היום ביקרתי חברה שילדה לפני כמספר שבועות, הייתה לנו שיחה על הנקה ועל תמ"ל. היא סיפרה שבבית החולים יועצת ההנקה היתה לא נעימה ובסופו של דבר לאחר נסיונות לפי מה שנאמר לה היא החליטה לתת לטבע לעשות את שלו ואכן הטבע עשה את שלו והילד מצליח להתחבר לשד ולינוק כמו שצריך.

 

אחד הדברים שאני נתקלת בהם בין חברותי שכבר ילדו זה את התסכול מחוסר היכולת להחליט מה כדאי, נסיונות ההנקה הרבים שלעיתים לא מצליחים, עד כמה להתעקש או לתת כבר תמ"ל.

ההתמודדות עם תחושת התסכול היא הדבר הקשה ולכן חשבתי לכתוב מספר מסרים, מאחת שהצליחה להניק ושלבה גם תמ"ל פה ושם, אליכן האמהות הטריות.

גילוי נאות: אין לי שום אינטרס או ניסיון מיוחד ואני לא מוטה לאף צד.

  1. את אמא טובה ושאף אחד לא יגרום לך לחשוב אחרת לא משנה באיזו דרך בחרת.
  2. אם אינך מצליחה להניק בבית החולים או לקבל עזרה מיועצת ההנקה שלהם כדאי לנסות שוב בבית עם יועצת שחברה המליצה עליה או מישהי ששמעת עליה ואת מתחברת אליה. כך את עושה זאת באזור הנוחות שלך בלי שאף אחד יסתכל או יפריע.
  3. דרך הטבע – תינוקות יודעים להגיע לבד לפטמה הניחי אותו על הבטן שלך כשאת נשענת אחורה. הוא ואת ללא חלק עליון (בבית נעים ומחומם) ותראי כיצד הוא מתקדם. עוד קצת סבלנות והוא גם יגיע לפטמה.
  4. אין לך חלב בימים הראשונים ? נכון וגם לא אמור. מה שאמור לצאת זה קולוסטרום, נוזל צמיגי בכמות המותאמת לקיבת התינוק בימיו הראשונים. החלב בדרך כלל מתחיל לצאת סביב היום השלישי וגם אז בכמות המותאמת לקיבתו של התינוק.
  5. ככל שתניקי יותר כך הגוף יעודד ייצור של חלב.
  6. התיאשת? קשה לך? את מתוסכלת? נמאס לך? זה הגיוני ומקובל ובשביל זה יש תמ"ל!
  7. יצרניות התמ"ל עושות הכל כדי שההרכב יהיה הכי דומה לחלב אם (ונזהרות במיוחד לאחר פרשת רמדיה) ולכן גם אם החלטת לא להניק, מכל סיבה שהיא דעי שאת עושה את הטוב ביותר עבור ילדך. יש לך שאלות? פני לטיפת חלב באזור מגורייך, לשם כך הם קיימים.
  8. איך בוחרים תמ"ל? גירסה אחת אומרת שמנסים ורואים ממה התינוק אוכל יותר, גירסה שניה אומרת שבודקים המלצות מחברות או אנשי מקצוע… בכל מקרה מה שתבחרי במידה והוא מאחת החברות המוכרות זה בסדר.
  9. חוץ מאוכל שזה חשוב, תינוק צריך גם את אהבת הוריו ולכן חבקי אותו תגידי לו כמה את אוהבת אותו ותגדלי אותו כמו שאת מאמינה. כך הוא יצא אהוב, מוצלח וחכם בין אם אכל חלב אם או תמ"ל
  10. מדגישה שוב: את אמא טובה ושאף אחד לא יגרום לך להרגיש אחרת לא משנה באיזו דרך בחרת.

 

שיהיה בהצלחה אמהות טובות ונהדרות שכמותכן!

אשמח לענות על שאלות פה בדף