קרוב אל העין, קרוב אל הלב – חופשה קרוב לבית כל כך טובה לנשמה

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך

ויותר מזה, את לא צריכה

 

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלךזאת הפעם הראשונה שהתרגשתי כל כך. באמת!

אני אמא שנתיים.

אני חושבת שאני אמא בכל הוויתי, נשמתי ומהותי. מאז שנולדתי לרגע אחד לא עזבתי את בני היקר, ראם. עד לסופ"ש הזה.

 

אני מודה, זה לווה בפחדים, דאגות ולא מעט חששות, בכי לחברות. אני יודעת שיש אמהות שלא יבינו על מה אני מדברת, יש אמהות אחרות שכן יבינו. אין לי אמא ולהשאיר את הילד אצל סבא וסבתא מצד אחד לא היה נראה לי כמו אסון, אבל תודו שאנחנו סומכות הכי טוב בעיקר על עצמנו.

אחרי שילדתי את בני השני לפני ארבעה חודשים רציתי חופשה. בארץ, ובארץ, העיר הכי מיוחדת בעולם היא ירושלים.  לפשרה, נסעתי עם בני התינוק שהוא עדיין יונק, ישן איתי במיטה ולרגע אחד לא נפרד ממני.

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך

כך הגעתי לסופ"ש מושלם במלון יערים (לשעבר מלון "מעלה החמישה") ממוקם בראש אחת הפסגות הגבוהות בהרי ירושלים, על שטח בגודל של מעל 100 דונם, עם יער אורנים ירוק, בסמוך לקיבוץ מעלה החמישה, אל מול נוף הרי יהודה ויערות ירושלים. ייחודו בקונספט ארצישראלי הבא לידי ביטוי בנוף, בהיסטוריה של המקום, ובאווירה- מעין מסע קסום אל מחוזות רחוקים של ארץ ישראל היפה.

 

זהו היה, הסופ"ש הראשון שהרשיתי לעצמי לא לעשות כלום, בינינו מאורע נדיר. רק שתדעו שלהיות אמא זו העבודה הקשה ביותר שקיימת. מלון יערים מאפשר זאת!

ספא, בריכה, אוכל ומנוחה.  חווית האירוח במלון יערים מבטיחה חופשה שלווה ותמורה מלאה ומרחיבת נפש בטבע הישראלי. במלון 230 חדרי סופריור ודה לקוס, מעוצבים ומאובזרים. עוד מציע המלון:  בריכת שחייה פנימית, 17 אולמות כנסים ואירועים בגדלים שונים, ספא מפנק עם 20 סוגי טיפול שונים, חדר כושר, ו-10 אירועי תרבות ייחודיים בשנה הכוללים מופעי מוזיקה, סדנאות והצגות.

 

כנערה בתנועת הנוער הייתי במקום לא פעם, יש לי זכרונות של גיטרות, הרצאות, פעולות, חברים ומה לא. אפילו כנס מחזור של התנועה שהתקיים בערך כשהשתחררתי מהצבא היה שם, במלון הזה, פעם הוא היה כמו אכסניה, עכשיו הוא מלון פאר.

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך

המלון עבר שיפוץ מאסיבי בהשקעה כוללת של מעל 40 מיליון ₪. כל חדרי המלון שופצו מהיסוד, וכך גם חללי המלון ובהם הלובי וחדר האוכל. על השינוי אמונים המשרד המוערך "רן ומוריס אדריכלות ועיצוב". קונספט המלון אשר מושתת על ארץ ישראל, דרש מהמעצבים התייחסות ופיצוח מבלי להיות קיטשיים או מובנים מאליהם, תוך שמירה על פשטות אך גם על אלגנטיות. המוטיב הארצישראלי בא לידי ביטוי בבחירת האלמנטים הייחודיים בלובי, ולשם כך נרקם שיתוף פעולה עם האמן לובקה לב. גם חדר האוכל זכה לשינוי משמעותי, בו יצרו חלל שמח ומזמין עם 4 צבעים עזים שונים של כיסאות ישיבה, עיצוב הדלפקים בהשראת שוק צבעוני ואמנות מקור של סטודיו YUGO. השפע בו הוא עצום!!! תראו, כמה סוגי גבינות, קינוחים, מבטיחה לכם שבחו"ל אין מבחר ושפע כל כך, לפחות לא באר"הב ששם ביקרתי לאחרונה.

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך

המלון, מנוהל על ידי חברת "כרם מלונות" בניהולו של גדי פריבר (לשעבר מנהל רשת מלונות 'פאתל'), אפרים קרמר, היו"ר והבעלים של חברת אשת טורס, ומשקיעים נוספים.

חדרי מלון יערים:

במלון יערים יש כ- 212 חדרי סופריור שמצוידים במיני-בר, בכספת, בטלוויזיה עם כבלים, בפינת קפה וב-wifi. ו-18 חדרי דה-לוקס, אשר חלקם עם מרפסת צמודה פונה אל נוף מרהיב, ואחרים עם גינה פרטית המשקיפה אל נוף ירוק המזמין את אורחיו לנשום אוויר פסגות צלול. בחדרים רשת אינטרנט חופשית, פינת קפה, מיני בר, כספת ורשת אינטרנט חופשי. למזמינים באתר המלון ניתנת הנחה של 10%.

 

כשהיינו בסופ"ש  היינו בהרצאת יין ובסדנה להכנת בקלווה. עם שף המקום, קונדיטור של המלון, כך אנחנו יכולנו להחליט איך אנחנו ומה אנחנו רוצים לשים כמה קוקוס / שקדים / פיסטוקים וכל אשר רוצים. במקום סדנאות הבישול היקרות (מניסיון הן מגיעות למאות שקלים), סדנה זולה אך אמיתית ומהנה.

הסדנה "בואו לגלות את סודות הבקלאווה במלון יערים":  סדנא להכנת בקלאווה – הממתק המסורתי של מהמטבח הערבי

בהנחיית השף והשף קונדיטור של המלון חינם ובלעדי לאורחי המלון 35 ₪ ברישום מראש למי שאינם אורחי המלון

מלון יערים שבסמוך לישוב אבו-גוש, ממשיך במגמת החיבור לאוכל הטבעי והביתי ומציע לאורחיו סדנא חווייתית, קולינרית ואותנטית  – סדנא להכנת בקלאווה אמיתית ומקורית.

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך - מלון יערים ירושלים

הבקלאווה שנחשבת לאחד הממתקים הנפלאים ביותר במזרח התיכון, הינה מאפה קליל בעל פריכות מעודנת, שעשוי משכבות דקיקות של בצק פילו וממולא בתערובת של שקדים, אגוזים או פיסטוקים גרוסים המתובלים בהרבה סוכר ותבלינים נוספים. לבקלאווה מגוון רחב של סוגים, מילויים וצורות חיתוך, אך תמיד היא טובלת בסירופ עשיר של סוכר או דבש ותמיד היא מבושמת  בניחוח של מי ורדים, פריחת הדרים או לימון. בסדנת הבקלאווה במלון יערים, ילמדו המשתתפים להכין את הבקלאווה המסורתית בנוסח אבו גוש.

 

את הסדנא מעבירים שף המלון אהרון כהן והשף קונדיטור מוחמד עוואדלה, ובמהלכה לומדים המשתתפים טיפים ודרכים להכנת בקלאווה המסורתית מהמטבח האותנטי של אבו גוש.

 

הסדנא מתקיימת באחד מאולמות המלון, בכל יום שלישי בשעה 16:00.

ההשתתפות חינם לאורחים השוהים במלון.

למי שאינם אורחי המלון – עלות של 35 ₪ לאדם, ברישום מראש בטל' 3992*

 

במיוחד למען קוראי, הצלחתי לגייס את המתכון המקורי, נוסח אבו גוש, שימרו עליו!

                                   מלון יערים מציע: מתכון לבקלאווה נוסח אבו גוש

 

 

החומרים לבצק:

500 גרם קורנפלור

750 גרם קמח

12 גרם מלח

50 גרם סוכר

70 סמ"ק שמן

800 סמ"ק מים (להוסיף לפי הצורך)

 

החומרים לסירופ:

1 כוס מים

2 כוסות סוכר

מיץ לימון מחצי לימון

מי ורדים

 

החומרים :

כל סוגי הפיצוחים שאוהבים:

אגוזים טחונים/ שקדים פרוסים/ פיסטוקים קלופים/ קשיו פרוס

לערבב את הפיצוחים עם אבקת קינמון, ניתן להוסיף גם רסק תפוחים

 

אופן ההכנה:

  1. מערבבים את כל חומרי הבצק יחדיו, מוסיפים מים לפי הצורך, ממשיכים לערבב עד לקבלת בצק במרקם אחיד.

 

  1. מרדדים את הבצק לעובי דק וחותכים את הבצק לפי הצורה הרצויה (ניתן לעשות בקלאווה מרובעת בשכבות או בצורה עגולה או מגולגלת). שמים את המילוי במרכז וסוגרים בהתאם לצורה הרצויה.

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך - מלון יערים ירושלים

  1. מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, למשך כ- 10-15 דקות, עד לקבלת צבע זהוב.

 

  1. מוציאים את הבקלאווה מהתנור ויוצקים מעל את הסירופ (יש לוודא  שהסירופ קר).

 

בתיאבון!

 

 

 

כמו סדנת הבקלווה, יש סדנאות ואירוחים נוספים, בשבת שאני התארחתי, סיון רהב – מאיר הרצתה וסיפרה את סיפורה על חזרתה בתשובה, בנוסף הייתה שם גם משלחת של אנשים מחו"ל, ויש כמובן גם סדנאות נוספות וסופי שבוע שונים בנושאים שונים.

סופ"ש תרבות:

מדי חודש עורך המלון סופ"ש תרבותי של חגיגה ארץ ישראלית, עם אמנים, זמרים, נגנים, מרצים והמון שירה, כאשר בכל פעם נושא הסופ"ש משתנה. החל מסופ"ש בסימן הזמר העברי עם  יוצרים בולטים כגון: יורם טהרלב, דלית כהנא ורדינה כהן, ענת בר נוי, קובי אושרת ודן אלמגור וכלה בסופ"ש שכולו הומור וצחוק בהנחיית הקומיקאי אסף אשתר, יוסי וידר (המוכר מהטלוויזיה כחקיין בכיריהמדינה) ולני רביץ.

 

בקרבת בית המלון :

סביבת המלון מציעה שפע של טיולים .

סיור מודרך בקיבוץ מעלה החמישה הכולל את חממת הסחלבים של הקיבוץ, סקירה היסטורית, חליבת הצהריים ברפת, הצצה אל חדר האוכל הסגור וביקור בבית העם שבו מוצג פרסקו ענקי משנת 1953 (ציור הקיר משתרע על פני יותר מ-15 מטרים והוא מתאר את רצח החמישה, על שמם נקרא הקיבוץ, ואת הקמתו של הקיבוץ לפני שבעים שנה). מסלולי טיולים ביער יהדות פולין, בנחל יתלה, נחל כסלון ומערת בני ברית, נחל חללים, תל צובה, הסטף ומנזר יוחנן במדבר. תצפית פנוראמית מרשימה מהמגדל לזכר חטיבת הראל, וביקור בבתי הקפה והמסעדות סמוכות: מומה, מסעדת מאג'דה, אפרת בייקרי (מאפיה מדהימה) וחוות העיזים "הר רוח".

 

 

נסיעה קרובה למרגלות ירושלים, היא נסיעה קצרה, כשלושים וחמש דקות, מה שנקרא בסלנג: "נגיעה קצרה לחו"ל, אך כמובן פה בארץ". אני מקווה שעוד אחזור למלון ואפילו בקרוב. שבוע אחרי הסופ"ש בבית המלון, ליוויתי את אבא שלי למסע גיוס כספים בארצות הברית עם הילדים, מבטיחה לכם שבמלון יערים נהניתי יותר. תיסעו ותהנו, ותיזכרו מי המליצה לכם! בחום! במיוחד השנה שיש לא מעט חגיגות לכבוד ירושלים, לילה בהרי ירושלים הוא חוויה משתלמת, נפשית וכלכלית. יום האישה מתקרב, האם פינקת את עצמך לאחרונה? מה איתך? מה עם הזוגיות שלך וזמן לחברותייך? קחי לך לילה ותהני, כי חיים רק פעם אחת!

מלון יערים, כיף לך, כיף לבית שלך, כיף לנשמה שלך - מלון יערים ירושלים

Summary
Recipe Name
בקלווה אבו גוש
Published On
Average Rating
4.51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)