לצערנו אנחנו במדינה עוברות ימים לא קלים, כמעט מדי יום נתקלים באירוע ופיגוע. אנחנו רוצות להגן על עצמנו ולשמור עלינו ועל משפחתנו. 

 

הגנה עצמית

בזמן מצוקה או סכנה וככלל במצבי לחץ התגובות שלנו מגיעות מהתת מודע ולא מחשיבה רציונלית. ע"י תרגול של סיטואציות מסויימות נוכל להפנים את ההתנהגות הנכונה בזמן לחץ ומצוקה ולפעול לפיה ברגע האמת. נכון להיום, קרב מגע הינה השיטה היעילה ביותר להגנה עצמית ואף פותחה בצה"ל. השיטה המתבססת על מציאות הרחוב.

מספר טיפים שיעזרו לך:

הגברת המודעות –

הטיפ הראשון והחשוב ביותר לאנשים חסרי ניסיון הוא הגברת המודעות. ההבנה שקיימת בעיה ואנו נמצאים בתקופה בעייתית תגרום לנו להיות יותר עירניים.

אותה מודעות ועירנות תעזור להימנע מלהיקלע לסיטואציות מסוכנות. ובימים אלו הכוונה לא להסתובב באזורים בעייתיים ונפיצים, להתרחק ממקומות הומי אדם.

סריקת האזור

יצאת לרחוב? הגעת למקום מסוים? כאן נכנסת המודעות לפעולה. הרימי את הראש, סקרי את המקום בו אתם נמצאים, בדקו האם אתם מזהים משהו בעייתי או חשוד.

 

זיהית בעיה? התרחקי!

 

הטיפ הזה נכון לכל אדם – גבר ואישה. אין ציפייה כי בזיהוי מצב סכנה נכנס "לגוב האריות". ההמלצה במקרה הזה הוא פשוט להתרחק ולהימנע מלבוא במגע עם אדם חשוד.

 

התנהגות ברכב ובזמן נסיעה-

 

עם הכניסה לרכב, מומלץ לנעול את הדלתות, אם מישהו ניגש לחלון לא לפתוח חלון, ואם כבר החלטת לפתוח חלון, אז רצוי לא לפתוח חלון מלא אלא רק רבע ממנו.

במידה והותקפת בזמן נסיעה ההמלצה היא תמיד להמשיך לנסוע. ללחוץ על הגז ואף להגביר מהירות ולהמשיך בנסיעה.

זכרי, שתמיד הרכב יותר מוגן מאשר מחוצה לו.

 

 

את עם תינוק על הידיים?

 

כהורים אנו נוטים לעשות את הפעולה האינסטינקטיבית הברורה והיא להגן על התינוק עם הגוף שלנו. הדבר הנכון הוא להניח את התינוק ולהתגונן. ברגע שהתינוק על הידיים הידיים תפוסות ולא ניתן לעשות דבר. עם יש איתך עגלה רצוי להניח את התינוק ולנסות לברוח או לחילופין להתגונן, במקרים קיצוניים איפלו אנחת התינוק על הריצפה והרחקת הסכנה, תהיה יעלה יותר.

 

עוקבים אחרייך?

 

במקרה בו זיהית כי עוקבים אחרייך, רצוי להיכנס דווקא למקומות הומי קהל, להיטמע בתוך קהל, להיכנס לחנות קרובה ולהיות במקום שבו יש כמה שיותר אנשים.

 

הטיפים ניתנו באדיבות מכון   X-Fiight  חיפה בהנהלת אבי מזרחי. ובאדיבות רביד שימקו מדריך קרב מגע בכיר המעביר סדנאות להגנה עצמית במכון.

לינק לאתר מכון X-Fight

http://www.x-fight.co.il/

 

אודות X-Fight

מכון X-Fight  מציע את שיטת האימון הייחודית והמגוונת שלנו, אשר תשפר סיבולת, כוח ולב ריאה, זריזות ומהירות, וכוח מתפרץ. זוהי שיטת אימון אינטנסיבית המבוצעת בהדרכה קבוצתית ומשלבת בתוכה את כל רכיבי אימוני הכושר הגופני, ביחד עם אלמנטים הלקוחים מענפי האגרוף, הרמת משקולות וג'ימנסטיקה.