חוגגים את יום העצמאות ברובע היהודי

לגעת ברגע – סמלים מעצבים זיכרון

תערוכה חדשה ברובע היהודי בירושלים

יום העצמאות 2.5 כניסה ללא תשלום

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים חוגגת 50 שנה לאיחוד העיר בתערוכה ייחודית סביב הרגע המיוחד של שחרור הכותל המערבי הכוללת פריטים מיוחדים, סיפורים מרתקים ועוד.

 

לגעת ברגע - סמלים מעצבים זיכרון תערוכה חדשה ברובע היהודי בירושלים

הצופה מיום 8 ביוני 1967

לרגל חגיגות 50 שנה לאיחוד ירושלים, תפתח ביום העצמאות בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון שברובע היהודי, תערוכה מרגשת במיוחד שתספר על הרגע בו שוחרר הכותל למנעד רחב של קהלים – מבני דור שחרור ירושלים שראו וחוו את הרגע, לאלה שגדלו על הסיפור ההירואי ולדור הצעיר ממש.

התערוכה "לגעת ברגע" מספרת בצורה חווייתית ואינטראקטיבית את סיפורו של הרגע שהפך עם השנים לרגע של כולנו. אותם אייקונים תרבותיים, לאומיים ודתיים שהפכו את המעמד של שחרור הכותל לעצום ומשמעותי.

הקהל הרחב על כל גילאיו –  הורים וילדים,  גדולים וקטנים, סבים וסבתות עם הנכדים – מוזמן להגיע, לחוות, להיזכר, להתרגש יחד ולשמוע את סיפורם המיוחד של האנשים שהיו שם, שעיצבו את הזיכרון של כולנו.

במסגרת העבודה על התערוכה יצא בחודשים האחרונים, קול קורא לקהל הרחב לשלוח הצעות לפריטים ועדויות הקשורים לרגע איחוד העיר ירושלים. התקבלו מאות פניות שעברו סינון קפדני מתוכם נבחרו הסיפורים המרגשים ביותר הקשורים לנושא אותם ניתן למצוא בתערוכה.

בין הפריטים האותנטיים מרגע שחרור העיר המוצגים בתערוכה ניתן למצוא את השופר בו השתמש הרב שלמה גורן בכותל המערבי ברגע ההכרזה, העתק כתב ידה של נעמי שמר לשיר ירושלים של זהב, מפות הכניסה לעיר העתיקה בעת המלחמה באדיבות ארכיון צה"ל, קטעי הקול המקוריים של כתב קול ישראל כשהגיע לכותל, ועוד עיתוני היום שאחרי הרגע המרגש, פרוטוקולים מישיבת ממשלה שמראים איך תוכנן הרגע, קטעים מקוריים ומצולמים שתועדו בכניסה לעיר העתיקה בצבע ועוד.

קהל המבקרים בתערוכה מוזמן להוסיף לקיר 'הרגע שלי' את החוויה האישית שלו מרגע איחוד העיר ירושלים.

 

שלומית עצבה, אוצרת התערוכה : "מטרת התערוכה היא בעצם להנציח את הרגע הזה ששינה את המציאות של כולנו. הרגע של איחוד ירושלים לרגל ציון 50 שנה לאירוע. יש רגעים בודדים שנחרטים בזיכרון הלאומי, רגעים שלכל אדם בישראל יש תמונה ברורה איך נראה הרגע, פסקול מלווה וזיכרון אישי. רגע שחרור הכותל, כאשר מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה מוטה גור, הודיע בקשר כי הר הבית בידינו הוא רגע שכזה".

 

ביום העצמאות ה – 69 למדינת ישראל תשע"ז 2017 יהיו האתר והתערוכה פתוחים ללא תשלום

ההגעה לאתר בתחבורה ציבורית – תחנת הכותל המערבי, או בשאטל חינם ממתחם התחנה הראשונה לפרטים: מוקד ההזמנות של תיירות הרובע היהודי בטלפון 4987* באינטרנט www.rova-yehudi.org.il   בפייסבוק F תיירות הרובע היהודי בירושלים

לגעת ברגע - סמלים מעצבים זיכרון תערוכה חדשה ברובע היהודי בירושלים

צו אליעזר אנסבכ