בעלת הבלוג:  ליטל א-ב של עוגה בחושה עוגת משמשים קיצית של מאירי ליטל  1

הקיץ כבר כאן ועימו פירות הקיץ הטעימים והעסיסיים. עונת המשמשים קצרה וחשבתי על מתכון קל לעוגה ( כי למי יש סבלנות לאפות שעות בחום?) שמשלב בתוכו משמשים טריים. אז…תכינו קערה אחת, רשת לניפוי, כוסות מדידה וכף לערבוב. ו- 10 דקות פנויות. השכנה כבר תגיע בעקבות הריח המשכר של הוניל והמשמשים שיתפשט לכן במטבח. יש לי מתכונים רבים לעוגות עם פירות קיץ ולעוגות קלות ( גם לעיכול, בקיץ זה חשוב), ועוגת המשמשים תזכה לבכורה כדי שתתפסו את המשמשים לפני שייגמרו.  תדמיינו את עצמכן בסוף יום מתיש, מרימות את הרגליים למעלה או מניחות בגיגית מים מפנקת עם שמני עיסוי, כוס קפה ופרוסה מהעוגה.  רגע…לאן אתן רצות?  צריך קודם כל לאפות…

עוגת המשמשים הקייצית שלי קלה להכנה (מבטיחה) ויוצאת רכה ונימוחה. אל חשש אם העוגה יוצאת רכה- לאחר יום- יומיים במקרר ( אם תישאר…) היא מתייצבת להפליא.

בעוגה יש מרכיב מפתיע שמוסיף המון מתיקות וטעם וגם לא יהיו לכן הרבה כלים לשטוף: פשוט משתמשים במיכל של היוגורט למדידת המצרכים הרטובים.

ילדים יטרפו אותה ( ותחשבו שכך יאכלו פירות על הדרך, חשוב, לא?)

מצרכים

** 2 כוסות קמח מנופות ** 2 כפיות אבקת אפייה ( ניתן להשתמש ב 2 כוסות קמח תופח, אך לא לנפות) ** 1 שקית אבקת ג'לי בטעם משמש ** שני שליש כוס סוכר וניל ( שקיקי סוכר וניל- למלא כוס של שני שליש)                          ** 200 גרם ( מיכל) יוגורט 3%  ** 200 גרם מים ( לשים מים במיכל היוגורט) ** 200 גרם חלב ( לשים במיכל היוגורט) ** 200 גרם שמן ( במיכל היוגורט)  ** 2 ביצים בטמפ' החדר ** 4 משמשים טריים חתוכים לחתיכות קטנות

אופן הכנה

מפעילים תנור מראש ל 175 מעלות. בקערה מערבבים את החומרים היבשים, ומוסיפים את היוגורט, מים, חלב ושמן.  את הביצים מערבבים בקערית ניפרדת ומוסיפים לקערה. מערבבים ומטמיעים את כל החומרים, לא לערבב יותר מידי- העוגה תצא דחוסה. לבסוף מוסיפים לבלילה את המשמשים החתוכים.

מתאים ל 3 תבניות אינגליש קייק או לתבנית עגולה + תבנית אינגליש קייק.

העוגות מוכנות כאשר הן שחומות מלמעלה וקיסם יוצא מעט לח, לאחר כ 40 דקות בתנור, תלוי בסוג ועוצמת התנור.

 

זיגוג לעוגות

לשדרוג העוגות ולטעם מתוק נוסף, ניתן להוסיף להן זיגוג מעליהן כאשר הן מצטננות:

חצי שקית אבקעוגת משמשים קיצית של מאירי  ליטלת סוכר + כף עד כף וחצי חלב. לערבב היטב עד לקבלת משחה. באם דליל, להוסיף יעוד אבקת סוכר.

קיץ נהדר!