גמילה מטיטולים – 7 טיפים כך תגמלו את הבייבי מהטיטול

מהרגע שהוא התחיל לזחול חלמנו על גמילה.

חשבנו שהילדים גדלו אבל מה… טיטולים זה מבאס.

זה עסק יקר, לא תמיד נוח ובכלל

זוהי משוכה שכדאי וחשוב לעבור.

אז פסח הגיע.

התחלנו גמילה כי אמרו לנו / שמענו שכדאי לעשות זאת בחופשה

אבל…

הגמילה לא תמיד מצליחה

 

פסח חלף עבר והתחלנו גמילה אבל…

זה לא תמיד מצליח

או יותר נכון לומר זה תמיד מצליח אבל זה לא תמיד קל ולא תמיד מהיר או כמו שהגדרתי זאת, "הדרך ארוכה ומפותלת, אני נופל וקם" הדרך לא פשוטה אך תמיד ממשיכים ללכת.

גמילה מטיטולים ככה זה מתחיל

גמילה מטיטולים - 7 טיפים כך תגמלו את הבייבי מהטיטול

אז תכננו את הגמילה, ורכשנו מבעוד מועד מלאי תחתונים להחלפה, והראנו סרטונים וקראנו ספרים והכנו את עצמנו בעיקר לתקופה לא קלה שבה אנחנו נרדוף אחרי העולל/ עוללית תוך כדי שאנחנו מנגבים את הפיפי שברח. גם אני כמו הרבה הורים אחרים לא הצלחתי לגמול את הילד מחיתולים עד אשר…

 

 

אז החלטתי לרכז כמה טיפים שאולי יעזרו גם לכם לצלוח את התהליך ללא יותר מדי כאבי ראש..

גמילה מטיטולים – 7 טיפים כך תגמלו את הבייבי מהטיטול

גמילה מחיתולים - 7 טיפים כך תעשו זאת

  1. קודם כל, ולפני הכל, חשוב לזכור שהתוצאה אם הגמילה תצליח או לא היא בידיים שלנו- של ההורים. אז בואו ונתחיל מאמונה בעצמנו שהתחיל יצליח. ברגע שהחלטנו שאנחנו גומלים את התינוק שלנו, אנחנו לא מחזירים את החיתול! גם אם זה אומר שאתם לא יוצאים מהבית עכשיו כמה ימים.
  2. אישית, אנחנו לא התחברנו לסיר. אני אישית תופסת את הסיר כעוד שלב "התמכרות" לפני הגמילה הסופית ועשייה בשירותים. הרי בואו נודע באמת מהרגע שהילד זוחל, ואמא "נעלמה" לרגע הוא כנראה ראה את אמא יושבת בשירותים לפחות פעם פעמיים בחייו ולכן הוא מכיר את המקום והחדר, רק צריך להרגיל שגם הוא.
  3. כשלילד בורח- לא צריך לכעוס עליו. תבינו, תרימו את הראש למעלה? מה אתם רואים?  כנראה שתקרה! זה מה שהם ראו עד היום כשהחלפתם להם, הם לא באמת יודעים משהו אחר. חשוב להבין שזה שלב מאוד חשוב של הגמילה. ברגע שהילד חווה את ה"בריחה" הוא מבין מתי הוא עושה פיפי, איך זה מרגיש לו מבחינה פיזית כשהשלפוחית שתן שלו מלאה, איך זה מרגיש כשהיא מתרוקנת ואיך זה מרגיש כשזה בורח לו על הרגליים. הילד מבין שזה לא נעים לו ולכן בהמשך הוא ינסה למנוע את עניין הבריחה בזה שירצה ללכת לשירותים בעצמו. דברו איתם, שתפו אותם, אמנם הם קטנים אבל בינינו הם מבינים המון, לפעמים אפילו יותר טוב מאיתנו.
  4. אני יודעת שישנן שיטות שאומרות לא להגיד לילד ללכת לשירותים כל כמה זמן,  יש אמהות שממליצות שזה כן עוזר להזכיר  שאם יש לה פיפי או קקי אז עושים בשירותים. ואז באמת הולכים יחד לשירותים.
  5. בשנת צהריים ושנת לילה לשים פול אפס האגיס, אלו הטיטולים היחידים שאנחנו משתמשים עוד מבית החולים. אך בפול אפס אלו כמו תחתונים ולכן הם לא ממשיכים לחשוב או לשים טיטול, זהו הם כבר ילדים גדולים. וכך נמנע  את הבלבול הזה ששוב חוזרים לטיטולים.
  6. לפני השינה, כדאי  לקחת את הילד לשירותים. ובבוקר, מיד אחרי שמתעוררים, להוריד ישר את התחתונים וללכת לשירותים.
  7. וטיפ אחד אחרון- בשלב שבו מורידים את החיתול גם בלילה, כדאי להעיר  ממש לפני שאנחנו ההורים הולכים לישון ולקחת אותה לשירותים (לרוב היא בכלל ישנה כשאנחנו עושים את זה). אם היא לא עושה שום דבר אז להביא 2 כוסות מים- אחת ריקה ואחת מלאה ולשפוך את המים מכוס לכוס. הצליל של המים כבר יעשה את שלו והילדה תעשה את מה שהיא צריכה לעשות בשירותים.

פול-אפס האגיס

מקווה שאיכשהו הטיפים שלי יעזרו לכל אלה שמתכננים לגמול את הילדים שלהם מחיתולים. הכי חשוב כמו בכל דבר אחר בחיים זה אמונה, נחישות וחשיבה חיובית. בטוחה אני שברגע שנחליט שהילד יעבור גמילה, הוא באמת יגמל אבל… אך ורק בהחלטה משותפת של ההורים והילד, כי הילד לומדים מאיתנו. יש לנו המון כוח ויכולת להוביל אותם לדרך הנכונה והטובה בחייהם. אז הנה צעד ראשון לעצמאות מתחיל עכשיו…

ולסיום, חשוב לי לציין שאני בסך הכל אמא לשניים, לא אשת מקצוע וכל המלצות שכתבתי הן על סמך חברות ועל סמך החיים.

המון בהצלחה לכולם!

 

 

 

Summary
גמילה מטיטולים - 7 טיפים כך תגמלו את הבייבי מהטיטול
Article Name
גמילה מטיטולים - 7 טיפים כך תגמלו את הבייבי מהטיטול
Description
אז תכננו את הגמילה, ורכשנו מבעוד מועד מלאי תחתונים להחלפה, והראנו סרטונים וקראנו ספרים והכנו את עצמנו בעיקר לתקופה לא קלה שבה אנחנו נרדוף אחרי העולל/ עוללית תוך כדי שאנחנו מנגבים את הפיפי שברח. אבל אז באמת הגיע החופש ואיתו גם הגשם. וגם אני כמו הרבה הורים אחרים לא הצלחתי לגמול את הילד מחיתולים. עד אשר...