בניגוד למה שהרבה חושבות זה פשוט וקל לשמור על בריאות במהלך החורף במרוץ החיים היום יומי – מאיה היימן נטורופתית מגלה איך לעשות זאת והכל נמצא אצלנו בבית באופן קבוע

מאיה היימן נטורפתית

בשנים האחרונות אני דואגת לצייד את עצמי ואת הבית במספר מרכיבים שעוזרים לעבור את החורף ולמנוע את המחלות שהוא מביא איתו.

חלק מהרכיבים ניתן להשיג דרך התזונה, הצורה היעילה והזולה יותר. ואת חלקם ניתן למצוא כמוצרי מדף בחנויות טבע בצורת כמוסות, פורמולות ושמנים.

אז נתחיל בכמה טיפים יעילים:

סירופ דבש בצל- אין חורף שעובר מבלי שאכין את הסירופ המופלא הזה! סירופ שיעיל בעיקר לשיעול שמתחיל להתפתח, הצטננות, כאב גרון, שפעת וכו'.

לוקחים צנצנת קטנה (עם מכסה), שמים בתחתית מספר רצועות גסות של בצל מקולף ומכסים טוב טוב בדבש עד שהוא מכסה את הבצל (חשוב שלא יהיה מגע של הבצל עם האוויר), סוגרים עם מכסה. נותנים לזה לשבת, וכעבור שעתיים ניתן לראות שמתחיל להיווצר מרקם של סירופ. אפשר להשאיר את הבצל ואפשר גם להוציא- תלוי עד כמה אתן אמיצות J

את הסירופ לוקחים בכפית 3 פעמים ביום או לפי מידת הצורך.

צמחי מרפא- ג'ינג'ר, קינמון, ציפורן- בחורף חשוב לשתות חליטות מצמחי מרפא עם איכויות מחממות. להרבה צמחים יש פעילות אנטי ויראלית ואנטי בקטריאלית, צמחים אלו יעזורו לגוף להתמודד נגד מזהמי חורף למיניהם. אני אוהבת להכין חליטה שהיא גם טעימה וגם מכילה צמחים שמחזקים את מערכת החיסון:

מקל קינמון- בעל פעילות מחממת, אנטיספטי- משמיד בקטריות

ג'ינג'ר – הג'ינג'ר בעל יכולת טובה להלחם בזיהומים שונים בגוף במיוחד בדרכי הנשימה ועשויי לסייע לשיעול, דלקת גרון, שפעת ועוד.

מסמר ציפורן- לציפורן פעילות אנטיספטית מחטאת חזקה מאוד ופעילות מחממת. בנוסף תסייע להקל על דלקות גרון גם כן.

הצורה הכי יעילה וממצה להכנת המשקה היא מרתח. מרתיחים על הגז מים עם מקל קינמון, 2 מסמרי ציפורן ומספר פרוסות דקות של שורש הג'ינג'ר הטרי. אחרי שרתח מנמיכים את האש ומבשלים עוד 10- 15 דק'. למי שהחליטה לא מספיק מתוקה יכולה להוסיף דבש אבל רק אחרי שהמים התקררו על מנת לא לחמם את הדבש ובכך לשמור על יעילותו.

ניתן לעשות שימוש חוזר בצמחים.

אסטרגלוס- צמח נוסף שחובה לציין הוא שורש האסטרגלוס. צמח מוביל באיזון מערכת החיסון ומניעת מחלות חורף. השורש מגיע במספר צורות (חליטה, אבקה, סירופ, כמוסות…), אני אוהבת לקחת את השורש היבש ולבשל אותו בצורת מרתח, כמו שציינתי בחליטה הקודמת. ועד שימוש נהדר בשורש הוא במרקים! ניתן להרתיח את השורש היבש ולהוסיף למרק. או להשיג את האבקה של השורש וגם אותה לשים במרק.

ויטמין C- ויטמין C שכולנו מכירים הנקרא גם חומצה אסקורבית, הוא ויטמין המסיס במים אשר יש לצרוך אותו במזון או כתוסף משום שהגוף אינו יודע לייצרו. כמויות גבוהות של הויטמין מצויות בפירות וירקות כגון פלפלים, פירות הדר, ברוקולי, תרד, כרוב, כרובית, עגבניות, תות שדה, בננה, קיווי, פירות יער למינהן וכו'.

במידה ולוקחים תוסף מומלץ לקחת ויטמין C לא חומצי (כדוגמת ה Ester-c ) הנספג בצורה טובה יותר.

אורגנו- אנטיביוטיקה טבעית. נחשב לצמח מעולה לחיסול פטריות, חיידקים, ווירוסים. יעיל להקלת חום ובגלל יכולתו כמחטא יעיל לטיפול בדלקות גרון ובהקלת שיעול. לשמן המופק מן הצמחה יש השפעה יעילה על מגוון מחלות כגון דלקות ריאות, דלקת גרון, וירוסים ועוד.

מומלץ לקחת כתוסף בצורת השמן לבליעה או בצורת הכמוסות.

 

שימוש קבוע בטיפים הנ"ל יכולים להוות מערך הגנה טבעי ויעיל למחלות חורף.

יש לזכור שהמניעה למחלה היא סוד ההצלחה!

 

בברכת חורף חמים ובריא

מאיה היימן נטורופתית