לפני שלושה שבועות קיבלתי טלפון ממשרד הבריאות, התקשרו לספר שביום שישי שלפני כן שהיינו במוקד עם הקטן, הייתה חשיפה לחצבת וצריך לבוא לחסן אותו.DSC03420-B3

יש דברים שאני לא מעוניינת להתעסק איתם ולכן הלכנו להתחסן.

אני שומעת על ההתנגדות לחיסונים כבר מספר שנים והאמת? קשה לי עם ההתנגדות הזאת! קראתי גם את המאמר שהתפרסם פה באתר סכנה! חיסונים וחשוב לי לתת את הדעה בעד החיסונים.

בהיסטוריה של ימי הביניים תמותת תינוקות היו עניין שבשגרה ורק מי שעבר את גיל 5 היו צפויים לו חיים יותר ארוכים יותר מבחינה סטטיסטית. המצב השתפר באמצע המאה ה19 כאשר הבינו את חשיבותה של ההיגיינה.

ככל שהוסיפו טיפולים רפואיים וחיסונים תמותת התינוקות ירדה באופן משמעותי!

נכון, יש מן קטע כזה שלא מאמינים לרופאים שטרחו והשקיעו שנים רבות מחייהם בלימודי רפואה, ולא לסמוך על חברות תרופות שמנסות להרוויח כסף. (אגב אתן מכירות מישהו שלא מנסה להרוויח כסף? אתן יודעות איך זה, אדם עובד ומצפה גם להרוויח) חברות התרופות התפתחו מתוך הצורך הזה לרפא ולהוציא תרופות וחיסונים שיצילו חלקים נרחבים של האוכלוסייה. אז נכון שיש תרופות וחיסונים עם תופעות לוואי ואני לא מבטלת את מי שנפגע אבל אם אנחנו מסתכלים מגבוה צריך לשאול את השאלה מה עדיף? הרבה תינוקות שיפגעו או חס וחלילה ימותו ממחלה קשה, או מעט שיפגעו מתופעות לוואי של חיסון? וכן, שיעור תופעות הלוואי לפי הסטטיסטיקות הוא כל כך זניח לעומת כמות החיים שניצלו בזכות מתן החיסון.

המחלות מהעבר לא הוכחדו ולא נעלמו… העובדה היא שהחצבת פה, למשל, ויש אנשים שנדבקים.

המחלות עליהן מוציאים חיסונים אלו מחלות קשות שאני לא רוצה שהילד שלי ידבק בהן.

ואתן?

ההמלצה שלי היא לפחות לקרוא מחקרים רבים משני הצדדים ולא רק את אלו שנגד על מנת לקבל את התמונה המלאה!

בריאות לכולם.