החורף כבר כאן, קר ואנחנו מרבים להיות בבתים. והרי כרווקה, תקופה לא קצרה בחיי אהבתי להיות בעיקר בבית. כאמא זה לא תמיד קל, הרי בואו נודה באמת, הילדים שלי אוהבים אקשן, הבנים שלי אוהבים להתגלש, לרוץ ולהנות.

הבן הגדול שלי, בן 3, לא אכלן גדול, אני לא גאה בזה, אבל ניסיתי עשרות אם לא יותר דברים לשכנע, לתת, להאכיל על מנת שיאכל ומצאתי מספר פתרונות בעניין.

הפתרון החשוב ביותר לדעתי הוא לתת לו להיות שותף. הוא אוהב להרגיש חשוב, ובינינו מי לא?

אני מאפשרת לו לערבב את הביצה, לערבב את החומרים וביחד הכנו פנקייקים טעימים.

ארוחת שבת בבוקר אצלנו בבית היא חגיגה.

יש ג'חנונים, ביצים ורסק. יש פנקייקים ואני מאפשרת לו ולאחיו שימרחו את אשר הם רק רוצים, יש ירקות חתוכים ולקינוח, השלמת מזון כי לא את הכל הם אוהבים לאכול. 

בריאות טובה מתחילה בתזונה מאוזנת, שמספקת את הרמה הנדרשת של כל המרכיבים התזונתיים, כולל ויטמינים ומינרלים בכמויות הנכונות המתאימות לגיל של הילדים. ויטמינים ומינרלים הינם  משמעותים בתפקודן התקין של מערכות הגוף השונות, כדוגמת המערכת החיסונית ומערכת העצבים והמוח, ומשפיעים על בריאותם של הילדים ועל התפתחותם התקינה, לרבות התפתחותם הפיזיולוגית והפסיכולוגית.

בארוחה אני גם מוסיפה לילדים שלי ויטמין של צנטרום, אבל הוא לא צריך לדעת שאלו ויטמינים אלא רק שהוא מסכים לאכול משהו בריא, טעים בפה, טבלית מציצה ו/או לעיסה בטעם פטל לימון שילדים אוהבים. לדעתי היא משמעותית נורא, ועבורי זה שווה הרבה כדי שלילדים שלי לא יהיה חסר דבר.

לאחר הארוחה יוצאים להליכה קטנה אם מזג האוויר מאפשר, וטיפ חשוב, לשתות וכמה שיותר מכיוון שהמזגן מייבש, ואנחנו פשוט שותים פחות.

בצנטרום יש  B12, ברזל (חשוב לדעת ברזל מצוי במזונות מן הצומח כמו שיבולת שועל וחיטה, שעועית, עדשים ואפונה. מזון המכיל ויטמין C, המעלה את רמת החומציות בקיבה עשוי לסייע בספיגתו של הברזל בגוף),  ויטמין D, נוצר בגוף בעקבות החשיפה לשמש וכן, מצוי במזון בעיקר בבקר, דגים, ביצים, גבינות ואף מצוי בפטריות. ויטמין D קשור לתפקוד המערכת החיסונית בגוף ולחיזוק העצמות.  סידן,  תפקידו העיקרי הוא בסיוע לבנייה והתפתחות של עצמות (בין היתר גם שיניים) ובעל חשיבות גדולה לתפקוד השרירים ומערכת העצבים. אבץ – המקור העיקרי שלו הוא בבשר אדום ועוף. לאבץ תפקיד חשוב במערכת החיסון, בבניית חלבון ו- .DNA ריבופלאבין או ויטמין 2  – Bאחד הויטמינים מקבוצת B, להם חשיבות רבה בהסבת המזון לאנרגיה זמינה. המקורות העיקריים הם אכילת כבד ודגים. ויטמין 2 Bמסייע לשמור על עור ושיער בריאים וחשוב מאוד לתפקוד העיניים והכבד. מחסור שלו עלול לגרום לבעיות במערכת העיכול, עיכוב בגדילה, עייפות ועוד. מולטיויטמין המותאם לילדים, כאשר ישנה חשיבות גבוהה לאנטיאוקסידנטים כמו ויטמין C, ויטמין E ואבץ. מולטיויטמין כדוגמת צנטרום ג'וניור, המכיל 22 ויטמינים ומינרלים להשלמת התזונה היומית ומגיע בטבליות מציצה/ לעיסה בטעם פטל-לימון שילדים אוהבים, מכיל פחות מ-1 ג' סוכר ולכן אינו פוגע בשיניים.  בטבליה אחת, סוכרית גומי לעיסה טעימה, אשר עבור בני היא כמו ממתק, אני מאפשרת לו לקבל את כל התוספות שיכולות לעזור ולהעשיר אותו, הרי כולנו רוצים שיהיה לילדים שלנו את הטוב ביותר.