טלי לפלר הכל למען אימי דימנציה

אימה של טלי יצחקי לפלר, דוריס יצחקי בת ה83 לוקה בדימנציה.

רשות האוכלוסין וההגירה דחתה לאחרונה את בקשתה של טלי ומשפחתה להמשיך את העסקתה של העובדת הזרה שטפלה בה בחצי שנה האחרונה בשל שייכות לאזור מגורים אחר. טלי נלחמת על איכות חייה של אימה ועל הטיפול בה.

הכל החל בתקנה של רשות האוכלוסין וההגירה שרצו להגן על הפריפריה מבריחה של מטפלות זרות וחלקו את הארץ לאזורים. "לאור התוצאות" אומרת טלי יצחקי לפר "הבעיה לא נפתרה".

לפני שנתיים חלה החמרה במצבה של דוריס והמשפחה קיבלה היתר להעסיק עובד זר.

המשפחה העסיקה מטפלת במשך שנה אך כשסיימה את עבודתה החלו לחפש עובדת חדשה מאחר והעול נפלה על בעלה יוסף בן ה-80 המתגורר עימה.

המטפלות שהגיעו קיימו ראיון הדדי למעסיקים, היו שטענו שהבית גדול, ראו קושי לטפל באישה שבעלה מתגורר עימה וכו'.

לפני חצי שנה מצאה טלי עובדת מסורה מהפילפינים שהתפנתה מעבודתה בפתח תקוה ובמקביל פנתה לוועדת החריגים בנושא מעבר העובדת הזרה מאזור לאזור.

למרות שפנו 3 פעמים, נדחו פעם אחר פעם, כשהחומר נחתם על ידי פקידת הוועדה.

הפתרון שהוצע למשפחה היה להביא עובדת חדשה מחו"ל, לדברי הבת טלי "אנחנו לא מתכוונים לבחור עובדת מקטלוג כמו אתר הכרויות, אני צריכה עובדת שאני רואה איך היא מתקשרת עם אמא שלי. לצערי כמו אימי יש עוד קשישים בתל אביב, בת-ים , רמת גן ועוד שאין מענה לבקשת מעבר המטפלת מאזור לאזור.."

הבת טלי פתחה בשביתת רעב מול ביתו של שר הפנים, סילבן שלום,   ובמקביל הגיעו אליה עשרות פניות של קשישים שנותרו ללא טיפול  לאחר שנשללה בקשתם בוועדת חריגים.

כעת בקשתה של טלי והמשפחה נדונה בבית המשפט ותשובתם תמסר בעוד חודש.

לעת עתה המשפחה קבלה אישור זמני להעסיק את המטפלת הפיליפינית המסורה לאימה.

טלי מסכמת " אני מקווה שמישהו יתעורר ויפעל, אני נלחמת על איכות החיים של אמא שלי.

מצאנו אחרי מאמצים עילאיים מטפלת מסורה שאוהבת את אימי ואימי אותה. יש ימים שאימי לא מזהה אותי אבל מזהה את המטפלת שאיתה.. לא כל אדם יכול להביא מטפלת באופן פרטי ולשאת בעלות, הבעיה הינה בעיתם של כל הקשישים באזור ת"א, ר"ג, בת-ים וכו'. זה לא מספר מדובר בחיי אנשים"

"אני פונה למי שסובל מבעיה דומה עם רשות האוכלוסין לפנות אלי טלי יצחקי לפלר 054-3455888".