טיפוח במהלך ההיריון – איך ההורמונים משפיעים ומשנים את הגוף?  ומה אפשר לעשות כדי שנשמור על עצמנו?

מאת עדינה אבידן מדריכה ראשית יונקה פריז

במהלך תקופת ההיריון, יש עלייה מאסיבית של רמת ההורמונים השונים בגוף: עלייה ועודפים של הורמוני האסטרוגן והפרוגסטרון בנוסף להורמונים שמפרישה השלייה בתהליך הזנת העובר. עודף ההורמונים גורם לתופעות לוואי קוסמטיות האופייניות לתקופת ההיריון, וברוב המקרים חולפות לאחר הלידה. בנוסף לעלייה בפעילות ההורמונאלית, מתרחשים שינויים בכלי הדם – שמתרחבים וגדלים בכדי לאפשר הזנה לעובר, וגם התרחבות כלי הדם יוצרת סימנים על העור.

רוב תופעות הלוואי הללו ברוב המקרים נעלמות ללא זכר לאחר הלידה- אולם מומלץ לאמץ כמה כללי טיפוח קוסמטיים במהלך ההיריון המסייעים להסתרת הפגמים, ויעודדו חזרה למצב רגיל לאחר הלידה:

הזעת יתר- במהלך ההיריון מחזור הדם גדל, וכתוצאה מכך חום הגוף עולה וגורם להזעת יתר.

מומלץ לעבור ולהשתמש בתכשירים טבעיים יותר, שאינם מכילים חומרים משמרים וללא מלחי אלומיניום, אשר חוסמים את הנקבוביות. המוצרים הטבעיים יהיו טובים יותר לעורך וטובים יותר לספיגת הרכיבים בדם. קיימים כמה דאודורנטים כיום המכילים שמנים אתריים, הנלחמים בבקטריות ומונעים ריחות לא נעימים.

ממדי הגוף משתנים וגדלים, וכובד המשקל עלול להכביד ולהגביר את תופעת הזעת היתר, פריחה, וחוסר נוחות. מומלץ כבר במהלך ההיריון ללבוש חזייה המתאימה למידה גדולה יותר, המעוצבת באופן המעניק בו זמנית יופי מחמיא לגוף תוך שמירה על נוחות מקסימאלית לאורך כל תקופת ההיריון. מומלץ לבחור בבדים רכים ונעימים למגע על הגוף, שירחיקו זיעה מוגברת מהגוף, וימנעו פריחה בעור, ובנוסף יעניקו גם  נוחות ותמיכה מושלמת לאורך כל תקופת ההיריון, והשינויים שיעברו על הגוף.

עור מגורה, וגרד- תופעת העור והגרד האופייניים לתקופת ההיריון, נובעים מעלייה בחומצות המרה- המתבטאת בהפרשה מוגברת של מיצי המרה, המייבשים את העור, וגורמים לתופעת הגרד והקשקשים במהלך ההיריון.  התופעה חולפת בעצמה בתום ההיריון, אולם להקלה בתופעה במהלך ההיריון- מומלץ לטפל בטיפול בתכשיר המיועד להכנת אמבטיות על בסיס מרכיבים פעילים מרגיעים, המזינים את העור בלחות, ועוצרים את הגרד.

סימני מתיחה-  מתיחת העור בחודשי ההיריון האחרונים גורמת אצל 90 אחוזים מהנשים לפגיעה בסיבי הקולגן והאלסטיקה האחראיים לחוזק וגמישות העור בעיקר באזור עור הבטן אך גם בעור השדיים והירכיים : לקראת סוף ההיריון יכולים להופיע סימני מתיחה וורודים מבריקים המכונים "סטריות" (striae).  לאחר הלידה ה"סטריות" נעשות בהירות יותר וכך הן בולטות פחות. קשה למנוע לחלוטין את היווצרותם של סימני המתיחה אך עיסוי בשמנים ייעודיים עשויים  להקל על התופעה.

רגליים נפוחות וצבירת נוזלים- רגליים נפוחות, וצבירת נוזלים- הם עוד תופעת לוואי לתקופת ההיריון. מומלץ להשתמש בקרם גוף המנקז את עודף הנוזלים בגוף, ומעצב את הגוף. מומלץ לבחור בקרם גוף שמתאים גם להורדת נפיחות  מכפות הרגליים.

 

מאת עדינה אבידן מדריכה ראשית יונקה פריז

מאת עדינה אבידן מדריכה ראשית יונקה פריז

Summary
טיפוח במהלך ההיריון -איך ההורמונים משפיעים ומשנים את הגוף?
Article Name
טיפוח במהלך ההיריון -איך ההורמונים משפיעים ומשנים את הגוף?
Description
טיפוח במהלך ההיריון -איך ההורמונים משפיעים ומשנים את הגוף? מאת עדינה אבידן מדריכה ראשית יונקה פריז מהלך תקופת ההיריון, יש עלייה מאסיבית של רמת ההורמונים השונים בגוף: עלייה ועודפים של הורמוני האסטרוגן והפרוגסטרון בנוסף להורמונים שמפרישה השלייה בתהליך הזנת העובר. עודף ההורמונים גורם לתופעות לוואי קוסמטיות האופייניות לתקופת ההיריון, וברוב המקרים חולפות לאחר הלידה. בנוסף לעלייה בפעילות ההורמונאלית, מתרחשים שינויים בכלי הדם – שמתרחבים וגדלים בכדי לאפשר הזנה לעובר, וגם התרחבות כלי הדם יוצרת סימנים על העור.