מאת: ליטל מאירי, בעלת הבלוג:   ליטל א-ב של עוגה בחושה

טוב, תקשיבו:  אתן הולכות להתאהב בעוגה הזו. ממש כך.  למה?

מכמה סיבות:  היא טעימה בטירוף. נימוחה. אין בה מרכיבים רבים.  קלה קלה קלה להכנה. גג 20 דקות ויש לכן עוגה.

אני אוהבת לערוך ניסויים באפייה. תנו לי ימים שלמים להיות במטבח, ואני אפילו לא ארגיש בכך. אחת הסיבות שפתחתי את בלוג האפייה שלי היתה בקשות של אנשים למתכונים לעוגות שהעליתי אצלי בפייסבוק. רציתי שיהיה מקום אחד מסודר בו יעלו כל המתכונים והתמונות. אז נולד הבלוג ועימו נולדות עוגות רבות: כל פעם אני יוצרת עוגה אחרת. ברור שלא כל עוגה מצליחה ( בכל זאת, ניסויים….), אבל כמה רבה שמחתי על כל עוגה שמצליחה. העוגה הבאה הצליחה- ובגדול !

העוגה הבאה היא עוגת וניל וקוקוס במיקרו, אתן לא צריכות את התנור עבורה, ועם כל הלחץ והחופש הגדול, בטוח תמצאנה 20 דקות עבורה, לא? כך תמתיקו לכן ולמשפחה את סוף השבוע  (:

**  הערה: העוגה תצא בהירה מכיוון שהיא לא משתזפת בתנור. לא- היא לא חולה… חחח  תוכלו לקשט אותה עם קרם, שבבי שוקולד, ג'לי , ריבה וכל קישוט מעניין אחר.  תספרו לאורחים שעמלתם עליה שעות….

מצרכים

** 2/3 (שני שליש) כוס קמח **  (שני שליש) 2/3 כוס קוקוס ** 1 כפית אבקת אפייה ** 2/3 ( שני שליש) כוס סוכר ** חבילה קטנה של פודינג וניל ( 80 גרם) ** 1 כוס חלב **  ** 1/3 (שליש) כוס שמן ** 1 ביצה ** חופן של פצפוצי שוקולד מריר, רגיל או לבן.

אגב- ראיתן את החיסכון? משתמשים הרבה בכוס 2/3  !

מה עושים?

חומרים יבשים- מערבבים בצוותא. אליהם מצטרפים שאר החומרים הרטובים.  לא לערבב יותר מידי. להוסיף את פצפוצי השוקולד אחרונים.

במיקרו

הבלילה מתאימה לתבנית עגולה ( לא הכי גדולה, כ 20-22 ס"מ).  אנא- רק בתבנית חד פעמית מקרטון. לכוון לעוצמה נמוכה + לשים כוס מים רותחים (לא מלא עד הסוף). המים שומרים על כך שהעוגה לא תתייבש במיקרו.  המיקרו שונה מתנור בפיזור החום ויש להקפיד על כך.

כרבע שעה במיקרו.  זהירות- לחכות כ 2 דקות עד שפותחים את המיקרו כדי לבדוק מה עם העוגה, זאת משום שהמים מבעבעים בכוס.

העוגה מוכנה כאשר היא אינה נוזלית וקיסם יוצא מעט לח. לא לייבש את העוגה במיקרו- היא ממשיכה להיאפות בחוץ עם החום שנאגר בתוכה.

קדימה- לכו לנסות    (:

עוגת וניל וקוקוס במיקרו- ליטל  מאירי