרים מאחורי החנוכיות והמטבעות שבאוצרות המוזיאון. השתתפות מגיל 4 ומעלה. עלות: 15 ₪.
  • סדנת יצירה – פנס הקסם: מעצבים ומרכיבים פנס קסום אישי מעץ ומנייר. עלות: 20 ₪.
  • סדנה יצירה: אור וחומר – מעצבים ויוצרים עששיות בשלל צורות. עלות: 20 ₪.

 

ירושלים

במתחם התחנה הראשונה בירושלים יתקיימו סדנאות לבניית חנוכיות, הצגות ילדים של תיאטרון הקרון, מופע מחול ומולטימדיה, סדנת תנועה לילדים ועוד. מדי ערב ייהנו הילדים מטקס הדלקת נרות בחנוכייה גדולה שתוצב ברחבה ומסופגניות שיחולקו בחינם.

את האירועים יפתח ערב תיאלנדי מסורתי הכולל מופע מרתק של הלהקה korphai, דוכני אוכל רחוב תאילנדי. בהמשך השבוע יתקיימו גם אירועי מחול, תיאטרון ומוסיקה ומסדנאות יצירה ותנועה לכל המשפחה.

בנוסף תתקיים "כלימבה" – פינה מוזיקלית בה יוצבו כלי נגינה מתרבויות שונות, סדנה לבניית חנוכיות, אירוע חנוכה לכל המשפחה עם שפע פעילויות ברוח החג, ביניהן: סדנאות יצירה, בישול, תיאטרון רחוב, דמויות שטח, ספורט קידס, איפור פנים, בלונים, הגרלה נושאת פרסים ועוד.

חלק מהפעיליות בחינם. מחיר הפעילויות בתשלום: 15-40 ש”ח בהתאם לפעילות.

 

בית לחם הגלילית

בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית יתקיימו מספר פעילויות, חלקן ללא תשלום וחלקן בתשלום סמלי:

  • סדנאות מתובלות ברוח החג: סדנת הכנת נרות חנוכה מתובלים, סדנת הכנת תערובת הזעתר המסורתית בשמן הזית. מחיר למשתתף 30 ₪.
  • במהלך כל היום תופעל פינת יצירה לילדים – הכנת וקישוט חנוכיות מתובלות, קישוט כדי חרס בתבלינים, יצירה בתבלינים ועוד. מחיר למשתתף: 15 ₪

פעילויות יחודיות לימי שבת – ללא תשלום (ב-5.12 ו-12.12):

  • הדגמות במטבח – הדגמות וטעימות של מנות חנוכה קלאסיות: לביבות וסופגניות במחבתות ייעודיות לטיגון בריא וכמעט ללא שמן.
  • סיור לשדות התבלינים – סיור מרתק בשדות התבלינים האורגניים של חוות דרך התבלינים, בהנחיית מדריכי החווה. אם מזג האוויר לא יאפשר במקום סיור בשדות תתקיים הרצאה באולם ההדרכה של מרכז המבקרים (ללא תשלום).

 

ירושלים

במהלך חג החנוכה הכניסה למוזיאון ארצות המקרא בירושלים תהיה בחינם לילדים והפעילות המיוחדת תהיה בעלות שתנוע בין 15-35 ₪. במסגרת הפעילות ייצאו המבקרים למסע לאיתור המנורה החדשה בעזרתם של שמעון החשמונאי, הלוחשת לשמנים והטבח המבולבל. דרך המסע ובאמצעות סדנאות יצירה המבקרים יצרו יחדיו קלידוסקופיים המשלבים שימוש בשמן, צבע ואור, יגלו את סוד שימושיו השונים של השמן ויתנסו בהם.

מדי יום בשעה 12:00 ייערך במוזאון גם מופע מדליק ומיוחד של ד"ר מולקולה, שישלב ניסויים מדעיים וקסמים ויגולל בתוכו את סיפורו הקסום של חג החנוכה ונסיו. בנוסף לפעילות למשפחות, יתקיימו סיורים מיוחדים למבוגרים ברוח החג כולל סיור בתערוכת על נהרות בבל ובתערוכה משה צברי רטרוספקטיבה, ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה למוזיאון.

 

הגולן

בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו (2010), פותח את שעריו לצפייה בתהליך עיבוד הזית לשמן וליהנות מהדלקת חנוכיות.

מדובר במפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית. שני מרכזי המבקרים, העיקרי בקצרין והשני בנמל הדייגים בעין גב, מספרים ומדגימים בטעימה והתנסות את תהליך הפקת שמן הזית מן השיטות הקדומות ועד למכונות החדישות, את סוגי שמן הזית המיוחדים למקום ואת סדרת מוצרי הטיפול והטיפוח האישי.

מחיר כניסה: 14 ₪.

 

תל אביב

בתערוכת "micro art" תוצג תערוכת מיניאטורות של דמויות מאגדות הילדים; פינוקיו, כיפה אדומה, סינדרלה ואחיותיה המרושעות ועוד. פסל המיקרו-ארט ווילארד ויגאן פיסל את הדמויות באלפית המילימטר וניתן לראותן רק דרך עדשת המיקרוסקופ.

מקום: גלריית "שרונה ART", פארק שרונה תל אביב, רח' אלעזר 12, מבנה 105- קומה שנייה. ימי פעילות: 6/12-14/12, שעות: 10:00-20:00. עלות: מבוגר – 30 ש”ח, ילד (מעל גיל ארבע)/ חייל/ סטודנט/ אזרח וותיק – 20 ₪.

 

יקנעם

חברת 'ברא צמחים' תקיים פעילות לילדים המחברות בין רוח החג לצמחי המרפא. מרכז המבקרים מאפשר להיחשף לעולמם של הצמחים, לסייר בגן רפואי, לבקר במפעל ייחודי ולשמוע אודות סגולותיהם ויתרונותיהם הרפואיים וכן להכיר את רפואת הצמחים.

במהלך חג החנוכה, מרכז המבקרים מציע פעילויות לכל המשפחה: סיור למשפחות "מההר למוצר” אשר שזור בעובדות מדעיות וסיפורי פולקלור על עוצמת הצמחים משחר ההיסטוריה ועד ימינו. במסגרת הסיור, יתקיימו שתי פעילויות חנוכה לילדים (גילאי 5-10):

  • "מגן ברא": פעילות חווייתית לילדים המחברת בין רוח החג וניצחון המכבים לפני יותר מ- 2000 שנה, לבין מיצוי צמחים מחזקים ומגנים – הכנת מגנים לגוף, צביעה וקישוט בעזרת צמחים.
  • 'צמחים מדברים': חידון צמחים מדברים – חידון שסוחף את הילדים לגלות תשובות ברחבי הגן הרפואי.

הפעילות תתקיים בתאריכים 8-10.12 ו-13-14.12. הסיורים ייצאו בשעות 10:30 ו-12:30  במרכז 'ברא צמחים' (רחוב העתיד 1, יקנעם). הפעילות בתיאום מראש: 04-9899051 (שלוחה 3). הכניסה לילדים מגיל 5 בעלות של 10 ₪, מבוגרים בעלות של 20 ₪.

 ברא צמחים

 

כרמיאל, בת ים, קרית גת, רהט וירוחם

"חנוכה מחשמל" במרכזי החווידע של פר"ח – מרכזי מדע אינטראקטיביים של ארגון החונכות הוותיק פר"ח, בו מוזמנים המבקרים לחקור תופעות מדעיות תוך שהם נוגעים במוצגים, מפעילים ומשחקים אתם. בחנוכה, נוסף למיצגי הקבע החווייתיים, יתקיימו פעילויות ייחודיות לחג בנושא חשמל וחשמל סטטי בהפנינג מיוחד.

מרכזי חווידע מצויים בכרמיאל, בת ים, קרית גת, רהט וירוחם. תשלום: בין 15-25 ₪ לילד (משתנה בין המוקדים השונים). הורים לא משלמים.

 

 

31-50 שח למשתתף:

 

בית הבד "שמנא" במושב חגור יקיים פעילות מסיק באווירת חג, בתלבושות מיוחדות של יהודה המכבי, אנטיוכוס ומתתיהו. עם סיפורי גבורות המכבים ייצאו המשתתפים למסע בזמן 2000 שנה אחורה, שם יחוו וילמדו על מסיק הזיתים בתקופת המכבים וכיום. המשתתפים ייצרו כדי שמן או חנוכייה עם ענפי זית מחימר ולסיום ידליקו חנוכייה מיוחדת עם שמן זית.

באירועי המסיק השנה צפויות שתי תחרויות:

  • תחרות הזיתים הכבושים הטעימים ביותר – משפחות עם הזיתים שהכינו באירוע מסיק בשמנא, יוזמנו להתחרות על התואר "הזיתים הטעימים ביותר לאירועי מסיק 2015”.
  • תחרות ציור בעזרת חומרים מעץ הזית (זיתים עלים ענפים וכו) – כל משפחה מוזמנת לעצב ציור משפחתי. הציורים הזוכים ייזכו את המשפחות בפרס: פח 2 ליטר שמן זית שמנא עם תווית מעוטרת בציור המשפחתי.

הפעילות מתאימה לילדים מגיל 3 ומעלה. מחיר: 40 ש"ח לילד, 30 ש"ח למבוגר. בהרשמה  מראש בלבד.

 

רחובות

במהלך חודש דצמבר יתקיימו בגן המדע ברחובות, נוסף לתערוכות הקבע, פעילויות לחג החנוכה בנושא "אורות וצבעים”. גן המדע הוא מוזיאון מדע ייחודי הפועל תחת כיפת השמיים בלבו של מכון ויצמן למדע. בחדר התערוכות יתקיימו סדנאות יצירה חווייתיות שיכללו הכנת משקפי תלת־מימד, בניית סביבונים מיוחדים שיוצרים צבעים חדשים ולילדים הבוגרים תהיה אפשרות לבקר במעבדות הכיף – סדנה שהמבקרים בה הופכים למדענים אמתיים. המבקרים יעטו חלוקים וכפפות, יערבבו חומרים בהדרכה מלאה ויבצעו ניסויים.

תשלום: כרטיס משפחתי: 150 ₪ (לא מוגבל למספר ילדים והנחה נוספת של 10% למזמינים כרטיסים באתר), מבוגר 40 ₪, ילד 35 ש”ח.

 

תל אביב

במוזיאון ארץ-ישראל בתל אביב תתקיים פעילות “ילדותי השנייה”: סבא, סבתא והנכדים עושים כיף במוזיאון. סיורים מיוחדים לסבים עם הנכדים, מסע משותף בין אוצרות המוזיאון שחושף סיפורים וחוויות מהעבר. הסיור כולל השתתפות בסדנת יצירה נושאת הפתעות.

הפעילות תתקיים ביום שבת ה-12.12. עלות: 35 ₪.

 

"חירייה"

פארק המיחזור הגדול בישראל "חירייה" והמרכז לחינוך סביבתי מקיימים פעילות מיוחדת לחג החנוכה. הפעילות תתקיים ביום שלישי ה-8.12 בין השעות 15:30-19:00. הסיור כולל ביקור בתחנת מעבר הפסולת הגדולה בארץ, היכרות עם מפעלי פארק המיחזור חירייה וביקור במרכז לחינוך סביבתי. בנוסף, יתקיימו סדנאות חורף "עשה זאת בעצמך" והמשתתפים יכינו נעלי בית ופמוטים מקרטון.

ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש. מחיר: 35 ש”ח.חירייה בחנוכה

 

 

אשדוד

במוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן באשדוד תתקיים תערוכה "עולמם של הפלשתים”. בנוסף, תתקיים פעילות חווייתית שנושאה העיקרי הוא כסף. החג ודמי החנוכה מהווים הזדמנות להסביר לילדים את המשמעות של הכסף, כיצד הוא נוצר, והכי חשוב – כיצד להשתמש בו בתבונה. נושאים אלו יומחשו בפעילות במוזיאון באמצעות מוצגים ייחודיים מתוך התערוכה הארכיאולוגית הכוללים משקולות מעניינות, כסף קדום, תעודות של מסחר ועוד. בנוסף יוכלו המשתתפים לקחת חלק בסדנת יצירה לכל המשפחה בה יכינו קופות חיסכון מחומרים בשימוש חוזר שיצרו אשליה של מוצר מתכתי, ואף יצרו מטבע בטכניקה עתיקה עם הטבעת לוגו אישי לכל אחד.

מחיר כניסה למוזיאון, הדרכה והשתתפות בסדנאות: 35 ₪ לילד, כניסת מלווה אחד, ללא תשלום.

 

 

 

מעל 50 שח למשתתף:

“ספייסז” מציגה סדנאות המביאות פרשנות חדשה לחג החנוכה עם טעמים מאירופה, אסיה, אמריקה והמזרח. בין הסדנאות: סדנת לביבות חביבות – אפויות ומטוגנות, סדנת מסיבת שוקולד – להכנת מטבעות השוקולד, סדנת אסיה – ארוחת חג מלאה בסגנון אסייתי, סדנת יער ממרשמלו וסדנת דובוני שוקולד.

הסדנאות יתקיימו בסניפי רשת ספייסז בקניון אילון, קניון עזריאלי הוד השרון וקניון גבעתיים. מחיר 39-119 ש”ח למשתתף.

 

צובה

בקיבוץ צובה שבהרי ירושלים יתקיימו מגוון פעילויות ברוח החג: תהלוכת לפידים, טיולי עששיות, סדנאות יצירה משוקולד קיפצובה צילום אסף קליגר בחוות השוקולד גליתא, טעימות יין ביקב צובה, בראנץ מיוחד ברוח החג במלון צובה והדלקת נרות מדי ערב.

בכל יום תצא בשעה 16:30 תהלוכת לפידים מפארק קיפצובה ועד לחוות השוקולד גליתא (מדובר במסלול קצר המיועד למשפחות ולילדים קטנים). בין השעות 12:00-16:00 תתקיים סדנת יצירה בקיפצובה הכוללת הכנת סביבונים וכדים מחומר.

הפארק יהיה פתוח במהלך חופשת חנוכה כל יום בין השעות 10:00–19:00 ובימי שישי מ- 10:00 עד 17:00. פארק קיפצובה הינו המיני לונה-פארק הראשון באזור ירושלים עם מגוון פעילויות לטווח רחב של גילאים. בפארק רכבת הרים, בריכת סירות אבובים, קרוסלות, מכוניות מתנגשות, בריכת כדורים, ג'מבורי, חדר תחפושות, אולם משחקי וידאו, פלייסטיישן ו-XBOX ועוד.

מחירים מפורטים

 

ירושלים

סיור חנוכיות חגיגי בסמטאות הרובע היהודי בירושלים והדלקת נרות חווייתית יתקיים בכל אחד מערבי החג. בשעות הערב בשמונת ימי החנוכה, מוארות חצרות הרובע היהודי בירושלים וסמטאותיו באורן המיוחד של מאות חנוכיות. סיורי חנוכיות בירושלים משלבים את חוויית הביקור בסמטאות ובחצרות ברובע היהודי בירושלים, עם הכרת הסיפורים ההיסטוריים של החג ושל ירושלים, סמוך למקום התרחשותם בזמן ימי הבית השני.

הסיורים מתובלים בטקס הדלקת נרות, בסיפורי החג ובמנהגיו לאורך השנים, עם קבלת פנים מאירה של תושבי הרובע והסגנון מותאם בדיוק למשתתפי הסיור.

אורך מסלול הסיור: כ-2 קילומטר. משך הסיור: 4-3 שעות. הסיורים מתחילים בשעה 16:30 בממילא בירושלים ומסתיימים בין השעות 20:00 20:30 באותו המקום, במסלול מעגלי.

מחיר: לזוג מבוגרים – 180 ₪, קבוצה (עד 35 משתתפים) – 1,400 ₪
סיור חנוכיות בירושלים צילום ערן ודוד דל אור