נפתחה תערוכה חדשה ומרתקת בגני התערוכה "עולם הכרישים- טורפים מן המעמקים". הגעתי לערב הפתיחה החגיגי יחד עם בני אלמוג בן ה10.

התערוכה מספרת ומדגימה כיצד הכרישים שמצטיירים כטורפים נמצאים לא אחת בצד הנלחם להישרדותו בחופי ישראל ובעולם.

כל שנה נכחדים כמאה מיליון כרישים עקב דיג. הכרישים הם טורפי על מרכזיים במערכת האקולוגית והתדלדלות אוכלוסיותיהם בימים ובאוקיינוסים עלולה לגרום להפרת האיזון האקולוגי.

חל איסור לדוג כרישים בישראל, למרות זאת בפועל דגים כרישים ואין אכיפה מבחינת החוק. למרות ההידלדלות יש מינים מסוימים ששוהים במספר מוקדים לאורך החוף הישראלי.

התערוכה חווייתית ובסיורים בחלליה הילדים וההורים מקבלים מידע באמצעות "טלפון מידע" המספר על המיצגים השונים.

2015-07-02_18.44.39 2015-07-02_18.48.54

במהלך הסיור ניתן לצפות בסרטים תיעודיים וחווייתים המספרים על התמודדות הכרישים בעולם עם בני האדם. הכרישים בעולם נמצאים בחזית המחקר ויש מאמץ רב לשמר אותם. בישראל ארגון "אקואושן" פועל לשימור ומחקר של חיי הכרישים. אולם עדיין קיים פער בהתייחסות לנושא בין ישראל ובעולם.20150702_183544 (1)

במהלך הסיור מוצגים שרידי שינים של כרישים ומוצג תרשים שמעיד שהכרישים הינם קדמונים וקיימים בעולם עוד לפני שהגיעו הדינוזאורים.

 

 

20150702_191854יזם התערוכה הוא דודי ברקוביץ, הבעלים לשעבר של חב' "הדרן" שהביא לארץ גם את תערוכת ה"דינוזאורים". דודי מספר שאיסוף המיצגים והחומרים לתערוכה ארך זמן רב, בתערוכה יש פן ישראלי שהוכנס בסיוע חברת ECOOCEAN  לצד ההיבט העולמי.

בישראל מודעים לחשיבות השימור והמחקר על הכרישים לשמירה על האיזון האקולוגי בטבע, אך עדיין קיים פער בין העשייה בנושא בישראל למודעות ולעשייה בעולם.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ולכל הגילאים. הכרטיסים שימכרו דרך הקופה יהיו גבוהים יותר לכן יש המלצה להשיג כרטיסים מוזלים יותר דרך סופר "חצי חינם" בעלות של 49 ₪, בארגונים כגון "חבר", "הסתדרות המורים"/"ארגון המורים וקרנות השוטרים ימכרו כרטיסים ב50-55 ₪ וזוג עם שני ילדים יוכלו להכנס לתערוכה בעלות של 200 ₪.

מומלץ לבקר בתערוכה, לחוות חוויה ייחודית ומעשירה לילדים ולהורים !!