מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי מלאה. לא ממש שמנה אבל גם לא ממש רזה.
הייתי בריאה לחלוטין, מנוי בחדר כושר, 5 פעמים בשבוע שיעורי ספינינג וביטחון עצמי בעננים. הסיבה שהחלטתי לעשות את הניתוח היא כי רציתי שתהיה לי את האפשרות להיכנס לכל חנות שארצה ושבכל חנות אוכל לקנות בגדים.
בריאה אבל שוקלת הרבה. קצת יותר מ-90 קילו.
עד הניתוח החנויות שהייתי קונה בהן הן: מתאים לי, קרייזי ליין עונות ועוד כמה חנויות למידות גדולות. לקנות משהו בקסטרו היה בגדר של חלום שלא יכול להתממש.
לפני 3 שנים בערך שמעתי על ניתוח קיצור קיבה שנקרא שרוול בו חותכים 80% מהקיבה ועושים מהקיבה צורה של שרוול ארוך. הניתוחים מתאימים לאנשים שמסת הגוף שלהם, BMI, היא מעל 35. אנשים עם BMI כזה מוגדרים כסובלים מהשמנת יתר חולנית. את ה-BMI מחשבים באמצעות הנוסחה:
משקל (ק"ג)
——————– = BMI
גובה2 (במטרים)

קבעתי תור בבית חולים אסותא לפגישת יעוץ עם המנתחת.
באותו זמן הצטרפתי לקבוצה בפייסבוק שנקראת "משורוולים ומעוקפים" וחברה שלמדה איתי בתיכון המליצה לי על בית חולים קפלן ועל המנתח דר' שמעון ספוז'ניקוב. היא נתנה לי את הטלפון של המזכירה והתחלתי את התהליך. קיבלתי מהמזכירה רשימת בדיקות ארוכה שרק מלקרוא אותה כמעט התייאשתי.

הרשימה כוללת סדרת בדיקות וכן אישור מרופאת המשפחה, מדיאטנית בריאטרית וכן עובדת סוציאלית.
הבאתי מכתב מהרופאה שלי שאני שמנה, את ההמלצות שביקשו ואת תוצאות הבדיקות וכך הגעתי לפגישה בקפלן עם המנתח.
יש לציין שכל בדיקה מתבצעת במקום אחר- קופת חולים בעיר שלי, קופת חולים בעיר אחרת, מכון מור, בבית חולים עצמו וכו' וגם לחכות לכל בדיקה לקח מלא זמן.

כשהגעתי לפגישה ראיתי בפעם הראשונה את המנתח, רופא מקסים עם הרבה סבלנות והוא הסביר לי שישנם 3 סוגים של ניתוחי קיצור קיבה ולפי הגיל שלי והבדיקות הוא ממליץ לי על ניתוח שרוול. הסביר לי מה היתרונות של הניתוח ואת ההשלכות שלו, איך צריך להתנהל עם השרוול ושלח אותי הביתה. עליתי קצת במשקל כדי להיות ב-BMI הנכון.
לניתוח הגעתי במשקל של 105.5 קילו!!!
הניתוח נקבע לתאריך 2/4/13 חודש לפני החתונה של אחי שפחד שיקרה לי משהו בניתוח והחתונה תתבטל.
הגעתי יום לפני לבית החולים להתאשפז במחלקת כירורגית ב' ומחצות הייתי אמורה להיות בצום.
לפני הניתוח אמורים לעשות דיאטה נטולת פחמימות כדי לגרום לכבד להיות כמה שפחות שומני. כל המנותחים שנותחו לפניי שאני מכירה אמרו לי שגם ככה אחרי הניתוח אני לא יאכל כלום אז לחגוג לפני הניתוח.
אני מציינת את זה כי הניתוח שלי חל יום אחרי חג המימונה. בבית החולים אכלתי כמה מופלטות, ריבות ומנה שווארמה. לקינוח שתיתי פחית דיאט קולה. אני הייתי מכורה לדיאט קולה ואחרי הניתוח אסור לשתות שום משקה מוגז כי זה מרחיב חזרה את הקיבה ואז יש עליה במשקל. חמש דקות לפני חצות עוד לגמתי את השלוקים האחרונים מהפחית וככה נפרדתי ממנה לשלום.
הגיעה השעה להיפרד מכולם וסניטר בא ולקח אותי למטה לחדר הניתוח.
אני זוכרת שאמרו לי לעבור למיטה אחרת ואז בא הרופא המרדים והמנתח, דר' ספוז'ניקוב. הוא שאל כמה שאלות ואז המרדים אמר שהוא נותן לי משהו טוב ושאלך לישון.
הדבר הבא שאני זוכרת זה את התקרה שהיה עליה ציור כלשהו ואת המשפחה מנסים להעיר אותי. הניתוח ארך שעה וכמה דקות ואז החזירו אותי למחלקה.
במשך יומיים שלמים קיבלתי חומר טוב לוריד שעזר לי לישון ולא להרגיש כלום ואז באה פיזיוטרפיסתית שהכריחה אותי לקום מהמיטה.
חייבת לציין לטובה את בית החולים ואת מחלקת כירורגית ב' ובמיוחד את המנתח המדהים דר' שמעון ספוז'ניקוב.
הסבירו לי מה מותר לאכול וחזרתי הביתה. בעיקרון אין תאבון ואין חשק לאכול כלום אבל חייבים אז ניסיתי. בפעמים הראשונות הקאתי את הכל כי בשרוול אי אפשר לאכול מהר כמו פעם ואסור לשתות ישר אחרי האוכל. לוקח זמן להתרגל לזה ועד שלמדתי את זה פשוט הייתי מקיאה.
אחרי חודש חזרתי לעבודה וכבר ירדתי כמה קילוגרמים ואנשים התחילו לראות שינוי.
כל חודש באתי לפגישה אצל הדיאטנית שליוותה אותי גם לפני הניתוח, ענבר ויטנברג שהייתה האוזן הקשבת לכל הבעיות שלי עם השרוול, בעיקר ההקאות.
קיבלתי ממנה הנחיות איך להתנהל עם השרוול, מה מותר ומה אסור (יש דברים שאסור לאכול בכלל לכל החיים).
היום אני שנתיים אחרי השרוול וירדתי 40 ק"ג. במהלך השנתיים אף הייתי בהריון בו עליתי 8 קילו וירדתי 16 קילו. היום אני שוקלת בין 63-65 קילו.
אני עדיין נמצאת במעקב של המנתח פעם בשנה ופעם בחודש אצל הדיאטנית.
בפעם האחרונה שהייתי אצל המנתח הוא אמר לי שירדתי 90% מעודף המשקל שלי.
היום אני קונה בגדים שחנויות שפעם הייתי קונה בהן רק מתנות לחברות. היה כיף להיפטר מכל הבגדים ולקנות הכל חדש.
חייבת לציין משהו חשוב מאוד- הניתוח הוא לא פתרון קסם. הוא רק התחלה של תהליך מאוד ארוך שיימשך כל החיים. השינוי בראש חייב לבוא מאיתנו.
הליווי של הצוות המקצועי חשוב ביותר ולא כדאי לוותר עליו.

בהצלחה לכל המנותחים ואם יש למישהו שאלה מוזמנים לפנות אליי.

IMG_0267