פאראקאלו מתחדשת עם תפריט מגוון ומציעה את יוון השמחה במסעדת חוף מעוצבת עם מנות ים תיכוניות וקוקטיילים מרעננים

פאראקאלו מתחדשת עם תפריט מגוון ומציעה את יוון השמחה במסעדת חוף מעוצבת עם מנות ים תיכוניות וקוקטיילים מרעננים

יוון על הצלחת

פאראקאלו מתחדשת עם תפריט מגוון ומציעה את יוון השמחה במסעדת חוף מעוצבת עם מנות ים תיכוניות וקוקטיילים מרעננים

 

מסעדת פאראקאלו על חוף הים של יפו, פותחת את עונת הקיץ עם מנות חדשות ותפריט קוקטיילים לצד סדרת הופעות באווירת טברנה יוונית. לקראת הקיץ המסחרר היא מתחדשת בתפריט מגוון ורחב יותר עם מנות מחומרי גלם ים-תיכוניים, שדרוגים של מנות קיימות והרבה אלכוהול מצטרף לחגיגה. בנוסף, פאראקאלו מרחיבה את השמחה היוונית וחוגגת שלוש פעמים בשבוע טברנה יוונית סוחפת במהלכה שוברים צלחות, מנשנשים מאזטים לצד סופלקי, אוזו נשפך כמו מים וצלילי הבוזוקי של הלהקה האותנטית מצלצלים ברקע. יאסו!

אמש חגגתי את חזרתי לארץ בביקור עם חברה מול השקיעה היפה. מטעמי יוון מוגשים בצלחת, זמר יווני ברקע מנעים את זמננו ואני נהנת עם כוס משקה רגע לוגמת לחיים, רגע לוגמת לנשום ורגע עוצרת לאכול.

פאראקאלו ("בבקשה" ביוונית) שמשלבת בין יפו העתיקה, יוון הקייצית והאירוח הישראלי, מציעה קלאסיקות מהמטבח היווני, עיצוב כחול לבן נוטף שיק יווני, מוזיקה יוונית מעוררת ולוקיישן חלומי שמכניס את הסועד ברגע לאווירה משוחררת ושמחה. בין המנות החדשות עיקריות של מיקס של שרימפס קלמארי ומולים מטוגן עם איולי שום לימון (92 ₪); דג מהים מטוגן/ אפוי או בגריל מוגש עם צ׳יפס וסלט עגבניות (109 ₪), מבחר מאזות חמות וביניהןקריספי קלמארי מטוגן (49 ₪), קציצות זוקיני וגבינות מטוגנות מוגשות לצד ציזיקי (39 ₪), מוסקה בפאראקאלו– תבשיל אפוי מחצילים, תפו"א, בשר, עגבניות, גבינות ושעועית (56 ₪), שרימפס חמאת עגבניות ואוזו (56 ₪); כרובית צלויה עם גבינות ועשבי תיבול (39 ₪). מאזה קרה של ממרח סלק שום ופטה (29 ₪) ומנת פתיחה קלילה של שתי פיתות יווניות וסלסלת עגבניות (14 ₪).

פאראקאלו מתחדשת עם תפריט מגוון ומציעה את יוון השמחה במסעדת חוף מעוצבת עם מנות ים תיכוניות וקוקטיילים מרעננים

צילום: מיטל סולומון

התפריט כולל בין היתר: מבחר מאזות (מאזטים) קרות כמו סביצ'ה דג על קרם חצילים, יוגורט יווני וקולרבי צלוי (42 ₪),  מנת דגים כבושים הכולל את מה שכבוש בשוק ואיקרה ליד (59 ₪). מאזה חמה סגאנקי, מנת קבע בשולחן המזטים היווני הכוללת גבינה יוונית מטוגנת המוגשת עם עלי טימין ונגיעות דבש (39 ₪). בגזרת המנות העיקריות יש את הקלאסיקות היווניות דוגמת סופלקי פרגית (61 ₪), קבב (64 ₪), ומנת גירוס פרגית (66 ₪).

המוסקה הייתה הפתעה נעימה, בסלטים אהבתי את סלט הסלק, יש לא מעט אפשרויות, יש לא מעט טעימות ובפעם הבאה כשחשקתם לקפוץ לביקור בים ולראות את השקיעה תשלבו זאת עם ארוחה טובה.

התפריט כולל גם סלטים (וביניהם כמובן סלט יווני 46 ₪), מאפים מלוחים דוגמת דודקא תאי– מאפה פילו ממולא גבינות ומטוגן ברוטב דבש ותימין (44 ₪), ספנקופיתה– מאפה גבינות ותרד (56 ₪) ומאפה טירופיתה גבינות (56 ₪). בנוסף ארוחות בוקר המוגשות עם חמאה, ריבה, לחמים, שתיה חמה ומיץ טבעי  כמו מנת בוקר דייגים המוגשת עם דגים מעושנים, ציזיקי, איקרה, סלט יווני וביצה קשה (58 ₪).

לסיום איך אפשר בלי קצת מתוק בדמות קינוחים יוונים כמו פאי סולת מרחובות אתונה (42 ₪) או בסבוסה יוונית (36 ₪). את אלו חותם תפריט אלכוהולי מגוון עם קוקטיילים מרעננים עם או בלי האוזו האהוב. כיאה להריונית גאה, שתיתי בלי אוזו ונהניתי, חברתי לעומת זאת שתתה עם האוזו וביחד שתינו שמחנו.

ההשראה למסעדה יוונית, בבעלות הני ונלי גרבלי, זוג בחיים, הגיעה מילדותו של הני, שנהג לפקוד את אתונה בביקורים משפחתיים. את טעם הסופלקי שאכל בגיל 9 הוא לא ישכח לעולם ושם נולד החלום לשחזר טעמים בלתי נשכחים עם פרשנות עכשווית. יוון היא כבר מזמן חלק מרכזי וחשוב בארצנו, התרבות היוונית משתלבת עם התרבות הישראלית, תרבות של שמחה, של אהבה, של הנאות החיים ואם אפשר לשמוח ושיהיה לנו טוב אני תמיד בעד.

פאראקאלו – היוונייה החדשה. נחום גולדמן 6, ת"א יפו. 03-6816918

 פאראקאלו-חוגגים-את-קיץ-2018.-צילום-מיטל-סולומפאראקאלו מתחדשת עם תפריט מגוון ומציעה את יוון השמחה במסעדת חוף מעוצבת עם מנות ים תיכוניות וקוקטיילים מרעננים

שעות פעילות:
א'-ה': 10:00 ועד חצות.
שישי, שבת: 09:00 עד חצות.