"לדבר על מין עם ילדינו" / אל ורנקיו

 

"לדבר על מין עם ילדינו" הינו ספר חשוב לכל הורה בימינו. במיוחד להורים הנבוכים שלא תמיד יודעים איך ומה נכון להגיד, להורה האוהב שרוצה לדעת איך לחנך לאהבה את ילדיו.

 

כשהיינו קטנים, פעם, בערך לפני כמה עשורים מין הייתה מילה גסה.

אבא שלי רופא נשים במקצועו וכשהייתי ילדה עבד מהבית, לא ממש הבנתי את הכסא המיוחד, למחשבון העגול שמחשב ימי ביוץ, הריון ומחזור קראתי סביבון.

אני זוכרת כשראיתי לראשונה קונדום ממש נבהלתי, לא הבנתי מה זה ואיך זה שבטעות נתקלתי בזה בחדר של אחותי הבכורה, הגדולה ממני בתשע שנים.

אבל!

כיום  2017 המציאות שונה.

גיל ההתבגרות נהיה מוקדם יותר בכמה שנים.

ואם שואלים אותי כיום כאמא, חינוך למין מתחיל מהרגע שנולדנו.

כשבני הקטן בודק ונוגע באיבר מינו, ואני כאמא שלו מחנכת אותו לא להתבייש.

לא מעט פעמים בקבוצות שונות ברחבי האינטרנט ובפייסבוק שואלים האם יש נהירה וכולם בוחרים להעדיף את מינם. אני חושבת שספר זה "לדבר על מין עם ילדינו" מעודד חופש, חופש לחשוב, חופש לבחור וחופש לאהוב, כי פעם היינו בתקופה חשוכה וכעת עלינו לעודד את נטיות הלב ואת הרצונות האמיתיים שלנו.

 

"לדבר על מין עם ילדינו"

הספר כתוב בצורה קלילה, נעימה, מצחיקה, ברורה, מהנה שקל לנו כקוראים להתחבר ואת הספר לסיים במהרה, אך אני מאמינה שזו ספר שחשוב שיהיה אצלכם על המדף כי סביר להניח שעוד תשובו להציץ בו, לקרוא, לעיין, לחזור עם עוד תובנה נוספת.

עוסק ומתחיל מהגדרת הזהות המשפחתית בענייני מין, מה אנחנו אומרים / חושבים ואיך אנחנו אומרים זאת, איך ניתן לשמור על האותנטיות. הבדל בין אהבה למיניות, איך להתחבר לגופנו , את מי עלינו לאהוב, עידן האינטרנט כמובן ועוד.

 

כמובן כל נושא כזה ניתן לפרט להמון תתי שאלות וחומר למחשבה גם לנו ההורים, מה אנחנו בעצמנו חושבים ואיך למעשה אנחנו מטמיעים את מחשבותינו אצל ילדנו או בוחרים לעודד את החופש שלהם לפתח מחשבה עצמאית.

את הספר ניתן לקרוא בהפסקות לפי הפרקים השונים או כספר קריאה. בסוף כל פרק יש שאלות ותשובות. הספר מוגש וכתוב משני הצדדים, הן מצד החשיבה הגברים והחשיבה הנשית. מדוע נער / נערה רוצים סקס.

 

ורנקיו מספר סיפורים אישיים משולחן עבודתו ובכך מנגיש את הספר כלא ספר תיאוריה אלא המציאות ברורה ונעימה.

אל ורנקיו, הוא מורה לחינוך מיני שמלמד בתיכון בפנסליבניה מעל עשרים שנה, בעל תואר שני בחינוך למיניות האדם, מעביר סדנאות והרצאות ברחבי ארצות הבית. הופיע ב TED וזכה למיליוני צופים.

 

אם נודע באמת לא תמיד ההורים בעצמם יודעים לשמור ולשמר את האהבה ואנחנו יודעים שזוגיות ואהבה היא עבודה חשובה. וכאשר אנחנו מראים אהבה אחד לשני גם ילדינו ילמדו ויראו אהבה. חיבוק, נשיקה לא חייבים להיות מילה גסה. ולהפך אולי רק יעזרו לעולם להראות ולהיות טוב יותר.

 

הספר יצא לאור בהוצאת שוקן.

מחירו 85 שקלים.

236 עמודים.