פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל, יוצא לדרך בפעם ה-32  סוכות תש"פ

היכל התרבות, לייב פארק ראשל"צ, גן המושבה, כיכר העירייה, רחבת בית העם

  14 לאוקטובר 2019- 19

כמדי שנה מפתיע הפסטיבל עם הפקות מקור יוצאות דופן לצד שילובים ייחודיים של למעלה מ-100 אמנים ויוצרים ורפרטואר מובחר של מופעים מסקרנים וחד פעמיים, אשר יוצרים יחד תמהיל מדויק של התרבות הישראלית על כל גווניה:

השנה יחגוג פסטיבל ראשון לציון 40 שנה ללהקת "גזוז" המיתולוגית! הלהקה, שנוסדה ע"י דני סנדרסון, הספיקה בשנת פעילותה להוציא שני אלבומים שהנפיקו מעל לעשרים שירים שהפכו לקלאסיקה ישראלית ממכרת! לרגל המאורע יוקדש בפסטיבל ערב חד פעמי שיוביל סנדרסון במסגרתו יארח את (לפי סדר הא-ב): בניה ברבי, מוש בן ארי, מאור כהן, מזי כהן ושפיטה לביצועים מיוחדים

פסטיבל ראשון לציון מצדיע לאגדות הזמר הישראלי ים-תיכוני בערב מיוחד שיובילו חברי הפרויקט של רביבו, במהלכו יארחו על במה לערב בלתי נשכח את פסגת הזמר הים תיכוני (לפי סדר הא-ב): אבנר גדסי, דקלון, זהבה בן, חיים משה, ישי לוי, מרגלית צנעני ושימי תבורי! מפגש פסגה ראשון מסוגו על הבמה הענקית והמכובדת של ה-LIVE פארק!

ישי ריבו ונתן גושן, מהיוצרים והזמרים המרתקים והמובילים של העשור הנוכחי, יעלו לראשונה ובמיוחד לכבוד פסטיבל ראשון לציון, מופע משותף בו ישירו את כל להיטיהם הבולטים והמוכרים מהשנים האחרונות – יחד ולחוד.

פסטיבל ראשון לציון סוגר עשור רביעי ומוצלח לענק הזמר החסידי מניו יורק –  אברהם פריד,  במפגש יוצא דופן עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, שתלווה את מיטב להיטיו מהתקופות השונות ותחבר בין צלילי הפריילעך והרוק היהודי לבין הצלילים של עולם המוסיקה הקלאסית!

לצד כל אלו מוסיף פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל לחלוק כבוד לאמניו הוותיקים והצעירים גם יחד ומציג מגוון רחב של מופעים משובחים עם אירוחים מרגשים:

דני רובס מציין 30 שנה לאלבום "בדרך אל האושר" ובמיוחד לפסטיבל מארח לראשונה את מתי כספי

 חוה אלברשטיין ושלומי שבן במופע שזוכה לתשבחות רבות

 יובל דיין, מהזמרות – יוצרות המצליחות בישראל, מארחת את עידן רפאל חביב

יובל בנאי שר ממיטב הקלאסיקות של אביו, יוסי בנאי ז"ל. ערב המוקדש לשירים המלווים אותנו למעלה מ-50 שנה

עילי בוטנר יגיע לפסטיבל לערב חגיגי ומיוחד עם ילדי החוץ: אדר גולד, אוהד שרגאי, תום גפן ובהשתתפות אורחת מיוחדת – משי קלינשטיין

שירי מימון בהפקה מיוחדת עם תזמורת צה"ל

והשנה בפסטיבל ראשון לציון – מופעי חוצות הפתוחים לקהל הרחב ברחבי העיר בסימן שני מופעים בערב, במהלכם יבצעו האמנים גם שיתופי פעולה יוצאי דופן:

מוש בן ארי ושרית חדד יחד ולחוד! נסרין קדרי ואתניקס ביחד ולחוד!

 ירדנה ארזי וליאור נרקיס ביחד ולחוד!

אלו רק חלק משמות האמנים שייקחו חלק השנה בפסטיבל המוסיקה הגדול ביותר בישראל – פסטיבל המוסיקה ראשון לציון!!

הפסטיבל יתפרש על חמישה מתחמי מופעים:

בתשלום (עם הנחה מיוחדת לתושבי ראשון לציון): * לייב פארק * היכל התרבות *

מופעי חוצות פתוחים לקהל יתקיימו ב: * גן המושבה * כיכר העירייה * רחבת בית העם

השנה יתחדש הפסטיבל לראשונה במתחם מוזיקה לילדים בגן המושבה!

שפע של פעילויות תרבותיות מוזיקליות שנבנות במיוחד לפסטיבל ובמיוחד לילדים: סדנאות, פעילויות יצירה מיוחדות וצבעוניות, אטרקציות ומתקנים מוזיקליים, מופעי ילדים ועוד – הכניסה חופשית!

כראשונית ותיקה אני אומרת שכיף לגור כאן, כיף שיש פעילות מבורכת, ותודה רבה על הזכות ועל העשיה!

שאפו לראש העיר, ראש עיריית ראשון לציון, מר רז קינסטליך: "פסטיבל ראשון לציון הפך לשם דבר בתרבות הישראלית ואנו גאים להמשיך את המסורת המוזיקלית. אני מזמין את כולם לשבוע של שכרון חושים עם פסגת המוסיקה הישראלית הכוללת מגוון מופעי חוצות פתוחים בחינם לקהל הרחב".

מנכ"ל החברה העירונית ראשון לציון, מר אלי פולק: "אנו מזמינים את כולם לחגוג איתנו בחול המועד סוכות הקרוב. בהזדמנות זו ברצוני להודות לראש העירייה שבעידודו, תמיכתו והתוויית מדיניותו ראשון לציון היא מרכז התרבות החדש של

ישראל".

 

החברה העירונית ראשון לציון

מנכ"ל החברה העירונית: אלי פולק

מנהלת הפסטיבל: טלי צ'רנר

ייעוץ אמנותי: נועם פיינגולד

 

 

 

 

מכירת כרטיסים:

  www.heichal-rishon.co.il *3701 היכל התרבות:

 www.zappa-club.co.il זאפה: 9080*

www.hakartis.co.il הכרטיס: 03-9666141

 

 

מופעי הפסטיבל שיתקיימו בלייב פארק:

הפרויקט של רביבו "אגדות נרקמות בלילות" – מופע הצדעה לאגדות הזמר הישראלי – הים תיכוני – 15.10  בשעה  19:00 (פתיחת דלתות) 21:00 (תחילת מופע)

הפרויקט של רביבו מציינים 7 שנות פעילות, במהלכן נתנו למוסיקה הישראלית הישנה והטובה מקום של כבוד וגרמו לה להרים ראש ולהדביק גם קהל צעיר, שאימץ ביתר שאת את המוסיקה הישראלית – ים תיכונית. במהלך 7 שנות פעילותם זכו בפרס "יקיריי המוזיקה העברית" ובפרסים נוספים על פועלם וכבשו במות בארץ ובעולם. הפרויקט ידוע בהופעות ייחודיות, שמחות ומרגשות. כעת יסגרו מעגל כשיארחו על במה אחת את מיטב היוצרים בז'אנר הים תיכוני בערב שכולו להיטים ונוסטלגיה. המופע ילווה בוידאו ארט מושקע שייקח את הקהל למסע אל העבר.

משתתפים: אבנר גדסי, דקלון, זהבה בן, חיים משה, ישי לוי, מרגלית צנעני ושימי תבורי

 

אברהם פריד והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון – 16.10, יום רביעי, בשעה 19:00 (פתיחת דלתות) בשעה 21:00 (תחילת מופע)

ענק הזמר החסידי מניו יורק, אברהם פריד, סוגר עשור רביעי מוצלח של קריירה מוסיקלית בינלאומית, במפגש יוצא דופן עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, שתלווה את מיטב להיטיו מהתקופות השונות ותחבר בין צלילי הפריילעך והרוק היהודי לבין הצלילים של עולם המוסיקה הקלאסית. בקונצרט יארחו פריד והתזמורת הסימפונית את הזמרים: מוקי ורמי קליינשטיין

מנהל מוסיקלי ומנצח: יובל סטופל

משך המופע: שעתיים

 

 

 

 

ישי ריבו ונתן גושן המופע המשותף – 17.10, יום חמישי, בשעה 19:00 (פתיחת דלתות) 21:00 (תחילת מופע)

ריבו וגושן, מהיוצרים והזמרים המרתקים והמובילים של העשור הנוכחי, ישתפו פעולה לראשונה במופע משותף בליווי הרכב נגנים אחד ובו ישירו את כל להיטיהם הבולטים והמוכרים מהשנים האחרונות – ביחד ולחוד.

באפריל האחרון יצאו השניים לסיבוב הופעות משותף בארה"ב אשר יצר הדים וקצר תשבחות רבות וכעת זו ההזדמנות הראשונה לצפות במופע המשלב את שני האמנים האלה, החוצים קהלים ומגזרים ומופיעים בנפרד בבמות הגדולות ביותר בארץ – על במה משותפת אחת.

 

מופעי הפסטיבל שיתקיימו בהיכל התרבות

ראשון לציון חוגגת 40 שנה ללהקת "גזוז" עם דני סנדרסון –  14.10, יום שני, בשעה 20:30

"גזוז" הוקמה על ידי דני סנדרסון ואברהם דשא פשנל והיו חברים בה: גידי גוב, מזי כהן, מוטי דיכנה, דני פאר, מאיר שפייזר, גרי רזניק, זיו בן ושלמה חממי.
בשנת פעילותה הספיקה הלהקה להוציא שני אלבומים ולהותיר לנו מעל לעשרים שירים שהפכו לקלאסיקה ישראלית ממכרת : "רוני", "היא לא תדע", "תה עושה סחרחורת", "חללית", "תשע בכיכר", "ציפי פרימו", "מילים יפות", "אמא ודני", "רק עם אופנוע", "לכבוד הקיץ", "היא התיישבה על יד פסנתר", "שיר עבודה" ועוד.

בערב חד פעמי, שיערך במסגרת פסטיבל ראשון לציון, יארחו סנדרסון ולהקתו המשובחת את מוש בן ארי, מזי כהן, בניה ברבי, מאור כהן ושפיטה. – לעשות לפי סדר א-ב

 

 

דני רובס מציין 30 שנה לאלבום "בדרך אל האושר" ומארח את מתי כספי – 15.10, יום שלישי, בשעה 20:30

בשנת 1989 יצא האלבום "בדרך אל האושר", אשר מכר מעל 100,000 עותקים והיה מציוני הדרך המשמעותיים בדרכו של רובס. האלבום זיכה אותו בתואר "זמר השנה" ו"שיר השנה" ("איך הוא שר"). שלושים שנה אחרי, כשבאמתחתו עשרות שירים שנכנסו להיכל התהילה של המוסיקה הישראלית, חוזר רובס במופע חגיגי מיוחד לאלבום שהביא אותו לבתים רבים בישראל. המופע החגיגי משלב את כל דרכו הארוכה והמרגשת מאז ועד היום, בדרכו המיוחדת עם הסיפורים מאחורי השירים וההומור המיוחד שלו עם הרכב מרשים של 10 נגנים. במופע בפסטיבל יארח לראשונה את מתי כספי.

חוה אלברשטיין ושלומי שבן – 16.10, יום רביעי, בשעה  20:30  –

הדיאלוג בין חוה לשלומי התחיל לפני כשלוש שנים סביב הקלטת הדואט ושיר הנושא מאלבומו "תרגיל בהתעוררות". בעקבות הקשר שנוצר הם החלו מפגשים מוסיקליים ללא מטרה מוצהרת. עם הזמן, נולד הרצון לחלוק את זה עם העולם שבחוץ ובהמשך התגבשה גם תכנית הופעה שאפשר לומר שהיא דואו בין קול (חוה) ופסנתר (שלומי), שנע על מנעד שבין רסיטל לבין מופע עם אופי תיאטרלי/קברטי. רובו ככולו בנוי על קלאסיקות לצד חומרים פחות מוכרים מהרפרטואר של חוה ואפילו כאלה שתמיד חלמה לבצע ולא הקליטה ושירים שהקליטה ומעולם לא ביצעה על הבמה.

 

יובל דיין מארחת את עידן חביב – 17.10, יום חמישי,  בשעה 20:30  –

תוך 7 שנים הפכה יובל דיין לאחת הזמרות – יוצרות המצליחות והמוערכות בישראל. אלבום הבכורה שלה "לאסוף" הגיע למעמד של אלבום פלטינה וכלל את להיטי הענק "לאסוף", "אל תאמר", "עד שתחזור", "מי אני מולם", "צבעים". אלבומה השני "לבי ער", שהגיע תוך חודשיים בלבד למעמד של אלבום זהב, הניב גם הוא שרשרת להיטי ענק: "בשעה טובה", "בדיוק כמו הירח", "לילותיי". יובל זכתה בתארים: 'תגלית השנה', 'אשת השנה במוזיקה', ושירה "אל תאמר" היה השיר הכי מושמע בשנת 2013. היא זכתה תוך זמן קצר למעמד ייחודי במוזיקה הישראלית: זמרת בעלת טביעת קול אחת ויחידה, שכותבת ומלחינה את רוב שיריה ושהופעותיה ברחבי הארץ הופכות לסולד אאוט שבועות רבים מראש. במופע בפסטיבל תארח לראשונה את עידן חביב.

 

 

 

 

 

עילי בוטנר וילדי החוץ מארחים את משי קלינשטיין – 18.10, יום שישי בשעה  20:30 –

עילי בוטנר מסמן את שנת 2019 כשנת שיא נוספת בקריירה שלו, קריירה אשר גדלה לאיטה בהתמדה משיר לשיר. בוטנר יגיע לפסטיבל לערב חגיגי ומיוחד עם ילדי החוץ: אדר גולד, אוהד שרגאי, תום גפן ובהשתתפות אורחת מיוחדת משי קלינשטיין.

המופעים של עילי בוטנר וילדי החוץ הפכו מזמן למפגן סוחף ואנרגטי של שלל להיטי הפסקול הישראלי והאהוב:" שווים", "מכתב לאחי", "בואי נעזוב", "אני אש", "היא יודעת" ועוד.

 

 

 

יובל בנאי שר ממיטב הקלאסיקות של אביו, יוסי בנאי ז"ל – 19.10, מוצ"ש בשעה 20:30

 

למעלה מעשור לאחר לכתו, יוסי בנאי עודנו נחשב לגדול אמני הבמה שהיו בארץ. זמר, שחקן, קולנוע ותיאטרון, פזמונאי, כותב, בדרן, קריין ובמאי תיאטרון, חתן פרס ישראל ופרס התיאטרון. כעת, בנו יובל בנאי, מי שפרץ דרך חדשה במוזיקה המקומית עם להקתו משינה, מעלה לראשונה ערב המוקדש לשירים של אביו המלווים אותנו למעלה מ-50 שנה. מ"אני וסימון ומואיז הקטן", ל"תרנגול כפרות", "שיכור ולא מיין" ו"אהבה בת עשרים". ממתי כספי ליוני רכטר, מניסים אלוני לנעמי שמר ונתן אלתרמן, דרך ז'ורז' ברסאנס, ז'אק ברל, ז'ורז' מוסטקי, מיכה שטרית ומשינה.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מופעי הפסטיבל שיתקיימו בגן המושבה (ללא תשלום):

 

**מתחם ילדים יפעל בתאריכים 16.10 ו-17.10 בין השעות 18:00-20:00

 

16.10 – שני מופעים בערב יחד ולחוד:

21:00 מוש בן ארי כבר למעלה מ-20 שנה שבן ארי נמנה בין היוצרים המשפיעים ביותר במוזיקה הישראלית. במופע יבצע עיבודים חדשים ללהיטים הגדולים מכל השנים לצד שירים חדשים, אליו יצטרף הרכב חדש תזזיתי ומורחב שיבצע את רשימת הלהיטים האינסופית שלו: "אנצל", "משא ומתן", "את", "יה", "הנה הוא בא", "ואיך שלא", "שיר למעלות" ועוד. במופע החדש מוש חוזר למקורות וייקח את הקהל למסע בין סגנונות מוזיקליים שונים שהפכו לסימן ההיכר שלו, שכל אחד מהנגנים מוסיף כלי וצבע ייחודי שיוצרים עושר מוזיקלי סוחף.

22:00  שרית חדד

למעלה מעשרים שנה ששרית חדד מהווה חלק משמעותי בפס הקול הישראלי ומהווה הזמרת המובילה בישראל. חדד היא מוסיקאית נדירה בעלת יכולת ווקאלית יוצאת דופן, כישורי נגינה מופלאים ויכולת הגשה שהיא שלה ורק שלה. עם למעלה מ-23 אלבומים היא ממשיכה להציב רף גבוה ולהוביל את הדרך המשלבת רגש, שמחה, אופטימיות ועדכניות אותנטית. המופע של חדד כולל את מיטב הלהיטים הגדולים שלה מכל התקופות.

 

 

 

 

 

 

 

 

17.10 – שני מופעים בערב יחד ולחוד:

21:00 נסרין קדרי

הקול המיוחד פוגש מזרח ומערב. השם החם במוסיקה הישראלית שזוכה לחיבוק ואהדה עצומה בקרב הקהל והתקשורת במופע עוצר נשימה!

לצד קריירה בינלאומית, במהלכה חיממה את רדיוהד והופיעה בפסטיבלים נחשבים בארץ ובעולם –  נסרין קדרי מגיעה אליכם עם רפרטואר מוסיקלי עשיר, מבין להיטיה הגדולים: "לומדת ללכת", "בנאדיק", "אל תלך", "תאמרו לו", "אתה עושה לי טוב", "חייאתי"  וחשיפה של שירים מאלבומה החדש. המופע בליווי 6 נגנים.

22:00 אתניקס

אתניקס הלהקה "הכי ישראלית", ששיריה הפכו לחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית, במופע חדש בו יבצעו את הלהיטים הגדולים, ביניהם: "מתי לחזור", "ציפור מדבר", "קטורנה מסאלה", "כתם הפרי", "תותים", "מחר אני בבית", "ג'סיקה", "BMW שחורה" ועוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מופעי הפסטיבל שיתקיימו בכיכר העירייה (ללא תשלום):

 

תזמורת צה"ל מארחת את שירי מימון – 16.10 בשעה 20:00

שירי מימון מהזמרות הבולטות והמצליחות בעשור האחרון זוכה לכבוד מיוחד מתזמורת צה"ל במופע משותף עם עיבודים מחודשים לשירים הגדולים שלה, ביניהם: "זכוכיות", "אוויר", "יש לי הכל", "שלג בשרב", "לאן שלא תלכי", "כשהלכת", "חלק ממך", "עד שתבין אותי", "תאהבי קצת את עצמך", "יותר טוב לסלוח", "השקט שנשאר", "כמה פעמים", "אהבה קטנה" ועוד.

המופע יועבר בשידור חי בגלי צה"ל.

 

 

17.10 שני מופעים בערב ביחד ולחוד:

21:00 ירדנה ארזי

מופע חדש בניהולו המוזיקלי של אורי זך, במסגרתו ירדנה ארזי חוזרת לכל להיטיה הגדולים מאורך השנים ביניהם: "אתה לי ארץ", "שהשמש תעבור עליי", "דרישת שלום", "עוד נגיע", "הביתה", "מה נתת לי", "היא רוקדת", "בן אדם", "מוזיקה נשארת" ועוד.

 

22:00 ליאור נרקיס

ליאור נרקיס מהאמנים הבולטים בישראל, הוכתר לא פעם כ"פרפורמר של המדינה". ליאור מציג מופע סוחף ואנרגטי עם רשימה ארוכה של להיטים: "כמה אהבנו", "פולמון", "ריחות של אלכוהול", "שגעת טרפת", "אש", "מהפכה של שמחה ועוד.